Auteur Topic:  1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily  (gelezen 17561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 337
1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Gepost op: 23 december 2013, 23:52:49 »
Na mijn E30 318is en E28 520i, met welke ik beide een goed jaar dagelijks heb rondgereden, had ik zin in iets zwaarders met meer luxe dan de E30 en de E28. Oldtimer was wel een must.
Mijn voorkeur ging uit naar een E28 528I of een E28 535I. Beide vrij zeldzame en gewilde modellen waardoor de prijs ook relatief hoog ligt.
Een E34 heeft me eerlijk gezegd nooit echt aangesproken en was volgens mij veel te jong. Tot ik zo nu en dan wat E34 oldtimers tegenkwam op 2dehands sites. Veelal 520i / 525i’s met het ‘oude’ M20 motorblok nog, wat ik al in mijn E28 heb liggen en niet opnieuw wilde. Maar blijkbaar (wat ik op dat moment nog niet wist) zijn er dus ook 535i’s gebouwd, met het al even oude M30 blok, van het bouwjaar 1988 en 1989 en dus oldtimer. En aan veel schappelijkere prijzen dan de meeste deftige zwaardere E28’s.
Enkele weken lang heb ik verschillende sites in het oog gehouden totdat deze 535I mij opviel. De oorspronkelijke foto’s van de advertenties waren ronduit triestig, in het donker en de wagen zag er heel vuil uit maar de opties en de kleur spraken me wel aan. Net zoals ik de mijne zou willen! De verkoper gemaild en gevraagd naar extra foto’s in daglicht en bij het zien van deze foto’s direct een afspraak gemaakt.
Een eerste maal gaan kijken in Miltenberg (400km enkel, met de E28), de wagen was vrij snel goedgekeurd en direct tot een overeenkomst gekomen met de verkoper. Enkele dagen daarna nogmaals teruggegaan om de wagen af te gaan halen en mee te nemen mbv transitplaten.




Geschiedenis van de wagen

Wereldwijd zijn er 97679 535I’s geproduceerd tussen 1988 en 1993, veelal met een automatische transmissie. Deze heeft een manuele transmissie, volgens internet zouden er slechts een dikke 5000 exemplaren met een manuele transmissie zijn voorzien.
De exacte productiedatum is 15 april 1988 en daarmee is deze één van de eerste 535I’s. De auto is voor het eerst ingeschreven op 25 april 1988 door een zekere Mr. W. Muller (geb. am 22.12.1936) te Frankfurt Am Main. Daarna is de wagen nog 4 keer veranderd van eigenaar, allemaal oudere heren (1952, 1947, 1947) met de laatste eigenaar op kop, 1924! Deze persoon heeft de wagen in 2001 gekocht en is ergens dit jaar overleden. Via, via heb ik deze wagen tenslotte over kunnen kopen in Meltenberg. Tot nu toe heeft deze steeds in dezelfde streek rondgereden, rond Frankfurt am Main.

Technische info

Engine manufacturer:   BMW M30 B35
Engine type:   spark-ignition 4-stroke
Fuel type:   petrol (gasoline)
Fuel system:   indirect injection
Charge system:   naturally aspirated
Valves per cylinder:   2
Additional features:   Bosch Motronic
Emission control:   3-way cat, Lambda-Sensor
Cylinders alignment:   Line 6
Displacement:   3430 cm3
Bore:   92 mm
Stroke:   86 mm
Compression ratio:   9 : 1
Power net:   155 kW / 211 PS / 5700 rpm
Torque:   305 Nm / 4000 rpm
0-100km/h:    7,7s   

De km-stand bij aankoop was 191.000km, relatief weinig voor een 5-serie maar aantoonbaar met het serviceboekje en de aanwezige facturen.
Alle eigenaars hebben de BMW laten onderhouden bij BMW zelve, het onderhoudsboekje is afgestempeld tot eind 2005 bij een km-stand van 177.444km. De facturen die bij de wagen zitten, beginnen ergens in 2006.
Sinds 2006 tot augustus dit jaar zijn de volgende grote zaken aan de wagen gebeurd:

* Nieuwe aircopomp met riem en afgevuld bij 177.366km
* Lambdasonde vervangen bij 183.065km
* Nieuwe batterij bij 186.000km
* Nieuwe koppakking, thermostaat, waterpomp, KVS bij 189.136km
* Nieuwe koppeling, druklager, beide koppelingscilinders.. bij 190.795km

En nog een hoop kleine zaken waaronder de oliewissels, filters etc. Alle facturen die erbij zitten vanaf 2006 tem 2013 zijn goed voor een dikke €8000!

Optielijst

Modellbezeichnung 535I
Ausführung Europa
Typschlüssel HD11
E-Code E34
Karosserie Limousine
Lenkung links
Türen 4
Motor M30 - 3,50l (155kW)
Antrieb Heckantrieb
Getriebe manuell
Außenfarbe Royalblau Metallic (198)
Innenraum (0292)
Produktionsdatum 15.04.1988
Code Sonderausstattung     Optional Equipment

S209A Sperrdifferenzial      Differential lock 25%
S216A Servolenkung-Servotronic      HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S301A Diebstahlwarnanlage      Alarm systems
S401A Schiebehebedach elektrisch      Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S423A Fussmatten Velours      Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche      Warning triangle and first aid kit
S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory      Seat adjuster, electric, with memory
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer      Seat heating driver/passenger
S534A Klimaautomatik      Automatic air conditioning
S540A Geschwindigkeitsregelung      Cruise control
S560A Leseleuchten im Fond      Reading light in rear compartment
S570A Stärkere Stromversorgung      Reinforced power supply
S708A M Sportlenkrad Leder      M sports steering wheel leather erstellt

Daarnaast zijn verschillende zaken standaard op een 535I, zoals:
* Mistlampen
* Centrale vergrendeling
* Elektrische ruiten: voor en achter
* Grote boordcomputer

En er zijn ook nog verschillende zotte snufjes aanwezig:
* Zelfs de kopsteunen zijn elektrisch verstelbaar
* De hoogteregeling van de gordel (aan de middenstijl) is gekoppeld aan het verstellen van de zetel en dus elektrisch
* Wanneer je de transmissie in zijn achteruit zet, kantelt de rechter achteruitkijkspiegel naar onder zodat je het rechterachterwiel ziet bij het manoeuvreren
* Als de wagen gesloten is en je buiten de wagen staat, kan je de interieurverlichting doen branden door de deurklink aan de bestuurderskant omhoog te trekken
* Er hangt een lampje aan de binnenkant van de motorkap zodat je nog wat van de motor kunt zien, moest je ’s nachts motorpech krijgen

Misschien ontdek ik binnenkort nog van die dingen...


Over de wagen zelf


Ik kan de E34 steeds meer en meer appreciëren. Het is de laatste 5-serie met ronde koplampen, heeft een brute achterkant met de rode reflector die het linker en rechter achterlicht met elkaar verbindt en het interieur is imo prachtig. Het grijs lederen interieur met de grijze zijpanelen, tapijt, middenconsole.. icm het zwarte dashboard en de zwarte lijsten op de deurpanelen.

Als ik de E34 (1988) vergelijk met mijn E28 (1984) is de E34 van een totaal ander kaliber. Beide motoren (M20B20 <-> M30B35) mogen natuurlijk niet met elkaar vergeleken worden maar de E34 straalt volgens mij veel meer klasse uit (op luxe gericht) en rijdt veel ‘volwasseren’, supersoepel! Beter dan menig nieuwe auto die nu van de band rolt. Ik sta er echt van versteld hoe goed zo een wagen rijdt. Bijna geruisloos rij je 90km/h in de 5de versnelling totdat je het gas wat dieper induwt. Dan wordt de motor wakker, hoor je een zware roffel, wordt je in je zetel geduwd en krijg je een glimlach op je gezicht.

Technisch is de wagen normaal gezien goed in orde, ook blanco gekeurd!
Interieur is in goede staat, enkel wat kleine prulletjes die loszitten of eens schoongemaakt moeten worden. Leer eens behandelen..
Carrosserie is 99% roestvrij maar de lak heeft nogal wat last van krassen, verspreid over de ganse wagen. Links achteraan een kleine bluts en rechts achteraan bij de wielrand/achterdeur heeft de vorige eigenaar een kleine aanvaring met zijn garagepoort gehad maar dat valt gelukkig goed mee. Allemaal te herstellen..

Volgens mij staat de wagen helemaal OEM en dat gaat zo in de toekomst ook ongeveer blijven. Misschien de voorkant wat verlagen en ooit een dikke set velgen?

Het verbruik tot dusver: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/611732.html
In de nabije toekomst ga ik een (deftige!) LPI-gasinstallatie laten inbouwen om de brandstofkosten te drukken aangezien deze als daily gaat dienen.


Foto's!!!























Foto's zijn gemaakt door BeRt_e39!!    :thumbsup:


Wat ik me afvraag, hoe zeldzaam is zo een E34 535I?
Op fora kom je ze niet vaak tegen en op 2dehandssites (belgie-NL) al helemaal niet..
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2017, 20:56:24 door Philippe6 »

Offline Momenol

  • Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11680
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2013, 00:07:56 »
Ubergeile foto's van een ubergeile bak!
Zeer mooie voorstelling ook.

Veel plezier met deze  :thumbsup:
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6808
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2013, 00:18:06 »
Knappe E34 en bedankt voor die paar minuten puur leesplezier  :)

Geniet ervan!

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2115
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2013, 00:43:47 »
Schitterend! Zo eentje wou ik ook als daily maar toen kwam de Benz.

Ik wil een ritje!

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1808
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2013, 10:37:58 »
Schitterende wagen met de juiste motor.
Netjes voorgesteld ook.
Hier ga je nog veel plezier van hebben.

Die :///M: badge er nog afprutsen, dan staat ie top  ;)

MvG,
Dave

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9307
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2013, 10:47:24 »
Schitterend. Met zo iets zie ik me ook nog wel eens ooit rijden. Vroeger een E34 525i 24V gehad, maar de M30B35 gaat hier beter in thuis horen.  :thumbsup:

Offline Jules_W

  • Trade Count: (+5)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 901
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2013, 10:48:56 »
Leuke openingspost en een superwagen off course , ga je veel plezier aan beleven ! Mooie foto's ook in die opslagplaats  :thumbsup:

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3868
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2013, 10:54:37 »
Zalige daily :thumbsup:
Ik vind wel dat een E28 nog iets meer karakter heeft, maar als daily is deze waarschijnlijk een stuk comfortabeler :)

Offline Justen

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 359
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2013, 10:56:32 »
Super E34 deze! Zoiets zou ik ooit ook nog wel zien zitten  ^-^
Elke beginpost van een topic over een wagen zou zoals deze moeten zijn!!  :thumbsup:
Go Hard Or Go Home!

BMW E39 520

Claas celtis 436

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6961
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2013, 10:57:48 »
Proficiat! Wat een juweeltje.
Deftige opties voor zijn tijd, 't blijft een wagen met cachet.







Mooie pics!
Sold: 1988 E30 316i

Offline Wogo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 81
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2013, 13:13:25 »
Echt een dikke kar Philippe, zéker goedgekeurd   :thumbsup:
Goede voorstelling ook!

In deze staat zijn ze erg zeldzaam volgens mij.

Had nooit verwacht dat ik een E34 zo mooi ging vinden!



1990 E30 318is
1989 E34 525i

Offline Ben.

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1958
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2013, 13:18:19 »
Erg mooie 535i!  :thumbsup:

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8456
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2013, 15:40:33 »
Mooie vondst ! Jaloezie alhier  :bow:
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10018
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #13 Gepost op: 24 december 2013, 15:58:29 »
Mooi om hier nog eens een handgeschakelde E34 535i te zien.
Je ziet ze niet veel meer opdagen.
Zeker niet in die toestand.
Houd hem netjes ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #14 Gepost op: 24 december 2013, 16:55:27 »
Ziet er goed uit en met dat oer 3.5L M30 blok  ook snel. :thumbsup:
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6107
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #15 Gepost op: 24 december 2013, 17:41:31 »
Knap machien. Zelf ook nog een tijdje aan't overwegen geweest een E34 535i te kopen. Voorlopig heb ik het idee weer opgeborgen maar het kan zijn dat het er ooit nog wel van komt.

Veel plezier ermee. :thumbsup:

BTW:
Citaat
De hoogteregeling van de gordel (aan de middenstijl) is gekoppeld aan het verstellen van de zetel en dus elektrisch

Is niet helemaal juist. Elke E34 heeft dit. Dit wordt gedaan dmv een staalkabel die in verbinding staat met het stoelverstelmechanisme. Aangezien jij elektrische zetels hebt gaat de gordel even smooth als de zetel op en af en lijkt het dus ook elektrisch te werken. Wanneer je echter mechanische zetels hebt gaat het ook mee op en af maar met de snelheid waarmee je uw zetel verstelt. Schok je dus de zetel tijdens het verstellen dan schokt de gordel even fel mee.

Offline DeRay

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1865
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #16 Gepost op: 24 december 2013, 20:53:06 »
Heel mooie kist! Gezonde jaloezie is hier ook aanwezig  :o
Autotrailer + chauffeur (OVL)

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 717
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #17 Gepost op: 25 december 2013, 09:26:48 »
Mooie aanwinst. De e34 begint stilaan aan uitstraling te winnen binnen de BMW scene. Als je deze zo goed vertroeteld als de e28 heeft hij nog een mooie toekomst voor de boeg.
 :thumbsup:
BMW " There is no substitute "

BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Offline rob carter

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1100
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #18 Gepost op: 25 december 2013, 10:07:51 »
Knappe voorstelling  :thumbsup:
En proficiat met de aankoop, zalige karren die e34's  :razz:
E90 2007 320Si ( verkocht)
E46 M3 smg Carbonshwarz (verkocht)
E91 335i Manual Sapphireblack
E46 M3 Manual Carbonschwarz - just 53K-(verkocht)
996 Carrera 4S MK II

Offline Joris G

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1884
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #19 Gepost op: 25 december 2013, 12:33:56 »
Zeer knappe E34,  Zeker met de 3,5 zal dit een zaligheid zijn om in te rijden!
Ook de voorstelling en foto's zijn prachtig!  :bow:
1996 E36 Z3 1.9 --> sold
2004 E46  ///M3 motorschade --> sold
2008 E63 630i  --> Sold
2003 Mercedes C32 AMG --> sold
2009 Mini Cooper Clubman D --> Vrouw haar daily

Offline thaenzy

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #20 Gepost op: 25 december 2013, 20:30:13 »
Ferme wagen buurman ;) Heb hem helaas nog niet voorbij horen brullen :p

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 337
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #21 Gepost op: 26 december 2013, 23:36:58 »
Ubergeile foto's van een ubergeile bak!
Zeer mooie voorstelling ook.

Veel plezier met deze  :thumbsup:

Merci!

Knappe E34 en bedankt voor die paar minuten puur leesplezier  :)

Geniet ervan!

Haha, graag gedaan!
Ik lees ook altijd graag een goede openingspost vandaar dat ik er wat tijd in heb gestoken.


Schitterend! Zo eentje wou ik ook als daily maar toen kwam de Benz.

Ik wil een ritje!

Tx!
Die kans zal zich nog wel eens voordoen en dan wil ik ook eens een ritje in uwe ketel!  :)

Schitterende wagen met de juiste motor.
Netjes voorgesteld ook.
Hier ga je nog veel plezier van hebben.

Die :///M: badge er nog afprutsen, dan staat ie top  ;)

MvG,
Dave

Mercikes, die M-emblemen gaan er waarschijnlijk nog wel af.
Vanachter sowieso! Net als die "D" en die gekke, witte sticker waarvan ik nog altijd niet weet wat die voor moet stellen..


Schitterend. Met zo iets zie ik me ook nog wel eens ooit rijden. Vroeger een E34 525i 24V gehad, maar de M30B35 gaat hier beter in thuis horen.  :thumbsup:

Ik raad iedereen zo een kar aan!  :bow:



Leuke openingspost en een superwagen off course , ga je veel plezier aan beleven ! Mooie foto's ook in die opslagplaats  :thumbsup:

Daar ben ik ook van overtuigd.  ;D
Foto's zijn gemaakt door (en bij) Bert!! van het forum.

Zalige daily :thumbsup:
Ik vind wel dat een E28 nog iets meer karakter heeft, maar als daily is deze waarschijnlijk een stuk comfortabeler :)

Klopt volledig!
Het oldtimergehalte van een E28 is 100x groter dan dat van een E34 en heeft zeker ook zijn charmes.

Super E34 deze! Zoiets zou ik ooit ook nog wel zien zitten  ^-^
Elke beginpost van een topic over een wagen zou zoals deze moeten zijn!!  :thumbsup:

Doen!!
En merci!

Proficiat! Wat een juweeltje.
Deftige opties voor zijn tijd, 't blijft een wagen met cachet.

Mooie pics!

Danke!
De opties zijn inderdaad vrij zot, die kar was zijne tijd toen ver voorbij!  :o

Echt een dikke kar Philippe, zéker goedgekeurd   :thumbsup:
Goede voorstelling ook!

In deze staat zijn ze erg zeldzaam volgens mij.

Had nooit verwacht dat ik een E34 zo mooi ging vinden!

Merci Wout en ik vind een E34 ook nog steeds mooier en mooier worden!
Ook merci voor mee te gaan zien naar deze kar! 'S morgens om 7h vertrokken en 's avonds om 20h terug..  :o Zot dagje.

Erg mooie 535i!  :thumbsup:

Merci!

Mooie vondst ! Jaloezie alhier  :bow:

Nochtans de eerste E34 die ik ben gaan bekijken.  :P

Mooi om hier nog eens een handgeschakelde E34 535i te zien.
Je ziet ze niet veel meer opdagen.
Zeker niet in die toestand.
Houd hem netjes ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

Merci en ik ga mijn best doen!  ;)

Ziet er goed uit en met dat oer 3.5L M30 blok  ook snel. :thumbsup:

Voorlopig nog snel genoeg.  :)

Knap machien. Zelf ook nog een tijdje aan't overwegen geweest een E34 535i te kopen. Voorlopig heb ik het idee weer opgeborgen maar het kan zijn dat het er ooit nog wel van komt.

Veel plezier ermee. :thumbsup:

BTW:
Is niet helemaal juist. Elke E34 heeft dit. Dit wordt gedaan dmv een staalkabel die in verbinding staat met het stoelverstelmechanisme. Aangezien jij elektrische zetels hebt gaat de gordel even smooth als de zetel op en af en lijkt het dus ook elektrisch te werken. Wanneer je echter mechanische zetels hebt gaat het ook mee op en af maar met de snelheid waarmee je uw zetel verstelt. Schok je dus de zetel tijdens het verstellen dan schokt de gordel even fel mee.

Merci voor de info, wist ik niet! Zalig om zo een uitleg van iemand te krijgen!  :clap:
Momenteel ben ik nog een 'noob' in het E34-wereldje maar daar zal wel verandering in komen naargelang ik dingen ga moeten vervangen/fixen.

Heel mooie kist! Gezonde jaloezie is hier ook aanwezig  :o

Merci!

Mooie aanwinst. De e34 begint stilaan aan uitstraling te winnen binnen de BMW scene. Als je deze zo goed vertroeteld als de e28 heeft hij nog een mooie toekomst voor de boeg.
 :thumbsup:

Volgens mij gaat de E34 binnenkort ook aan zijn opmars beginnen, ze zijn altijd wat onderschat geweest en de eerste zijn al oldtimer geworden..

Knappe voorstelling  :thumbsup:
En proficiat met de aankoop, zalige karren die e34's  :razz:

Merci!
Zijn idd zalige karren!  :greddy:

Zeer knappe E34,  Zeker met de 3,5 zal dit een zaligheid zijn om in te rijden!
Ook de voorstelling en foto's zijn prachtig!  :bow:

Tx, zo een 3,5 is inderdaad machtig!
Je zit quasi nooit in een verkeerde versnelling en kan eindeloos blijven gaan in 1 versnelling.

Ferme wagen buurman ;) Heb hem helaas nog niet voorbij horen brullen :p

Danku Buurman.  :)
Ge woont ook wa dichtbij  om hem nog eens goed in de toeren te jagen hé maar ik zal mijn best doen.  :P

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #22 Gepost op: 26 december 2013, 23:47:31 »
Ongelooflijk dikke kist Philippe!  :bow:

Dit is hoe een E34 eruit moet zien qua opties en looks, gezond jaloers  ;D

Nog eens merci voor het testritje!
En die foto's zijn met plezier gemaakt  ;)

Offline stevie_wonder_e30

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 88
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #23 Gepost op: 27 januari 2014, 14:16:30 »
 zeer mooi  en dikke bak  blijf zot van die e34 pff   :thumbsup: :thumbsup:
stevie_wonder_e30

Bayerische Motoren Werke

Offline Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5204
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #24 Gepost op: 27 januari 2014, 14:47:47 »
Knappe kist :thumbsup: Die F11 lijkt hier zelfs klein tegen ;D

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2766
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2014, 15:33:43 »
Mooie intro en dito wagen man, die staat er mooi bij en is echt een heerlijke daily volgens mij. Proficiat!

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11214
  • Cars are a passion
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #26 Gepost op: 29 januari 2014, 11:59:55 »
Zeer knappe aanwinst. Veel plezier ermee.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 337
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #27 Gepost op: 29 maart 2014, 19:36:48 »
Lang niets meer laten weten ivm deze kar maar ik rij er nog dagelijks met plezier in rond en er is toch reeds het één en het ander aan gebeurd!

Al vrij snel heb ik al die lelijke stickers + M-embleem van de achterkant verwijderd.



Veel cleaner.
Alsook het M-embleem vooraan in de grill.



De motor een onderhoudsbeurt gegeven.
Motorolie, oliefilter, luchtfilter, ruitenwisservloeistof bijgevuld, verse koelvloeistof op gedaan en nieuwe bougies gestoken.



Ruitenwissers vervangen door deze maar deze fiepen jammer genoeg ook nogal hard..



De dempers van het kofferdeksel vervangen door 2 nieuwe, nu blijft deze weer openstaan.



Wanneer de wagen enkele minuten stilstaand stationair draaide, liep de motor wat warm..
Eerste verdachte is dan de viscokoppeling. En inderdaad, ik kon deze zelfs met mijn vingers doen stoppen terwijl de motor (warm) draaide.  :o
Nieuwe gekocht van Behr/Hella, normaal een goede dus!



Verschil is duidelijk merkbaar als ik langs de motor sta terwijl de kap open staat!
En voorlopig geen last meer gehad van de motor die warm loopt.
Standaard staat het metertje meestal wel al 2mm over het midden, wat me niet zint!

Old vs. nieuw.



En dan de laatste en tevens de grootste/duurste aanpassing aan de wagen
Zoek het verschil!  :)








De (bruikbare) kofferruimte is wat kleiner geworden.



Jawel.. Een gastank met een inhoud van 85L!  ;D



In het interieur is er enkel een knopje ingebouwd om te switchen tussen naft en LPG.



Amper zichtbaar..



En als laatste het motorruim..







Het is een LPI-systeem van 'AEB' geworden, de computer is dan weer van 'KING'.
Gasinjectie, dus geen (amper) vermogenverlies en extra verbruik + geen kans op backfires zoals bij een conventioneel gasdampsysteem wel mogelijk is.
Tot dusver heel content van de installatie! Starten gebeurt op naft, als de motor een bepaalde temp. behaalt (49° meen ik) schakelt hij automatisch om naar LPG indien de schakelaar op LPG staat. Terug overschakelen naar naft en daarna eventueel terug naar LPG gaat nog altijd terwijl ik aan het rijden ben.

Sinds aankoop van de wagen al een 9d km's gereden en de 200d km's gepasseerd.



Op naar de 300d!  :P

Gemiddeld verbruik op naft is 11,6L/100km, op LPG 12L/100km.
Dus quasi verwaarloosbaar op LPG (€0,5/L).

Tot zover de werkjes.. wordt vervolgd!  ;)
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2017, 20:58:37 door Philippe6 »

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2115
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #28 Gepost op: 29 maart 2014, 20:24:28 »
Zalig man, ik ben zo jaloers op die kar...wordt ook weer op en top verzorgd zo te zien.

You lucky bastard!  8)

Offline DeRay

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1865
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic
« Reactie #29 Gepost op: 29 maart 2014, 20:41:28 »
Al zijn kisten worden echt met liefde behandeld. En dat zie je, het zijn stuk voor stuk pareltjes!
Autotrailer + chauffeur (OVL)