Auteur Topic:  Autodiefstal tegengaan  (gelezen 15259 keer)

Offline Philtjens

• Trade Count: (+5)
  • World Champion
Autodiefstal tegengaan
« Gepost op: 26 november 2015, 17:33:04 »
hallo iedereen

zoals de meeste mensen al weten worden de laatste tijd enorm veel BMW's gestolen jammer genoeg  :censor:

begint ook steeds korter bij mij in de buurt te komen en zou ook graag zoeken naar oplossingen om de auto wat te beveiligen  :D
omdat mijn auto zowiezo altijd al buiten staat is dit risico ook al groter.

mijn auto is verzekerd tegen diestal maar beter voorkomen natuurlijk  :D

stuurslot ken ik al en is op zich al een goed idee maar heeft het wel nut om dit nog te plaatsen, omdat dit toch al langer bestaat en misschien ook al even en is misschien ook al geen goede oplossing meer ?

alle ideeen en andere info is altijd welkom  :thumbsup:

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
Re: Autodiefstal tegengaan
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2015, 20:25:45 »
Onzichtbare schakelaar ergens tussen de voeding van de brandstofpomp kost niets en de auto start niet.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Maxim87

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2015, 20:39:02 »
Heb hier ook al aan gedacht sinds ik dicht bij de franse grens woon, nu bij jou huidige auto is het voornaamste probleem dat ze een nieuwe sleutel coderen.
Je zou je obd poort dus beter kunnen beveiligen bv met een obd stop die opengaat met een aparte sleutel ,
of gewoon die poort volledig omleggen naar ergens anders verborgen misschien. :P
Of zelf gewoon een clifford alarm laten installeren maar dat kost dan wel weer wat meer.  >:D
Ik zelf heb nu ook wel een bullock pedaalsslot en is heel makkelijk en snel te gebruiken, kan ik alleen maar aanraden.  ^-^

Offline Philtjens

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2015, 20:49:37 »
Onzichtbare schakelaar ergens tussen de voeding van de brandstofpomp kost niets en de auto start niet.
Grtn,
Sorry maar dit begrijp ik niet zo goed ?
Ik zou dan.steeds die schakelaar om moeten zetten dat de brandstof wel weer naar de brandstofpomp kan ?

Het maakt niet zoveel uit als het duur is of niet zolang het maar effect heeft  :)

Offline Philtjens

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2015, 20:55:37 »
Heb hier ook al aan gedacht sinds ik dicht bij de franse grens woon, nu bij jou huidige auto is het voornaamste probleem dat ze een nieuwe sleutel coderen.
Je zou je obd poort dus beter kunnen beveiligen bv met een obd stop die opengaat met een aparte sleutel ,
of gewoon die poort volledig omleggen naar ergens anders verborgen misschien. :P
Of zelf gewoon een clifford alarm laten installeren maar dat kost dan wel weer wat meer.  >:D
Ik zelf heb nu ook wel een bullock pedaalsslot en is heel makkelijk en snel te gebruiken, kan ik alleen maar aanraden.  ^-^
Ik woon zelf kort tegen de duitse en nederlandse grens en.ze beginnen hier nu meer en meer te pikken vandaar  :)
Ik dacht ook aan een stuur of pedaal slot

Voordelen van stuurslot is dit valt goed op en zal al misschien afschrikken maar opletten met plaatsen dat er geen beschadigingen komen aan het stuur of raam  :toofunny:

Pedaal slot is misschien effectiever maar dit valt dan weer minder op waardoor ze misschien toch sneller gaan inbreken nog ??

Offline nicke36

• Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2015, 20:58:50 »
Zitten daar geen kleine waarschuwingsstickertjes bij die je ergens in de hoek onderaan je raam kan plaatsen ?

Offline Philtjens

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2015, 21:16:47 »
Zitten daar geen kleine waarschuwingsstickertjes bij die je ergens in de hoek onderaan je raam kan plaatsen ?
Zou wel mooi zijn maar dat zou b ik niet direct op mijn raam hangen denk ik  :)

Offline nicke36

• Grand Prix Winner
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2015, 22:22:57 »
Als dat subtiel is stoort dat niet in mijn ogen dat moet geen affiche zijn he :-)

Offline midas

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2015, 09:21:09 »
Ik zou dan.steeds die schakelaar om moeten zetten dat de brandstof wel weer naar de brandstofpomp kan ?

Het maakt niet zoveel uit als het duur is of niet zolang het maar effect heeft  :)

U kan ook werken met een mini schakelaartje en een relais met omgekeerde werking. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Capitol

• Pole Position
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2015, 09:56:32 »
Ik gebruik ook een Bullock pedaalslot.

Offline 130i

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2015, 10:04:51 »
@Philtjens : Ik heb nog een origineel bullock stuurslot liggen, is ongebruikt en voor de BMW 1-serie. Mag weg.

Groeten, Greg

--> '08 DAF XF410     *Work HARD*
--> '10 BMW 130i       *Play HARD*

Offline Philtjens

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 27 november 2015, 12:27:43 »
@Philtjens : Ik heb nog een origineel bullock stuurslot liggen, is ongebruikt en voor de BMW 1-serie. Mag weg.
@130i waarom wordt deze verkocht als ik vragen mag  :)

Mag ook in PB antwoorden :thumbsup:

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2015, 16:23:06 »

Als je die schakelaar uit of aan zet dan kan de brandstofpomp wel of geen brandstof geven.
Simpeler kan gewoon niet.
En je kan die schakelaar op een onzichtbare plaats zetten of ergens gewoon integreren of bijplaatsen met de andere schakelaars.
Stuurstang of pedaalstang kan gebruikt worden als "optische beveiliging".
Pedaalstang kan als je een manueel verstelbare stuurkolom er wel vlot afgehaald worden ;)
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline Philtjens

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 27 november 2015, 16:28:15 »
Als je die schakelaar uit of aan zet dan kan de brandstofpomp wel of geen brandstof geven.
Simpeler kan gewoon niet.
En je kan die schakelaar op een onzichtbare plaats zetten of ergens gewoon integreren of bijplaatsen met de andere schakelaars.
Stuurstang of pedaalstang kan gebruikt worden als "optische beveiliging".
Pedaalstang kan als je een manueel verstelbare stuurkolom er wel vlot afgehaald worden ;)
Grtn,
waar kan ik zoiets laten maken dan ?
ken hier zelf vrijwel niks van dus begin ik zelf ook niet aan  :toofunny:
iemand op het werk zei me ook iets van een soort bakje in de auto te plaatsen met een app via de smarthphone als deze gestolen word zou ik dit kunnen zien en de motor afleggen maar die mannen werken toch allemaal met jammers dus zal ook wel niet veel doen zeker ?  :)

Offline Grote Smurf

• Trade Count: (+6)
  • Crashed!
« Reactie #14 Gepost op: 27 november 2015, 16:37:30 »
Ik gebruik ook een Bullock pedaalslot.

Same here  ^-^

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2015, 16:43:34 »
waar kan ik zoiets laten maken dan ?
ken hier zelf vrijwel niks van dus begin ik zelf ook niet aan  :toofunny:
iemand op het werk zei me ook iets van een soort bakje in de auto te plaatsen met een app via de smarthphone als deze gestolen word zou ik dit kunnen zien en de motor afleggen maar die mannen werken toch allemaal met jammers dus zal ook wel niet veel doen zeker ?  :)

Elke iets wat deftige garage kan dat plaatsen.
Van onderdelen kost dat max 5€.
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline Midnight1983

• Grand Prix Winner
  • Konijnen mee het snuitje tegen den draad
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2015, 16:44:56 »
Misschien een vraag off topic maar zijn al de bmw's uitgerust met een EWS 2 systeem ?
Bij mijn wagen zit een attest afgeleverd vanuit Bornem dat mijn auto hier mee uitgerust is , heeft dit enige toegevoegde waarde kwestie diefstal?

Offline Philtjens

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2015, 19:55:48 »
Elke iets wat deftige garage kan dat plaatsen.
Van onderdelen kost dat max 5€.
Grtn,
Doen ze dit ook bij elke erkende bmw garage ?  :)

Offline Philtjens

• World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2015, 19:57:31 »
Same here  ^-^
Zou dit beter zijn dan een stuurslot ?  :)
Heb hier ook al veel over gelezen 50% vind het super andere 50% vind het niet zo speciaal  :)

Offline 130i

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 27 november 2015, 20:15:59 »
Stuurslot of pedaalslot zijn allebei even goed.  ;)
Groeten, Greg

--> '08 DAF XF410     *Work HARD*
--> '10 BMW 130i       *Play HARD*

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #20 Gepost op: 28 november 2015, 17:11:01 »
Doen ze dit ook bij elke erkende bmw garage ?  :)

Volgens mij wel en die kunnen het perfect doen zonder dat je er nadien problemen mee gaat krijgen.
Want die kunnen juist op het schema zien welke draad ze kunnen onderbreken zonder andere storingen te krijgen achteraf.
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline kietekiet

• Grand Prix Winner
« Reactie #21 Gepost op: 28 november 2015, 18:58:29 »
Track Trace, er op laten zetten.
vanaf het moment dat het beesteke gepikt is even bellen naar de centrale en ze sturen de speciale forces er op af.

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #22 Gepost op: 28 november 2015, 20:01:22 »
vanaf het moment dat het beesteke gepikt is even bellen naar de centrale en ze sturen de speciale forces er op af.

Dat zijn dingen die allemaal vrij veel geld kosten.
En dan zijn ze er ook nog mee weg en als die stilvalt heb je ook nog de kans dat ze hem in brand steken.
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline midas

• World Champion
« Reactie #23 Gepost op: 28 november 2015, 20:19:56 »

Van horen zeggen zou dit ook reeds voorbij gestreefd zijn, ze rijden de auto een garage binnen met stoorzender :thumbdwn:
Track en trace is enkel nuttig indien de diefstal heel snel vastgesteld word,en dus van op afstand stil gelegd kan worden.
Maar zo is het risico groot dat ze hem in brand steken of de brandblusser leeg spuiten in het interieur zoals kraftbayer reeds aanhaalde.
Het sakhir monster in actie

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #24 Gepost op: 29 november 2015, 10:42:39 »
Nog een "oud" systeem dat altijd wel werkt en iets dat ze niet echt gaan vinden is een heel goedkope GSM in de auto plaatsen op een onzichtbare plaats.
Je moet dan wel zien dat die altijd opstaat en bijgeladen word.
Kost U een abonnement.
Maar ze kunnen als ze dat willen wel de telefoon traceren als de auto weg is.
En ze kunnen dan met de autorijden waar ze willen die gaat niet stilvallen.
Dit gaat nog altijd meer kosten dan een schakelaar tussen de brandstofpomp of starter.
Je kan deze schakelaar ook tussen de voeding van de starter laten zetten.
Dan doet de auto gewoon niets als ze willen starten.
Misschien nog gemakkelijker want dan proberen ze niet verder om hem mee te krijgen.
Als je de  brandstofpomp onderbreekt start de auto nog wel maar slaat niet aan of maar voor enkele seconden.
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #25 Gepost op: 29 november 2015, 16:04:18 »
Om te beginnen zorgen dat ze niet zo maar met de auto kunnen wegrijden. Hiervoor is' zoals kraftbayer zegt, een geheime schakelaar die je liefst zelf geplaatst hebt het beste. Alles wat oem is kan de dief zich op voorbereid hebben. Dit niet. Je kan er nog een beetje elektronica aan toevoegen zodat hij als hetware vanzelf uit gaat als je de auto stil legt. Maar wie hem niet weet staan kan hem niet terug opzetten en dus  niet starten.

Moesten  ze er dan toch mee weg zijn, getakeld of gecarjackt, dan zou ik mijn geld inzetten op een gps tracer. Een oude gsm is niet handig want ... ja ze kunnen die opsporen .. Maar ik denk dat je al enkele politieagenten en rechters hebt moeten overtuigen voor ze dat gaan doen. Intussen is de auto al met gemak tot zuid afrika gereden. Tenzij er één of andere 'find my phone app' geinstalleerd is. Dan is het hetzelfde als een gps tracer. Een gps tracer vraag je op en na 5sec. Weet je waar hij is.

Als ook dat niet geholpen heeft rest alleen nog de verzekering. En als je ook die niet hebt .. Bidden dat ze hem terugvinden.

Offline AngeloV

• Premium Member
  • Trade Count: (+21)
  • Race Legend
« Reactie #26 Gepost op: 29 november 2015, 16:11:04 »
Obd stekker verplaatsen. Heeft bij een kameraad en bb-lid ook geholpen toen ze zijn wagen wouden stelen.
Ze zijn erin geraakt maar niet mee kunne vertrekken omdat ze de obd niet vonden.

Offline Bramm

• World Champion
« Reactie #27 Gepost op: 29 november 2015, 17:58:10 »
Den deze in uw auto laten slapen.

Offline chapcharo

• Qualifying
« Reactie #28 Gepost op: 4 december 2015, 10:25:06 »
Beste,

Mijn excuses ik weet niet of dit hier de juiste plaats is voor deze vraag.

Ik krijg steeds meer en meer te horen dat bmw gestolen worden.
En hoe dat die gestolen worden is simpelweg een kinderspel.

Ik ben vast overtuigt dat jullie hierover ook op de hoogte zijn.

Heeft er iemand een idee of voorstel hoe dat ik dit kan tegengaan?
Iets dat ik kan doet zodat mochten ze ooit bij mij proberen de auto te stelen dat ze dat niet kunnen doen?

Mvg,

Chapcharo
« Laatst bewerkt op: 4 december 2015, 16:05:08 door b_ken »
E60 2006
525D automaat

Offline Spasta

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+49)
  • World Champion
  • E39 - 525d
    • Bimmer ID
« Reactie #29 Gepost op: 4 december 2015, 10:34:48 »
Je leest het tegenwoordig wel heel vaak inderdaad!
GPS trackers, alarmsystemen, ... Alle elektronische beveiligingen lijken ze allemaal te kunnen omzeilen met diverse tools/jammers en weet ik veel wat ze nog allemaal hebben.
Een mechanische methode lijkt me de meest doeltreffende.

Om ze uit uw auto te houden lijkt me al heel moeilijk...
Om te voorkomen dat ze hem mee kunnen nemen een maal ze in uw auto zijn is nog haalbaar.
Er van uitgaande dat ze op een 'nette' manier de auto open kunnen maken heb je daar geen tot weinig schade van.

Om ervoor te zorgen dat ze de auto niet kunnen starten of er niet mee weg kunnen rijden zijn er een aantal opties:
- Wielklem (onhandig)
- Stuurslot (al iets minder onhandig)
- OBD poort verplaatsen
- Dummy OBD poort

Wielklem en stuurslot spreken voor zich.
OBD poort verplaatsen en een dummy voorzien lijkt me een relatief goede oplossing.
In eerste instantie merken ze niet dat er iets met de OBD poort gedaan is aangezien ze hun kabel gewoon kunnen inpluggen in de OBD (dummy) poort.
Het zal er op lijken dat hun apparatuur niet werkt en ze zullen hopelijk de benen nemen.

Je zal de originele OBD poort dan moeten verplaatsen naar een andere locatie.
De kabel die daar aan hangt is niet lang dus de keuze is beperkt met de originele bekabeling.
Ideaal is ergens helemaal anders monteren maar dan zal je de kabels moeten verlengen.
Goedkoper zal zijn om hem ergens achterin te bouwen zodat je er, na wat te demonteren, alsnog bij kan.
Diegene die uw auto wil pikken gaat daar in 9/10 gevallen niet beginnen schroeven en breken om de OBD poort te vinden aangezien het dan lang gaat duren.

Een van die dingen of al die dingen samen brengt een goede oplossing denk ik  :iono:.

Gr. Hans  :thumbsup: