Auteur Topic: [E34] Tacho coderen  (gelezen 428 keer)

Offline S62M

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
[E34] Tacho coderen
« Gepost op: 17 februari 2017, 14:03:45 »
Voor de kenners of @kraftbayer

Ik heb, had een tacho met x-aantal kilometers en ik heb die in de vuilbak gesmeten, omdat de digitale display niet meer zichtbaar was en krassen op het scherm. Bij mijn E39 had ik die ook weggegooid en de M5 tacho kon ik dan gewoon laten coderen bij Vastec.

Nu wat is het probleem? Blijkbaar zit in elke tacho een code plug.
Kan ik de code plug van mijn tweedehands M5 tacho laten coderen? Een nieuwe plug kost redelijk wat geld en dan staat er 0km op. Ook niet de bedoeling natuurlijk...  ;D

Heeft iemand een E34 tacho NON-M5, maar wel ook 6-cilinder?

Ik heb een lichtblauwe plug. (zie link)

http://www.exx.se/maintenance/instrument_cluster_e34/index.shtml
De fun zit in het sperdifferentieel!!!

Offline S62M

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
Re: Tacho coderen
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2017, 10:32:40 »
Nieuwe plug besteld en kan met een toestel via een usb poort geprogrammeerd worden.

Opgelost.  :thumbsup:
De fun zit in het sperdifferentieel!!!

Offline Koleor

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Re: Tacho coderen
« Reactie #2 Gepost op: 9 april 2017, 14:29:05 »
Beste,

Ik heb zopas een 518i E34 uit 1993 overgenomen. Deze heeft een volledig niet-functionerend instrumentenpaneel. Enkel de rode achtergrondverlichting doet zijn werk.
Het instrumentenpaneel werd door twee BMW-garages uitgelezen en bleek telkens een foutief chassisnummer te bevatten.
Tevens werden er waarden uitgelezen zoals MPH (i.p.v. km/h) en model '95 (i.p.v. '93).
Er werd mij daarop tweemaal aangeraden om een volledig nieuw instrumentenpaneel aan te schaffen.

Ik vroeg me nu af of ik net zoals jij dit zou kunnen oplossen door een nieuwe code-plug aan te kopen alsook deze zelf te programmeren?
De huidige kilometerstand en andere gegevens zijn momenteel niet weergegeven. Graag had ik dit probleem verholpen.

M.v.g. en dank bij voorbaat.
Sander
E34 1993 518i - m40b18 - granitsilber metallic - 237
W126 1987 300SE - m103981 - astral silver metallic 735U