Auteur Topic:  2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz  (gelezen 5772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2423
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #60 Gepost op: 14 oktober 2017, 11:11:35 »
Vandaag de funfer een onderhoud gegeven.
8 liter verse olie, oliefilter, airco/pollenfilters, luchtfilter en 2 nieuwe verbindingstangen van stabilisatorstang. Nu 148k.

Volgende week gaat hij nog binnen bij de spuiter voor de bumpers te herspuiten wegens een aanrijding op de parking van de delhaize.

 
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 748
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #61 Gepost op: 14 oktober 2017, 12:39:37 »
Kan je dit soort wagens gemakkelijk thuis een onderhouder geven?
Lees E6x/E9x..
-1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked)
-E39 520D 2000 (sold)
-E39 525D 2003 (sold)
-E91 320D 2011 (current)

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2423
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #62 Gepost op: 14 oktober 2017, 15:54:00 »
Kan je dit soort wagens gemakkelijk thuis een onderhouder geven?
Lees E6x/E9x..

Ik heb een garage voor 1 wagen en daar heb juist genoeg plaats om langs beide kanten de wagen op te krikken. Ik heb wel wat technische kennis/handigheid en dan vind ik het onderhoud niet zo moeilijk.
Onderhoud, remmen, filters ed doe ik allemaal zelf. Een achteras eronderuit halen dat laat ik dan wel doen, daar heb je echt een brug voor nodig.
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2423
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #63 Gepost op: 30 december 2017, 23:40:57 »
Deze week een mijlpaal gezet op deze, 150k. Nog steeds zonder enige problemen. Ik heb al wel verschillende pijnpunten aangepakt.

Nog een goed jaartje en dan wordt hij vervangen door een benzine. Ik doe veel minder kms nu ik bijna elke dag ga werken met men ebike.

BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4073
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #64 Gepost op: 31 december 2017, 09:31:29 »
Nog een goed jaartje en dan wordt hij vervangen door een benzine. Ik doe veel minder kms nu ik bijna elke dag ga werken met men ebike.


Gelijk heb je. Ik zit in dezelfde positie, ik ga werken met de Riese & Müller, madam heeft de auto met de kids voor 20km per dag. Benzine dus ;)

Offline Ben.

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1966
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #65 Gepost op: 31 december 2017, 16:12:53 »

Nog een goed jaartje en dan wordt hij vervangen door een benzine. Ik doe veel minder kms nu ik bijna elke dag ga werken met men ebike.


niet met de kreidler?  ::)

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2423
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #66 Gepost op: 31 december 2017, 17:09:48 »
niet met de kreidler?  ::)

Dat gebeurd wel eens hoor, vooral in de zomer.

Ook krijg ik van mijn werkgever 9,2€ per werkdag wanneer ik met de fiets kom, met de kreidler krijg ik dit niet + ik doe nog een fysieke inspanning. Goe voor de overtollige kgs ;D
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2423
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #67 Gepost op: 31 december 2017, 17:13:10 »
Gelijk heb je. Ik zit in dezelfde positie, ik ga werken met de Riese & Müller, madam heeft de auto met de kids voor 20km per dag. Benzine dus ;)

Riese en Muller, mooie fietsen. 25 of 45 fiets? Ik heb de Merida e-spresso sport 511, officieel een 25km fiets ::)
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4073
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #68 Gepost op: 31 december 2017, 19:31:50 »
Riese en Muller, mooie fietsen. 25 of 45 fiets? Ik heb de Merida e-spresso sport 511, officieel een 25km fiets ::)

Ik wou eerst ook een 25, maar in de zaak waar ik bestelde hebben ze mij dat afgeraden door proefritten met beide versies  :D
Mometeel een Cruiser 45 te leen van de winkel, super goede fiets. Onderstaande configuratie in bestelling, levering uitgesteld tot eind januari  ::)

https://www.r-m.de/nl/e-bike/supercharger/supercharger-gt-nuvinci-hs/#18X04_04010608

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2423
Re: 2009 - E60 - 525d Lci carbonschwarz
« Reactie #69 Gepost op: 1 januari 2018, 01:28:50 »
Amai ferme fiets.  :wow:

Ik heb ook getwijfeld om een 45 te nemen, heb de 25 genomen met een bosch performance CX motor. Ook is mijn limiet van 25 eraf. Motor geeft altijd ondersteuning bij, rij ook met gemak 45km(en sneller). Is natuurlijk nimeer volgens de regels. In de stadskernen rij ik ni sneller dan 30 maar de weg naar het werk(scheldelaan) zijn lange brede fietspaden waar ik  eens voluit kan gaan :wow:.
Heb er nu 4000km opstaan en heb hem van 1 augustus. Remblokken(schijfrem) zojuist al moet vervangen en de ketting + tandwielen zijn ook versleten. Heb al de stukken liggen en moet dit 1 van de dagen eens vervangen.
Heb een site in Duitsland gevonden waar ze nog tandwielkransjes apart verkopen, dan moet ik niet heel mijn cassette vervangen, rij toch alleen op 5 kleinste tandwielen en de andere 6 laat ik zitten, daar is geen slijtage op.

Jij hebt nuvinci zie ik en riemoverbrenging. Dan heb je geen gedoe meer tandwiel/ketting slijtage. Hoe rijdt dat eigenlijk nuvinci?

Een e bike topic op BB zou ook wel leuk zijn, want er zijn er hier meer die er 1 hebben denk ik.
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.