Auteur Topic: [E34] Ruitenwissers doen het niet meer.  (gelezen 145 keer)

Offline Martens1995

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[E34] Ruitenwissers doen het niet meer.
« Gepost op: 18 september 2017, 11:11:04 »
Dag allemaal,

ik heb het volgende probleem aan de hand met mijn E34:

Op een ochtend wou ik vertrekken met de wagen toen ik merkte dat de ruitenwissers het niet meer deden. (Van de ene avond op de ochtend)

wat ik intussen al heb gedaan:

- Zekering vervangen
- Relais vervangen
- Mechanisme + motor vervangen

Dit heeft totnutoe allemaal nog niets opgeleverd.

Onder de achterbank zitten wel 2 grote modules, weet iemand of n van deze modules iets met de ruitenwissers te maken heeft?
Bij het omslaan van de hendel van de ruitenwissers is er duidelijk wel een klik te horen in n van deze modules.

Alvast bedankt!

Offline Martens1995

• Pre-Qualifying
  • **
Re: Ruitenwissers doen het niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2017, 08:54:47 »
Probleem is opgelost, aan de batterij zit een smeltzekering. Dit wist ik, deze was ok. Blijkbaar zit er nog een tweede smeltzekering daar in de buurt, deze zat verstopt onder de bekleding. deze was kapot.

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2017, 10:08:29 »
 :bow: om de oplossing te melden.

Er is hier geen hulp gekomen omdat alle voor de hand liggende oorzaken al aangepakt waren en blijkbaar ook niemand weet had van de verstopte zekering.
Was de ruitenwisser echt het enige dat niet meer werkte ? Zekeringen die vlakbij de batterij zitten zekeren meestal een aantal dingen tegelijk.

Offline Martens1995

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2017, 11:33:41 »
:bow: om de oplossing te melden.

Er is hier geen hulp gekomen omdat alle voor de hand liggende oorzaken al aangepakt waren en blijkbaar ook niemand weet had van de verstopte zekering.
Was de ruitenwisser echt het enige dat niet meer werkte ? Zekeringen die vlakbij de batterij zitten zekeren meestal een aantal dingen tegelijk.

Zoals het hoort  ;D
Klopt, enkel de ruitenwissers. Een tijd geleden was alles uitgevallen van de electronica, ruitenwissers, zetels, pano dak, radio,.. Toen was het de smeltzekering aan de plus pool van de batterij. Nu bleek het een andere te zijn, ook daar ergens gelocaliseerd maar verstopt onder de bekleding.

Offline ADR

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2017, 13:42:37 »
Zoals het hoort  ;D
Klopt, enkel de ruitenwissers. Een tijd geleden was alles uitgevallen van de electronica, ruitenwissers, zetels, pano dak, radio,.. Toen was het de smeltzekering aan de plus pool van de batterij. Nu bleek het een andere te zijn, ook daar ergens gelocaliseerd maar verstopt onder de bekleding.

Fijn dat het opgelost is, idd merci om zelf de oplossing te posten
(kan nog van pas komen ;) )

Dave