Auteur Topic:  1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber  (gelezen 13571 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Gepost op: 21 december 2015, 17:00:15 »
Bij deze stel ik hier graag mijn nieuwe aanwinst voor. Een kerstcadeautje voor mezelf zeg maar.

Het was al een lange tijd aan het kriebelen om een recente oldtimer met wat pit aan te schaffen. Maar deze zomer toch effectief beginnen zoeken naar een auto ouder dan 1991 met RWD, manuele bak, 6 of meer cilinders. Ten eerste bedankt aan de mensen van hierop BB die ik bestookt heb met PM's en/of emails  ;)

Het zoeken op de verscheidene auto sites gaf me al direct een richting naar een E36, E34. Verschillende Mercedessen en Jaguar's, Amerikanen en Japanse wagens. Omdat mijn voorkeur wel uitgaat naar Europese wagens, het onderhoud en stukken van exterieur, interieur en techniek bij deze ook nog zeer goed te vinden of nieuw te verkrijgen zijn (en dit aan schappelijke prijs) was de keuze eerder hiervoor.

Wat me opviel was dat de E36's 325i's bijna allemaal afgeragd waren of ringtools waren. Heel veel rommel dus. Uiteindelijk toch eens naar een E36 in Aachen gaan zien, deze was het echt niet. Omdat ik ook vaak E34's tegenkwam vond ik deze veel mooier dan de E36 berline dus ging mijn voorkeur eerder daarnaar. Ook waren deze minder afgeragd en leken ze net nog iets moderner en waardevast. Dus opzoek naar E34 535i's dan maar :)

Uiteindelijk 3 gevonden die echt de moeite waren. Ze waren alle 3 in de buurt van München. 2 van de 3 mensen antwoordde. Dus verlof genomen midden november en samen met een maat  rond een uur of 2 naar München om is te gaan kijken naar deze 2 535i's. Zo waren we op een schappelijk uur (rond 9u) bij de eerste.

Deze was al direct niet echt de moeite, er ontbrak een stuk van de onderhoudsboek, er was olie zichtbaar, de bumper achteraan hing los. En onder de auto wat roest. Ook het stuur, pook e.d afgesleten. De auto had 68 000km maar als men mij had gezegd dat deze 268 000km had, had ik dat ook geloofd.
 
Dan ‘s middags naar BMW Welt, BMW Museum en BMW Niederlassung geweest, zeer de moeite :) , om tegen 16u, wanneer de verkoper van zijn werk kwam, naar de 2e 535i te gaan kijken.
Auto was in goede staat. Al zijn er toch ook weer puntjes aan…
Klein beetje roest aan de voordeuren aan de binnenkant, voorste mistlichten werken niet. Maar wel perfecte onderhoudsboek, alle facturen, nieuwe aircopomp, nieuwe koppeling, bilstein sportvering. De lak was nog in goede staat.
Ook de auto goed kunnen proefrijden, op de brug kunnen zetten en geen roest te zien. Enkel zweten de diff’s en transmissie een beetje.

Dus dan even met men kameraad besproken in een lekker Italiaans restaurantje voor we rond een uur of 21 terug naar huis reden.  De verkoper was joviaal en werkt bij BMW München. Klikte wel met de verkoper.
Zijn reden voor verkoop was, al weet je natuurlijk nooit of dat waar is, dat hij de auto niet wou verkopen en daarom dus nog die kosten van nieuwe koppeling e.d heeft gedaan maar nu een firmawagen kreeg en hierdoor geen ruimte meer had voor de 535i. Wat ik nu wel een raar excuus vond omdat je de bedrijfswagen daar op straat kon zetten ten slotte. Maar soit, het blijft steeds een gok natuurlijk. Dus de dag nadien whatsappje gestuurd dat ik de auto ging kopen, had dus geen voorschot gegeven. Het vertrouwen was er.





Het is hier dan wel 14 graden, eind november was het ginds aan het sneeuwen en een frisse 2 graden celsius! Ideaal voor een BMW op zomerbanden!


Dus alles wat geregeld en eind november vertrokken, deze keer met men vader, ‘s nachts weer naar München om dan rond een uur of 9 à 10 daar te zijn bij de verkoper. Alles geregeld qua exportplaten e.d., de wagen getankt, nieuwe olie (10w40) en oliefilter en dan naar huis gereden en dit ging echt prima. In het begin natuurlijk rustig aan maar uiteindelijk vaak aan 150/160 kunnen rijden, je voelt dat de auto nog in goede conditie is. Op vrijdag wilde ik dan naar de douane en keuring, maar nu bleek dat de douane enkel in de voormiddag geopend is dus met volmacht aan men pa was dit op 1 december geregeld. Daarna naar de keuring en natuurlijk...de auto was er niet door... :jpshakehead: afgekeurd voor lichten en handrem-remmen.

Bleek dat de hoogteregeling van de koplampen volledig verroest was en de handrem remmen waren ijzer op ijzer. Deze dus vervangen en opnieuw naar de keuring. Nu was de auto er wel door. Permanente groene kaart  :thumbsup:

Nu dit allemaal geregeld was, de auto samen met men vader bekeken, de mistlichten waren direct opgelost. Dit was 1 van de 2 zekeringen die stuk was, deze vervangen en tada then there was light ;D
De velgen ook vervangen, degene die op de wagen stonden zijn 17" aluvelgen maar met de originele 15" alu velgen rijdt de auto veel beter en geeft hij direct terug dat originele karakter. Ook de reserveband heeft die velg dus dat past mooi bij elkaar.
[update] ondertussen zijn de 17" velgen verkocht en heb ik de 15" banden op nieuwe Vredestein 205/65R15. Dit formaat van banden zou de auto veel fijner doen rijden dan de standaard 225/55/R15.

Vervolgens de wagen naar een bevriende garagist gebracht om de roest te behandelen. Dit was voornamelijk aan de 2 linkerdeuren, maar de rechterdeuren zijn ook maar ineens behandeld uiteraard.

een foto van het volledige verloop (de nieuwe deurrubbers zijn besteld via partacus.de)


Verder is de luchtfilter uitgeblazen, ATF servopomp olie vervangen.
Remolie, transmissieolie en diff olie waren niet toe aan vervanging.

Ook de verzekering is ondertussen in orde, het is momenteel nog enkel wachten op de O platen van D.I.V. want zoals je kan zien is het EFFECTIEF (puur toevallig) een kerstcadeau want de exportplaten zijn geldig t/m 25/12/15 :)
[update] de oldtimernummerplaten hangen ondertussen op de auto en de exportplaten tegen de muur in de garage als souvenir :)

Specificaties:
M30B35 - 3428cc - 6 cilinder
155 KW - 211 PK @ 5700 opm
305 NM @ 4000 opm
Handgeschakelde 5-bak
Sterlingsilber Metallic kleurcode 244
nabouw zwart lederen sportstoelen uit E34 M5
productieplaats te Dingolfing, +-100km van München
productiedatum in februari en inschrijving op 27 september 1990
oldtimer geworden vanaf 1 oktober 2015

Opties via chassisnummer: (BMWarchive.de)
209Limited Slip Differential (25%)
401Sliding/vent Roof, Electric
423Floor Mats, Velour
428Warning Triangle
488Lumbar Support Driver/front Passenger
498Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable
510Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam
530Air Conditioning
570Stronger Electricity Supply
655Bmw Bavaria C Business (deze radio zit er helaas niet meer in, is vervangen door een modernere Pioneer met MP3)
686Diversity-function Aerial
801Germany Version
860Ltrl Turn Signal Light Frt

Verdere opties waar ik zo direct kan opkomen, die niet in het bovenstaande lijstje voorkomen:
- grote boordcomputer (in instrumentenpaneel en naast radio);
- elektrisch regelbare spiegels;
- 4 elektrische ramen;
- elektrisch regelbare voorstoelen incl hoofdsteunen met geheugen;
- verwarmbare voorzetels;
- centrale deurvergrendeling;
- ABS;

Opties die ik graag had gehad en op de E34 mogelijk waren, die dus zouden kunnen worden geretrofit:
- cruise control;
- deurvergrendeling met afstandsbediening;
- armsteunen --> geplaatst
- zelfdimmende binnenspiegel; --> is bij mijn model niet mogelijk
- katalysator (en misschien de dempers) vervangen door een inox buis;
- olietemperatuur en oliedruk meter.

Things To Do
Zoals je kan zien op onderstaande linkse foto van de motorruimte ontbraken er een paar afdekkappen. rechterkoplampafdekking, ventilatorkap, klem aan de radiator



scheidingswand zitruimte/koffer, hier heeft een subwoofer gezeten, deze nu opnieuw de juiste indeling gegeven zodat ook het skiluik opnieuw kan worden gebruikt, ondertussen ook die bruine vlek er met vlekkenverwijderaar kunnen wegdoen  :clap::


batterijklepje sleutel, dit kost dus een kleine 22 euro bij BMW zelf!!! ondertussen sleutel voorzien van een ledje én klepje voor een habbekrats:


Verder is de schakelpook met een M logo en met aanduiding voor 6 versnellingen terwijl de auto maar 5 versnellingen heeft, dit dus dringend vervangen. En zou ik eventueel de pinkers nog willen aanpassen van oranje naar wit/transparant zoals de facelift had.
[update] een schakelpook in leder met aanduiding voor 5 versnellingen aangekocht via ebay (de andere pook is ondertussen verkocht) en wat betreft de pinkers, deze ga ik oranje laten. Ook het sleutebatterijkapje heb ik in bezit.

De auto eens goed onder handen genomen. De lelijke sticker aan de linkerkant op de kofferklep verwijderd.
Foto's van de "maiden wash" :)






Wat detailfoto's:




Jurid blokken en Zimmerman schijven


Bilstein ophanging rondom en even tuning momentje met de remklauwen  :banana:


Ondertussen ook klaargespeeld de gereedschapbox in kofferklep gevuld te krijgen


Alle stoelen, schakelpook"leder" en handrem"leder" reeds behandeld. Ook zijn de zwart lederen armsteunen geplaatst zodat het interieur de meer volledige uitrusting krijgt én op de koop toe nog wat meer comfort.


De auto ook gepolierd en kleine steenslag of krasjes terug bijgestipt.



Als ik hier mee bezig ben de auto goed kritisch kunnen bekijken en al vele kleinere zaken hersteld of terug op punt gezet maar die ik hier niet met een foto bij vermeld heb. Anders zou het wel een heel lange lijst worden.
Zoals bijvoorbeeld afdekkapjes voor vijsjes (in de deuren of in de koffer), gordelafdekkap in de achterbank ontbrak, deze heb ik nu gevonden en geplaatst. nu nog het linkerruitenwisserkapje, etc.

Onderstaand een filmpje voor de sound langs verschillende kanten.


Veel lees, kijk én luisterplezier. :grin:
« Laatst bewerkt op: 21 september 2016, 19:59:59 door Liquid Li0n »

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2015, 17:00:34 »
plaatshouder

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1088
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2015, 18:04:39 »
Ziet er nog erg goed uit, proficiat!
Ook leuk om te lezen dat je er direct het nodige aan doet :)
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-? Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => Daily
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak '14-? BMW e30 324td 4d '88=> afbraak '16 BMW e30 324d '86 => verkocht

Offline E21hartgeB

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 204
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2015, 18:49:27 »
Zeer leuke classic .. die nog zeer vlot rijd ook  :thumbsup:
e30 318i 1987
e30 320is 1988
e36 m3 3.0 1994
Abarth Tourismo 2016

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1479
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2015, 20:40:05 »
Knappe E34, al is zilver absoluut niet mijn favo kleur, op een E34 straalt het toch klasse uit  :drool:
Die 17" velgen vond ik persoonlijk toch veel mooier en eerlijk gezegd vind ik mijn E34 veel strakker rijden op mijn 18'ers dan mijn 15" velgen(exact zelfde set als de uwe)

leuke topic-intro ook ;)
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid

BMW E34 525i

Suzuki GSF1200 Bandit

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1536
  • E93 325i
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #5 Gepost op: 21 december 2015, 21:25:13 »
Dikke funfer! Veel plezier ermee  :thumbsup:
*Beter een ster in uw voorruit dan een voorhuid in uw ster.

**De wereld verbeteren begint bij jezelf.

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline s13

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 467
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2015, 21:31:08 »
ook hier welkom, was tof om mee te gaan achter je nieuw speelgoed.

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #7 Gepost op: 21 december 2015, 23:53:10 »
Ziet er nog erg goed uit, proficiat!
Ook leuk om te lezen dat je er direct het nodige aan doet :)
Ja ik wil het altijd graag in orde, zolang het geen moneypit wordt vind ik het allemaal goed. En in het begin is het toch vooral wat kosten maken.

Zeer leuke classic .. die nog zeer vlot rijd ook  :thumbsup:
Zeg dat wel. Zeker als je hem goed in toeren trekt, prachtige sound maar ook direct aan 180!

Knappe E34, al is zilver absoluut niet mijn favo kleur, op een E34 straalt het toch klasse uit  :drool:
Die 17" velgen vond ik persoonlijk toch veel mooier en eerlijk gezegd vind ik mijn E34 veel strakker rijden op mijn 18'ers dan mijn 15" velgen(exact zelfde set als de uwe)

leuke topic-intro ook ;)
Mijn favoriete kleur is zilver nu ook niet maar auto staat er idd goed mee en het is een gemakkelijke kleur. En rond die tijd was zilver zo wat de kleur. We hadden zelf toen 2 zilveren auto's en vele die ik ken in de jaren 90.

ook hier welkom, was tof om mee te gaan achter je nieuw speelgoed.
Ah hier se, dit is je nickname hier dus. :) Was idd tof en nog eens merci voor de kritische kijk en hulp.

===========

Vanavond de auto gepolierd. Avondvullend programma. ;)
 Machinaal met SSR 2.5 en SSR 1 en daarna met de hand Poorboys sealant. Blinkt en is veel gladder maar nog steeds veel krasjes en of steenslag.
De zwarte plastiek "ingevet" met Black Wow (echt een zalig product).

Niet gemakkelijk om er een goed beeld van te geven door de lichte kleur.


Ook wat kleine puntjes aangepakt


Morgen of overmorgen proberen de binnenkant verder te doen. En hopelijk ook de nummerplaat en tochstrips voor de deuren...
« Laatst bewerkt op: 21 december 2015, 23:57:24 door Liquid Li0n »

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2624
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2015, 16:56:50 »
Mooie E34!
Oranje pinkers zou ik behouden, staat hem zeer goed! 8)
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Megane RS CUP 275

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 717
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2015, 18:25:07 »
Inderdaad knappe e34  :thumbsup:

Keep it OEM

BMW " There is no substitute "

BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Offline Sam325

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 843
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2015, 21:09:26 »
Zalige 5!  :thumbsup:  Zou toch ook vlug die 17ers terug monteren, met goeie(nieuwe)banden erop zou die toch beter moeten rijden dan met de 15duimers  :thumbsup:
1986 e30 320i Bronzitbeige (sold)
1990 e36 325i Lagunengrun (sold)
2000 e46 Alpina B3 3.3 Touring Titansilber (daily)
2000 e46 325xi Touring Titansilber (sold)
1991 e36 325i Diamantshwarz (fun)

Front wheels are for steering,rear wheels are for power transmission :-) FWD sucks!! ;-)

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #11 Gepost op: 30 december 2015, 11:12:08 »
Nog een update over de wagen:

Heb de auto ondertussen ook binnenin volledig onder handen genomen. De stoelen zijn gereinigd en gevoed met lederproduct.

Heb men oldtimernummerplaat ontvangen en de artikelen die ik had besteld via partacus.de zijn er ook. :grin:



Ik wou de auto dan eens starten, maar dat lukte niet, na dagen de interieurverlichting, vensters en dak te gebruiken was de batterij hierdoor plat. :| Of toch zo goed als want alles bleef wel werken maar de auto starten vroeg te veel kracht en dit ging niet.
Opzoek naar de batterij was geen sinecure. In de motorruimte niet, de koffer niet dus via youtube er achter gekomen dat deze onder de achterbank zat!



Nu wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te stofzuigen achter de kofferwanden en onder de achterbank. Ook de achterbankzitting daardoor nu in alle hoekjes kunnen invetten met het lederproduct.
Na een paar uurtjes aan de druppellader startte hij weer :lol:

Ondertussen via kapaza iemand gevonden die nog verscheidene stukken, die ik mistte, had liggen. Deze op kerstdag gaan oppikken, nog een extra cadeautje voor mezelf (en de auto) en zo komt deze weer meer en meer in orde. :)

In de doos op de foto zit een volledige M5 kofferinrichting voor een neerklapbare achterbank met aan de linkerkant een opening voor CD lader en aan de rechterkant een bakje voor brandblusser en andere zaken te stockeren. Verder ook nog de afdekkappen die ontbraken in de motorruimte kunnen kopen, batterijklepje voor de sleutel, etc




Over de cruise control gaf hij me dan nog positief nieuws. Omdat in de 535i en de M5 tot 1993 alles hiervoor reeds klaarligt en het plug en play wordt is het dus wel verleidelijk dit ook aan te schaffen. Dus ik ga hiernaar nog op zoek.

Hier zie je de stekker waar je de CC op aansluit.



Andere aansluiting, zoals aan het stuur zouden dan ook voorzien zijn.

Wat ik dus nog graag zou willen vinden is een garage deur opener, heb dit nog niet veel gezien maar lijkt me wel een leuk extra, eventueel centrale vergrendeling met afstandsbediening en armsteunen in zwart leder (hiervoor zouden blijkbaar in de zetelschelpen ook reeds voorzieningen voor zijn).



Over de witte pinkers dan, deze ga ik inderdaad momenteel oranje laten. Eigenlijk zo lelijk vind ik het niet. En er zijn belangrijkere zaken eerst aan te schaffen.

UPDATE: de velgen/banden zijn ondertussen verkocht
Heb ook de 17" velgen aan de binnen en buitenkant gekuist en ga deze te koop zetten samen met de banden, heb men beslissing hierover genomen dat ik ze toch niet meer ga plaatsen. De look valt nog goed mee op de 15". Dus als er geïnteresseerde zijn...let me know! Ik ben momenteel niet thuis maar ga hiervoor eventueel nog wel een "te koop topic" voor aanmaken.




« Laatst bewerkt op: 19 januari 2016, 21:48:21 door Liquid Li0n »

Offline GeoBem007

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6207
    • @hertgoan
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #12 Gepost op: 30 december 2015, 12:01:07 »
Goe bezig :drool:

Offline Bananenman

  • Roet es goed
  • Medewerker
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10321
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #13 Gepost op: 30 december 2015, 12:06:45 »
Geweldig topic, knappe intro / toffe wagen en vooral ook zeer mooie werken reeds gedaan  :thumbsup:
E87 120d 'sleeper'

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2016, 23:20:59 »
een nieuw jaar, een nieuwe update:

Had zoals je hierboven kan lezen op kerstdag wat artikelen gekocht, waaronder de bekleding van een M5 koffer. Het resultaat mag er zeker zijn, ik heb een bakje voor brandblusser en fluovestje (ik haat het woord hesje), kan men skiluik gebruiken nu  ;D. Er is ook wel een probleem, namelijk dat de linkerkant niet echt goed past maar daar pas ik nog wel een mouw aan.

wat foto's van de update:

rechterkant voorheen

gestript

resultaat achteraf


scheidingswand voorheen

zonder bekleding, de kabels die je ziet liggen zijn nog voor de subwoofer/versterker. Dus eigenlijk een mooi extra als je opnieuw een versterker en subwoofer zou willen plaatsen.

resultaat achteraf, eindelijk toegang tot het skiluik. Normaal heb je ook plastieken behuizing waarin een skizak verwerkt zit,  misschien dat ik hier ook eens naar opzoek ga of anders ga ik de stof van de vorige wand uitsnijden en gebruiken om rond de opening te bevestigen/plakken.


linkerkant voorheen

gestript

resultaat achteraf, linker achterwand is correct te plaatsen, net zoals het stuk aan de verlichting maar het stuk met het "deurtje" waar je een CD lader kan plaatsen, past niet. ook de vloermat past niet omdat deze niet de M5 vloermat is. Hier kan nu wel een stuk afgesneden worden natuurlijk maar momenteel ga ik de linkerwand die ik al had opnieuw plaatsen als ik het niet opgelost krijg.


Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1088
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2016, 12:48:00 »
Heb je de bekleding voor het kofferdeksel ook?
Wel nogal grote foto's om te laden he :P
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-? Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => Daily
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak '14-? BMW e30 324td 4d '88=> afbraak '16 BMW e30 324d '86 => verkocht

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2016, 01:38:05 »
Heb je de bekleding voor het kofferdeksel ook?
Wel nogal grote foto's om te laden he :P

Ja sorry van het heavypic topic maar een foto zegt zoveel meer dan 1000 woorden ;)

De bekleding voor de kofferruimte is nog de originele en dus niet van een M5.
Ik vraag me ook af of de kofferbovenkant bekleed was?

Ondertussen ook even zeggen dat de velgen en banden verkocht zijn, dus jullie hoeven hiervoor niet meer te PMen. Ging wel heel snel, had het niet verwacht.

Gisteren kwam men vader dan nog met een leuk extraatje af. Een Nederlandstalige brochure van bij de dealer in de tijd.




Ook nog een leuke pdf tegengekomen met alle opties van een E34 die je kan retrofitten! Echt zot wat er allemaal reeds bestond in een auto van 88 tot 95.

Wat voorbeelden:

Elektrische hoofdsteunen achter;
Verwarmde achterbank;
Dimmende binnenspiegel;
Verwarmde ruitensproeiers;
Elektrische zonneblinden.

Een full option van de auto maken zal me dus niet lukken of wordt toch een hele uitdaging ;)

http://www.olieroe.nl/auto/bmw530iA/E34_Factory_Options_Guide.pdf
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2016, 01:42:01 door Liquid Li0n »

Offline fonny

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3055
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2016, 09:59:45 »
Liefhebber in spe hier. :clap:
Live your life.

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2016, 10:51:27 »
Liefhebber in spe hier. :clap:

zijt maar zeker!


enige spijtige is wel dat je onderdelen zoekt op kapaza of dergelijke, je contacteert die mensen via email of telefonisch (en spreekt dan voicemail in) en dat ze gewoon geen contact opnemen...hoe kunnen die dan ooit hun onderdelen van de hand doen!

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1088
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2016, 20:58:30 »
Ik had die bekleding bij mijn M5 ook niet, maar heb ze achteraf wel op de kop kunnen tikken.
Die pdf heb ik ook, heb er wel even naar moeten zoeken want normaal is die niet gratis he :P
Ben ook verzot van die brochures enzo, we zouden nog goed overeen komen precies  :gayfight:
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-? Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => Daily
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak '14-? BMW e30 324td 4d '88=> afbraak '16 BMW e30 324d '86 => verkocht

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2016, 00:03:45 »
Zie al uit naar het betere weer en langer licht savonds.
We zouden met de E34's van hier op het forum dan eens een kleine meeting kunnen houden :-)

Hopelijk heb ik tegen dan alle nog te vinden of te willen onderdelen geplaatst.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2016, 00:07:54 door Liquid Li0n »

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3801
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2016, 12:09:00 »
Zeer leuk topic! Erg knappe E34 heb je daar.
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2766
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2016, 12:21:12 »
Damn die is in goeie staat man, proficiat met de vondst! Leuke intro ook, altijd leuk als mensen de tijd nemen voor heel het verhaal!

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2016, 16:24:41 »
leuk om horen :)

Enige spijtige is wel dat je mensen op  kapaza e.d. aanschrijft via email of belt (en een voicemail inspreekt) en je er niets van terug hoort. Waarom adverteren ze dan vraag ik me af.

Offline Pit

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 100
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2016, 10:34:31 »
Wow wat een topic 👌
Dees moet ik volgen,kan er nog veel van opsteken en mss overnemen 😉
Staan de velgen al te koop?

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2016, 21:59:30 »
Wow wat een topic
Dees moet ik volgen,kan er nog veel van opsteken en mss overnemen
Staan de velgen al te koop?


de velgen zijn niet meer te koop. die waren zeer snel weg.

Ondertussen heb ik nog een update:

heb weer wat zaken van het denkbeeldige lijstje op de kop kunnen tikken:


armsteunen (bestuurderskant op foto)
gordelkap voor de achterstoel
middenarmsteun met bakje
inbussleutel voor in de toolbox in de koffer

mijn toolbox ziet er dus bijna volledig in orde uit, enkel nog een sleepoog en het stuk dat vóór het sleepoog ligt

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2016, 16:11:49 »
Hier word aan gewerkt zie ik.
Dat is blijkbaar de E34 waar je met mij over gemaild hebt denk ik.
Kwestie van opties kan je daar een enorme hoop dingen opzetten.
Want bijna alles wat er op een E32 te verkrijgen was als optie kan je ook op een E34 zetten ;)
En dat is enorm veel.
Daar is die PDF nog maar klein bier tegen.
De meeste onderdelen voor de opties ga je wel in Duitsland vinden.
Alhoewel daar de leden van het E34 Forum ook al redelijk veel weggekaapt hebben.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2016, 16:42:40 »
Hier word aan gewerkt zie ik.
Dat is blijkbaar de E34 waar je met mij over gemaild hebt denk ik.
Kwestie van opties kan je daar een enorme hoop dingen opzetten.
Want bijna alles wat er op een E32 te verkrijgen was als optie kan je ook op een E34 zetten ;)
En dat is enorm veel.
Daar is die PDF nog maar klein bier tegen.
De meeste onderdelen voor de opties ga je wel in Duitsland vinden.
Alhoewel daar de leden van het E34 Forum ook al redelijk veel weggekaapt hebben.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

Dit is inderdaad deze E34. En ik probeer ook opties toe te voegen, of toch tot zover de kabelbomen die reeds klaarliggen het toelaten. Zelf kabelbomen liggen trekken, daar ga ik niet mee beginnen.

Ook ben ik zelf niet echt een held in die zaken in te bouwen en is het ook moeilijk om te weten wie dit wel is. Als ik bij de verkopers van onderdelen eens aanhaal over bijvoorbeeld de elektrische verstelbare hoofdsteunen achteraan, hebben ze hier nog nooit van gehoord.

Op ebay.de kan je inderdaad wel wat vinden maar mijn Duits is niet machtig genoeg om fora te gaan afschuimen. Dus momenteel blijft het beperkt tot artikelen die Belgen en Nederlanders verkopen (helaas). Al is dat momenteel toch al wel wat.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2016, 12:01:59 »
Kabelbomen bijtrekken voor opties op een E34 is geen enkel probleem want die electronica is nog heel simpel.
Veel voor bekabeld is er niet op die modellen.
Dus als je wat dingen wil dan ga je toch zelf bedrading moeten maken.
Probleem is wel dat niemand die modellen nog kent of nog aan kan werken.
En als je ze dan opties willen bijplaatsen dan lukt dat niet meer.
De Nederlanders kennen de prijzen wel als het om opties gaat voor een E34.
Daarom ook mijn advies om dingen voor een E32 te zoeken want er past vrij veel van op een E34.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #29 Gepost op: 21 januari 2016, 14:37:28 »
ja heb ik ook al gemerkt dat die Nederlanders er echt hun prijs voor willen. Of toch zeker aan een zuiderbuur.

Kabelbomen bijtrekken mag dan (misschien) wel simpel zijn, je doet door het loshalen van het interieur misschien meer stuk dan anders.
De cruisecontrol wil ik zeker nog geplaatst hebben/krijgen en ik heb hiervoor de voorzieningen reeds in de wagen. Enige probleem is te weten welke ik juist nodig heb. En of alles volledig is bij aankoop.
Voor bijvoorbeeld de elektrische lendensteun ga ik dit eens bekijken of de voorzieningen er al liggen in de stoelen en dan ga ik daarnaar opzoek. De andere opties ga ik dan wel zo laten voor wat ze zijn, tenzij ik iemand vind die echt goed is in het plaatsen van dergelijke zaken in een E34.

Op ebay staat bijvoorbeeld voor 30 euro een module om de achterste kopsteunen elektrisch te regelen, maar daarmee heb je niet alles voor dit werkend te krijgen. En de vraag is dan nog of het mezelf of met een kameraad lukt om zulke dingen in te bouwen.