Beste,
Hierbij stel ik mijn E34 voor die ik vorig jaar deze periode ongeveer aangeschaft heb.
Bedoeling was om de auto te kopen voor mee op reis te gaan naar Kroatië en daarna te verkopen. Maar omdat ik met mijn E30 een accident gezet heb is deze dan maar gebleven.
Het gaat dus over een ingevoerde nederlandse 520i met 200dkms (M50) van 1990 met volgende opties

:
- Schuifdak
- Leder (achteraf ingezet vermoed ik, want geen lederen deurkaarten
- Manueel
- Kleine OBC
- Cruisecontrol (ook achteraf geplaatst denk ik
Ik heb de auto bij aankoop direct een groot onderhoud moeten geven, olie was redelijk zwart en na oliewissel liep de motor heel wat rustiger. Was hoog dringend nodig!
Bij aankoop:
- Alle filters vervangen (+ olie) + Motorflush
- Nieuwe batterij 74Ah
- Bougies vervangen
- Stabilisatorstangen vervangen vooraan
- Rubbers achteras vervangen
- Remblokken vooraan
- Nieuwe alternator 110Amp (in panne mee gevallen in België gelukkig!)
- Poly riem vervangen
- Koelvloeistof geflusht en vervangen
- Versnellingsbak olie + additief toegevoegd (koud redelijke stroeve boîte

).
Dit heb ik voornamelijk allemaal gedaan voor een goeie, pechloze rit te hebben

Ik heb de auto in de tussentijd al wat opgefrist. De carrosserie was in geen goeie staat zo pelde de lak van de motorkap/koffer, voorbumper.
Ik heb de voorbumper, grill, motorkap, kofferklep laten herspuiten alsook nieuwe koplampen gestoken.
Gaatje in balken werd ook opgelast. (Er is wel eens een slechte herstelling gebeurt aan de rechterwielkast achteraan.. deze is mat en niet de goeie vorm). Ook heeft hoe lichte roestvorming aan de deuren.
En hierbij de foto's:
Foto van de aankoop:

Interieur

Daarna styling 5's aangekocht, omdat de banden op de originele velgen versleten waren

Rit naar Kroatië, op een tussenstop ergens in Oostenrijk.

Aankomst in Tîsno, Kroatië:

Paar sfeerfoto's van in Kroatië zelf:

Terugweg (Oostenrijk):

In het algemeen een zeer goeie rit gehad met de E34. 4 personen, redelijk wat bagage en zo op 2 weken tijd 4000km afgelegd zonder enige problemen. Zeer blij geweest met de wagen, al heeft een 520i wat kracht tekort op sommige stukken, maar wat verwacht je met 150pk

.
'nieuwe' front:

Met de throwing stars:

En hoe die er nu bij staat:

Voila, dat zou het moeten zijn

Verdere updates zal ik nog posten