Auteur Topic:  2004 - E61 - 525dA - nieuwe zomerset  (gelezen 102476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gré E36

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3400
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #30 Gepost op: 4 oktober 2012, 13:09:10 »
Persoonlijk vind ik de kofferklep van de E61 toch zwaarder ja  :iono:

Het stoort me ook soms dat het flapke daar blijft uitsteken..
E87/E61

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #31 Gepost op: 4 oktober 2012, 13:09:19 »
 
Zoek het verschil:

Type wagen, achtergrond, trekhaak, velgen, getinte ramen, kleur vs grijstinten  :gayfight:

::)   :toofunny:

Offline jan.be

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 103
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #32 Gepost op: 4 oktober 2012, 13:15:31 »
Nu zie ik het pas heb me volledig miskeken op de wielen :)

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #33 Gepost op: 4 oktober 2012, 13:18:16 »
thought so  ;)

Ik ben nog op zoek naar een  :drool:  :drool:  :drool: zomerset... Maar ik heb nog tijd hé :)

Offline meh1time

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1360
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #34 Gepost op: 4 oktober 2012, 14:08:30 »
:iono: ?

Ik had 't eigenlijk over de kofferklep. Zou die van een E61 zoveel zwaarder zijn dat ze daar van die enorme pompen onder gehangen hebben?

+ nog een vreemd verschil: de opbergmogelijkheid voor het afdekscherm in de koffer is blijkbaar verdwenen bij de E61? (of het moet zijn dat ze een andere oplossing gevonden hebben... Bij de E39 kon die voor de passagierszetels vastgeklikt worden)

is het niet veel eenvoudiger om die pompen te vervangen als ze hun beste tijd gehad hebben?
Want bij de E39 is dat echt belachelijk moeilijk en een enorm gepruts (zelfs met die speciale tool van BMW)

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #35 Gepost op: 4 oktober 2012, 14:32:26 »
Zou best wel eens de reden kunnen zijn...

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #36 Gepost op: 9 oktober 2012, 15:37:18 »
Mijn E61 was in schoon gezelschap gisteren op de E40 Gent -->  Asse (Brussel) ... Een zwarte E46 //M3 CSL met rolkooi en super sound, vergezeld door een E93 Alpina B3S, incl. striping. Duits kenteken, die laatste. De chauffeurs hadden 't overduidelijk naar hun zin  :thumbsup:
Ik ook  ;D

Geen video's - heb ik hen beloofd - maar een screenshot kan heus geen kwaad:

Sorry voor de kwaliteit: webcampics van een HD-filmpje. (bluetooth sh :censor: t)

« Laatst bewerkt op: 23 november 2012, 11:06:19 door bmwe39touring »

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #37 Gepost op: 31 oktober 2012, 17:05:29 »
Omdat jullie zo graag dirty cars zien:

« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2012, 17:11:35 door bmwe39touring »

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #38 Gepost op: 31 oktober 2012, 18:13:24 »


En nog twee photoshopkes, ik kan het niet laten...



Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #39 Gepost op: 4 november 2012, 11:11:14 »
Zomerset? Check   :exited:
& Wees gerust, het zijn geen Styling 128'ers... ;)

Offline cecotto

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 14
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #40 Gepost op: 4 november 2012, 11:34:09 »
Vertel ...

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #41 Gepost op: 4 november 2012, 11:36:26 »
OK, een tipje van de sluier... Het gaat in dezelfde lijn verder als m'n E39, maar toch een beetje anders.
Foto's volgen van zodra ik klaar ben met de persoonlijke touch  ^-^ Beetje spannend houden hé.

Offline cecotto

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 14
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #42 Gepost op: 4 november 2012, 11:39:42 »
Ben benieuwd, ben namelijk ook fan van velgen met veel spaken ... Alpina's ?  ;)

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #43 Gepost op: 4 november 2012, 11:40:53 »
Jap, ze hebben veel spaken ;)

Offline cecotto

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 14
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #44 Gepost op: 4 november 2012, 11:42:28 »
 19 of meteen 20 inch ?

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #45 Gepost op: 4 november 2012, 11:43:53 »
Ik hou het bij 19ers voorlopig... De 128's van Jables vond ik al hard genoeg lopen, dat was ook 19".

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6878
  • Do. Or do not. There is no try.
2004 - E61 - 525dA
« Reactie #46 Gepost op: 4 november 2012, 15:56:22 »
19" is inderdaad meer dan genoeg op een E61. Veel hangt ook van de ophanging af hoor...
2011 Volvo V70 D3

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6961
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #47 Gepost op: 4 november 2012, 17:39:13 »
Alpina velgen die zouden heel goed staan onder jouw E61.
Net zoals bij jouw vorige de E39.
Sold: 1988 E30 316i

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #48 Gepost op: 5 november 2012, 14:52:35 »
19" is inderdaad meer dan genoeg op een E61. Veel hangt ook van de ophanging af hoor...

Uiteraard, maar het is nu ook niet dat KW de naam heeft extreem hard te lopen/harder te lopen dan andere schroefsets.

Offline Dark_Homie

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 41
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #49 Gepost op: 5 november 2012, 14:58:11 »
nice ride mooi interieur Gr

Offline Pieter

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1282
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #50 Gepost op: 5 november 2012, 15:16:33 »
Yep, mooie foto's van het werkpaard ;-)

zeg, hoe zit dat met die verlaging ? Schroefset, enkel veren of pcmatige aanpassing van de luchtvering?
VW Golf II 1.3l - Crashed  -  VW Golf III 1.9 tdi - Sold  -  Seat Leon 1.9 tdi - Sold  -  BMW E90 - 318d ---> Sold
BMW E61 - 525d - ///m-pack ---> http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=32013.0

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #51 Gepost op: 5 november 2012, 15:32:12 »
KW schroefset  :thumbsup:

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #52 Gepost op: 5 november 2012, 15:50:03 »
Vooraan regelbare schokdempers en achteraan softwarematig aangepaste luchtvering dus...   :)

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #53 Gepost op: 6 november 2012, 18:25:40 »
Volgens Bruno van BR-performance zouden hier op BB een aantal 335d's met DPF delete (downpipe) moeten zitten... Kan iemand me zeggen wie dat zijn aub?

Offline Lectra

  • Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10872
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #54 Gepost op: 6 november 2012, 21:43:29 »
Ahaa mijn ex.
Zie het topic nu pas.
OEM & veel spaken = 172 natuurlijk.
Je had die van mij moeten kopen toen ze nog beschikbaar waren.
Veel plezier met de wagen.
Mijn madam is nog steeds pissed dat ik hare touring verkocht heb...   :P

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #55 Gepost op: 6 november 2012, 21:51:34 »
Ahaa mijn ex.
Zie het topic nu pas.
OEM & veel spaken = 172 natuurlijk.
Je had die van mij moeten kopen toen ze nog beschikbaar waren.
Veel plezier met de wagen.
Mijn madam is nog steeds pissed dat ik hare touring verkocht heb...   :P

En toch is het is geen Styling 172 set... :)
Bedankt ;)

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #56 Gepost op: 20 november 2012, 00:23:08 »
160km vandaag, 90% autosnelweg. Verbruik (boordcomputer) op 245 winterbanden: 6,4l/100km  :clap:

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #57 Gepost op: 21 november 2012, 00:51:56 »
Na al dat wintergeweld hier in 't E61 subforum misschien toch tijd om eens vooruit te blikken op een paar mods die er voor m'n e61 aan komen...

1) Ik wil graag tegen het voorjaar de andere uitlaat geplaatst hebben. En hier moet ik het verhaal al even op pauze zetten, want ik moet eerst nog een installateur vinden die een uitlaat kan/wil installeren à la Bimmerstyle (dus met de buis naar rechtsachter achter de reservewielvoorziening) ipv. ervoor) , mét een attest voor de keuring.
Ik hoop dat ik zo iemand vind - ik wacht op antwoord van een aantal aangeschreven installateurs - zodat we kunnen overgaan van dromen naar doen  ::)

Het downpipe verhaal laat ik waarschijnlijk varen:
     - Ik wil hoe dan ook zonder problemen naar de keuring kunnen;
     - Een 6pitter diesel zonder DPF schijnt vrij luid te zijn;
     - Ik ben geen grote liefhebber van rook uit mijn pijpen;
     - Een DPF delete schijnt bij een 525d weinig verschil te maken bij verdere tuning (herprogrammeren)

Bovendien was het resultaat van een Skytune uitlaat op m'n e39 4-cilinder diesel al boven mijn verwachtingen. Als je overtuigd bent van mijn ongelijk: probeer me maar te overtuigen.
Dan moet ik me enkel nog concentreren op een andere diffuser of achterbumper en de sierstukken... En er bestaat wel een handjevol variëteiten voor de E61:
De achterbumpers van Edo Competition en Gforce bijvoorbeeld vind ik erg geslaagd, maar het prijskaartje veel minder (los erover eigenlijk):



Een OEM M5 bumper is natuurlijk ook verre van lelijk, maar dat gaat nooit passen (bevestigingspunten zijn anders geplaatst). Replica M5-bumpers - die wel passen op non-M5 E61's - zijn wél beschikbaar, voor redelijke prijzen. En dan zijn er nog de OEM-look M-line diffusors met een opening aan weerszijden (zoals die van Bimmerstyle).

Ik twijfel dus nog tussen een M5 replica bumper, dat geeft compleet met de G-force-look sierstukken dan dus deze look:

535d Quad Exhaust Sound Clip


Of de OEM-look duplex diffuser, maar dan in combinatie met de E39 M5 uitlaatsierstukken, zoals hier:

BMW 545i E60 RVS DUPLEX UITLAAT / EXHAUST M5 SOUND OP MAAT MAXI PERFORMANCE


2) De halogeen koplampen worden vervangen door (aftermarket) exemplaren met projectors en LED angel eyes.
Vraag daaromtrent: Rijdt deze man met zijn koplampen op 1) automatische stand of 2) staan die op parkeerlicht?



Indien 1, is dat instelbaar? Bij zowel de e61 als de e64 branden zowel de AE's als de dimlichten altijd. Nu zou ik graag hebben dat de AE's als dagrijlicht fungeren en de dimlichten enkel opspringen bij avondval.

3) Ik heb met de bestelling van nieuwe remschijven voor de e64 (geperforeerd) ineens ook al nieuwe geperforeerde remschijven voor de e61 besteld, dus die liggen dan ook al klaar.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2012, 21:19:22 door bmwe39touring »

Offline DéGioke

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6573
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #58 Gepost op: 21 november 2012, 00:56:58 »
Geperforeerd? welk merk?
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline bmwe39touring

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3572
Re: 2004 - E61 - 525dA
« Reactie #59 Gepost op: 21 november 2012, 00:58:32 »
Zimmermann. (Jaja, ik heb al gehoord dat ze 'vrij snel' zouden scheuren, maar dan moet je ze ook al ferm straffen zegt mijn garagist me)

Ik was er heel tevreden van op de E39, nu zal dat hopelijk niet anders zijn.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2012, 11:30:57 door bmwe39touring »