Auteur Topic: [F07,F10,F11] coderen  (gelezen 596 keer)

Offline Tony_ca1

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F07,F10,F11] coderen
« Gepost op: 5 augustus 2017, 17:58:32 »
Hallo allemaal ..

Ik heb mij op deze website : https://diagnose-software.myshopify.com/pages/bmw-diagnose-software-paket-ediabas-inpa-ncs-expert dit pakket gekocht (BMW ISTA-D+ Rheingold (English & German) en ook deze kabel heb ik gekocht (http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-ENET-Diagnostic-Coding-Interface-Cable-For-ALL-BMW-F-Series-Cars-OBD2-/112354011734?hash=item1a28d22a56:g:Lg0AAOSwhQhY3rxX ).

Heb dan een link gekregen om al de software te downloaden en heb dat ook gedaan en heb die files zo zitten te bekijken en snap er geen reet van hoe ik die ISpa op mijn laptop kan installeren..
Wie kan mij binnenkort hier mee helpen als mijn kabel binnen is en ook een beetje wegwijs maken met die programma ?? het gaat mij nu gewoon dat ik weet hoe ik mijn auto kan uitlezen en eventuele foutmeldingen kan wissen of resetten.. Als ik alles dan helemaal onder de knie heb kan ik eens kijken en me verdiepen in coderen.
PS bij die kabel zit ook software op een DVD is dat dezelfde programma ISPA ??

Groetjes en alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2017, 18:45:42 door Tony_ca1 »

Offline Tony_ca1

• Qualifying
Re: coderen
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2017, 22:12:46 »
Nog geen reactie ?? is er echt niemand die mij hierbij kan of wil helpen zelfs niet tegen betaling ?

Groetjes.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2017, 15:49:25 »
Ik weet niet of je deze al hebt maar normaal gezien staat in bijlage alles wat je nodig hebt om Rheingold ISTA-D (het uitleesprogramma) ge´nstalleerd te krijgen. Is wel van een andere verkoper maar normaal gezien moet uw versie er gelijkaardig uit zien.

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2017, 15:53:20 »
Ok heb de programma eindelijk aan de praat gekregen , maar hoe stel ik nu de setup van ISTA correct in... En hoe werkt het programma nu met een
BMW ENET OBD2 Diagnostic & Coding Cable ?? welke instellingen moet ik maken ?? Kan ik dat online ergens terug vinden ??

Groetjes..

Offline foebeke

• Warming Up
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2017, 22:40:32 »
Als ik van u was zou ik de enet kabel bebruiken om je navi te updaten en ivm. Uitlezen/foutcodes wissen, coderen, live parameters, nieuwe batterij inlezen, roetfilter uitlezen/regeneratie, enzo.... zou ik overwegen carly for bmw aan te schaffen. Maakt voor coderen backups van alles zodat je eigenlijk niets kan misdoen. Zeer content van maw.

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 21 december 2017, 23:47:57 »
Als ik van u was zou ik de enet kabel bebruiken om je navi te updaten en ivm. Uitlezen/foutcodes wissen, coderen, live parameters, nieuwe batterij inlezen, roetfilter uitlezen/regeneratie, enzo.... zou ik overwegen carly for bmw aan te schaffen. Maakt voor coderen backups van alles zodat je eigenlijk niets kan misdoen. Zeer content van maw.

Bedankt maar momenteel werkt Ispa en E-sys perfect , kan mijn F10 uitlezen voor foutmeldingen en een heel pak ander dingen en via E-Sys een hoop zaken kunnen coderen..

Me verry happy.

Offline Janske21

• World Champion
  • Grts
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2017, 00:42:26 »
Bedankt maar momenteel werkt Ispa en E-sys perfect , kan mijn F10 uitlezen voor foutmeldingen en een heel pak ander dingen en via E-Sys een hoop zaken kunnen coderen..

Me verry happy.
Heb daarstraks ook e-sys ge´nstalleerd op mijn laptop. Nu nog wachten op de obd-ethernet adapter en dan eens zien of ik er iets krijg van gebakken.
Wil een hoop dingen coderen die me wel leuk lijken.

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2017, 14:04:39 »
Iemand een oplossing voor esys want het werkt bij mij niet meer, ik gebruikte de esys premiumlauncher voor het token te omzeilen, maar de esys launcher werkt niet meer en aangezien ik geen token heb esys dus ook niet. Nog mensen met deze problemen en oplossingen?

Offline Msb12i

• Nieuw
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2018, 18:05:54 »
Ja,

Ik gebruik een VM.

Ofwel uw BIOS tijd aanpassen en laptop herstellen naar fabrieksinstellingen. Dan stelt die de fabricatiedatum in.

NIET VERBINDEN MET INTERNET alvorens windows TIME services uitgeschakeld te hebben.

(De foto was men eerste poging, VM staat nu op 01/04/2017)

« Laatst bewerkt op: 10 januari 2018, 18:09:08 door Msb12i »

Offline Janske21

• World Champion
  • Grts
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2018, 22:13:25 »
Ja,

Ik gebruik een VM.

Ofwel uw BIOS tijd aanpassen en laptop herstellen naar fabrieksinstellingen. Dan stelt die de fabricatiedatum in.

NIET VERBINDEN MET INTERNET alvorens windows TIME services uitgeschakeld te hebben.

(De foto was men eerste poging, VM staat nu op 01/04/2017)

Wat is VM?
Zit met hetzelfde probleem.
Vandaag is mijn adapter aangekomen maar nu werkt die token nimmer.
Laptop datum aanpassen is idd mss wel een optie.

Offline Msb12i

• Nieuw
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2018, 13:37:13 »
Wat is VM?
Zit met hetzelfde probleem.
Vandaag is mijn adapter aangekomen maar nu werkt die token nimmer.
Laptop datum aanpassen is idd mss wel een optie.

Virtual Machine(PC in een PC)

Nee, Tokenmaster ondersteunt de Premium(gratis) versie niet meer door het vele misbruik.

De laptoptijd gewoon aanpassen wordt gedetecteerd door de software en zal niet starten.

Je moet uw laptop volledig herstellen