Auteur Topic:  1993 - E34 - 525tds  (gelezen 3220 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
1993 - E34 - 525tds
« Gepost op: 9 november 2014, 20:53:20 »
Hallo iedereen!

Een paar weken terug mijn terreinwagen kunnen verkopen voor correcte prijs en daarna op zoek gegaan naar waardige opvolger.
BMW-classic liefhebber zijnde op zoek gegaan naar een mooie E34.
Na enige tijd zoeken een uitzonderlijk mooi exemplaar gevonden in Nederland. Haar vorige week gaan halen en nu bezig met de invoeringsprocedure.

Reeds uitgevoerd:

- Olie en alle filters vervangen motor
- Twee draagarmen vooraan vervangen waar wat speling opzat

Nog uit te voeren:

- Onderhoud automaat. Ik heb reeds een filter besteld bij garage De Clercq. Graag jullie tips en advies want nog geen idee hoe best aan te pakken.
- Alle riemen en spanrollen vervangen
- 4 winterbanden trekken
- Bilstein B6 schokdempers en nieuwe topmounts

Wat foto's vlug getrokken door broer gisteren, ik zal er zelf betere maken:








Greetz


Cédric
« Laatst bewerkt op: 12 november 2014, 22:35:36 door ceke1985 »
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8430
Re: 1993-E34-525tds
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2014, 08:45:14 »
Om duimen en vingers bij af te likken  :thumbsup: :drool:
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1993-E34-525tds
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2014, 18:21:38 »
Normaal moet dat nog een nette auto zijn. ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 717
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2014, 21:29:36 »
Dat ziet er heel goed uit  :thumbsup:
BMW " There is no substitute "

BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2014, 10:24:03 »
Bedankt voor de fijne commentaren!

Aanstaande vrijdag ga ik vooraan en achteraan nieuwe schokdempers installeren ( Bilstein B6).
Ik post ze dan hier.
Het probleem is dat de achterbank en hoedenplank dient verwijderd te worden. Iemand hier een handleiding van of idee hoe dit best te doen?

Groeten

Cédric
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 305
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2014, 12:25:20 »
 :drool: :drool: :drool:

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2014, 20:54:42 »
@frederic318is : ?

Heeft er iemand van jullie een reparatiegids op cd-rom of ergens een idee waar ik dit kan vinden?

Mvg

Cédric
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 305
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #7 Gepost op: 12 november 2014, 21:10:46 »
Een E34 is vette bak.. En zeker op foto met ne saab. Zou graag ne touring op de baan zetten, maar das iets voor in de toekomst. Veel succes ermee!

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 305
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #8 Gepost op: 12 november 2014, 21:34:08 »
Maar goed dat google uitgevonden is, nog niet gedownload, maar hiermee zul je al iets zijn denkek.

http://download826.mediafire.com/4x6wwr9zygzg/eyz2ydoe3dz/Bentley_BMW_5-Series_Service_Manual.pdf

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #9 Gepost op: 12 november 2014, 22:25:16 »
@frederic318is : dikke merci man voor de link en de comments! Zelf al wat gezocht maar nog niet gevonden!

greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11214
  • Cars are a passion
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2014, 11:35:26 »
Ziet er knappe aankoop uit.
Véél succes en plezier ermee.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2014, 16:38:57 »
Hallo iedereen

Ik heb deze week al redelijk wat werkzaamheden uitgevoerd. Zo heb ik de standaard audio omgebouwd naar Pioneer en achteraan de originele schokdempers reeds vervangen door Bilstein B6. Wat een kutwerk!  :D  Heel het interieur acheraan eruit en de dempers onderaan loskrijgen was geen lachertje!
 Achteraan stuurt de auto al heel wat strakker nu! Morgen pak ik de voorzijde aan!

Omdat foto's meer zeggen dan...










groeten


Cédric
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #12 Gepost op: 18 november 2014, 16:53:02 »
Schokdemper zit er onder zie ik.
Werk valt vind ik persoonlijk nogal mee op een E34.
Maar ik heb er dan ook al vrij veel gedaan.
Dan zijn er waar het veel moeilijker bij is.
Je gaat wel voelen dat de auto nu veel strakker gaat rijden.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #13 Gepost op: 20 november 2014, 14:33:26 »
Heel onderstel zit eronder nu. Wereld van verschil!

Ik heb dit lederen interieur gevonden op marktplaats maar voor mij is het een heel eind rijden...

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/bmw-onderdelen/m865675308-lederen-intrieur-bmw-e34-sedan.html

Past dit sowieso? Hier wordt gesproken van een achterbank in twee delen maar dit is toch gewoon één stuk? Past dit sowieso in mijn E34 sedan van 1993 of zijn er ook verschillende types in?

Groeten

Cédric

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #14 Gepost op: 20 november 2014, 19:33:55 »
De achterbank is altijd in 2 stukken.
De rug en de zit ;)
Alle interieurs van een E34 sedan passen in elke E34 sedan.
Enige waar verschil in kan zitten is het gordelslot op de stoelen.
Maar daar zet je best die van uw auto op want dan weet je dat die passen.
Wel een strakke prijs voor dat interieur.
Hopen dat het dan nog netjes is ook.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Beemerke05

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4507
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2014, 14:45:29 »
Strakke E34! Komt hier ook mee goed zie ik 😉
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupé sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupé M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2014, 22:49:11 »
Gisteren Bimmer proberen uitlijnen en rechter spoorstang zat muurvast. Vanmorgen een goede spoorstang gestoken van TRW en de wagen uitgelijnd. Weeral een stap dichter bij een nog fijnere rijervaring! ;)



Groeten

Cédric
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1808
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #17 Gepost op: 28 november 2014, 07:21:10 »
Veel succes met deze oerlimo.
ziet er zeer knap uit, en ik zie dat dat alleen maar gaat verbeteren.

deze volg ik

Dave

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #18 Gepost op: 28 november 2014, 21:09:21 »
Thanks @ADR !

Greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1048
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #19 Gepost op: 4 december 2014, 22:49:26 »
Goed bezig me dunkt :)

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #20 Gepost op: 5 december 2014, 11:34:45 »
Gisteren benodigdheden voor olieswap ZFHP18 bak gaan halen...



Ik vermoed dat dit zowat de beste olie is die ik voor mijn bak kan krijgen? Eén van de kwalitatiefste Dextron 3 oliën. Of nog betere alternatieven?

http://www.olietekoop.nl/olie/product/152

Greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #21 Gepost op: 5 december 2014, 18:35:42 »
Hallo mannen!

Daarjuist even de wagen op de brug gezet... IK heb dus een zwart typeplaatje dus er hoort Dextron 3 in...



Mijn bevriende garagist had onderstaande staan... Lijkt me perfect? Sunoco is Belgisch en van hoge kwaliteit.




Greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #22 Gepost op: 6 december 2014, 21:44:05 »
Hallo iedereen!

Betreffende de voorgeschreven transmissieoliën vond ik volgend document...

http://www.e34forum.nl/forum/PDF/ZF%20approved%20Transmission%20Fluids.pdf

Ik vond volgende info betreffende de oliën van het merk SUNOCO...

SUN OIL COMPANY (BELGIUM) N.V., AARTSELAAR/B SUNAMATIC 149
SUN OIL COMPANY (BELGIUM) N.V., AARTSELAAR/B SUNAMATIC 153

Ik heb de site van sunoco eens bekeken. Ze staan er allebei op, ook de dextron 3 olie waarvan hier initieel sprake.

http://www.sunoco.be/nl/transmissionoils_atf.html

Hieronder de fiches...

http://www.sunoco.be/PDF/NL/TDSNLsunama ... %20149.pdf

http://www.sunoco.be/PDF/NL/TDSNLsunama ... %20153.pdf

http://www.sunoco.be/PDF/NL/TDSNLsunama ... %20III.pdf

Welke dien ik te prefereren? Welke is de beste kwaliteit? Ik zie door het bos de bomen niet meer. Graag jullie deskundig advies!

Greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #23 Gepost op: 7 december 2014, 15:28:39 »
Maak het U niet moeilijk ;)
5HP 18 met een ZWART Plaatje is OEM BMW nummer van de olie 83 22 9 407 807 voor een 1 liter flacon
Als je nu die onderdeelnummer intikt als vergelijking met andere merken dan krijg je honderden alternatieven van vele merken.
Kies er dan eentje uit van een bekend merk dat de juiste referentie geeft met het OEM BMW nummer.
Want anders ga je gek worden van wat word aanbevolen en welke dan weer net misschien "iets" beter is.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #24 Gepost op: 8 december 2014, 18:38:26 »
Walter, bedankt voor de reactie. Ik geraakte er niet volledig uit want de nummer die je opgaf kwam ook terug voor bakken met een groen plaatje.

Ik kreeg volgende uitleg op het E34 forum

Het merk SUNOCO levert een DIII olie met specificatie `149`. Die moet je hebben. Deze voldoet aan de ZF `11` eis en de 5HP18 valt onder de ZF `11` eis.

 :wtf: Geen idee wat het wil zeggen maar ik heb deze olie vanmorgen besteld.

Greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #25 Gepost op: 19 december 2014, 20:14:00 »
Deze week olieswap van de automaatbak gedaan. Viel eig goed mee. De bak schakelt iets zachter en gaat iets makkelijker in lock.

Omdat foto's meer zeggen dan duizend woorden  ;)









Ik heb al vernomen dat het raadzaam is na enige tijd nog eens de olie te verversen omdat ATF een reinigende werking heeft en het nog aanwezige vuil in de bak zou losmaken met alle gevolgen vandien... Klopt dit?

Groeten

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #26 Gepost op: 19 december 2014, 20:24:58 »
Als je het goed wil doen dan vervang je na 5000 Km nog eens de olie en het filter want je krijgt er nooit alles uit.
In de koppelomvormer blijft altijd olie zitten en die mengt zich nu weer met de nieuwe olie.
En dat is ongeveer een 2 liter.
Dus na 5000 Km nog eens vervangen en dan heb je er wel 80% van de oude olie uit.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #27 Gepost op: 19 december 2014, 21:31:04 »
Roger that!

Zal worden uitgevoerd!

Greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2015, 22:58:55 »
Vandaag de E34 es gepoetst...







screenshot program

Tijdens het ritje gisteren en vandaag merkte ik dat de airco 'sist'. Er komt ook haast geen koude lucht meer uit... Moet ik beginnen denken in de richting van de verdamper?
Hoe het best diagnose stellen?

Greetz

Cédric
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline Brecht

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1659
Re: 1993 - E34 - 525tds
« Reactie #29 Gepost op: 25 juni 2015, 23:45:49 »
Mooie E34, heb al spijt dat ik de mijne heb verkocht..