Auteur Topic:  BIV - Belasting op inverkeerstelling -  (gelezen 70133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 796
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #570 Gepost op: 27 augustus 2017, 16:15:46 »
BAM˛

Dergelijke uitgebreide uitlatingen kunnen enkel maar van een verlichte geest komen. Elsschot zou jaloers geweest zijn.

Trouwens als je goed zou lezen, zou je merken dat het allemaal wat genuanceerder is. Er wordt hier gesproken van verzuring etc. Daar gaat het niet om, wel om een realistische kijk.

Overigens blijf ik wel rustig en beleefd, dus zoveel azijn zal ik nu ook wel niet achterover gieten...

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3199
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #571 Gepost op: 28 augustus 2017, 07:43:33 »
Zelf fiets ik heel veel en ik ben verre van een terrorist op de baan en hou me zo goed mogelijk aan de regels en probeer zoveel mogelijk op het fietspad te rijden... soms (regelmatig) rij ik gewoon de rijbaan op omdat het fietspad niet bereidbaar is... bang dat mn velgen in 2 knakken of mn kader in 2 split... en dat kom ik heeeel vaak tegen.. dus om daar dan nog belasting op te betalen no way...

Nu stel ik me wel de vraag (geen commentaar), kasseistroken is een favoriet onderdeel van sommige koersen.
Waarom kunnen die fietsen dan allemaal op kasseistroken rijden, maar als de baan er een beetje slechter bij ligt gaat het opeens niet meer?
Work hard, play hard

Offline pieterjan99

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4492
  • bmw e61 525d
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #572 Gepost op: 28 augustus 2017, 08:35:41 »
Nu stel ik me wel de vraag (geen commentaar), kasseistroken is een favoriet onderdeel van sommige koersen.
Waarom kunnen die fietsen dan allemaal op kasseistroken rijden, maar als de baan er een beetje slechter bij ligt gaat het opeens niet meer?


Wel dat is simpel.. er is nog een verschil tss kasseien en fietspaden met diepe putten/kloven, vol stenen/zand, etc...

En als ik dan toch kasseien zie dan probeer ik dit zoveel mogelijk te ontwijken, want dit is verre van mn favoriete onderdeel.. net zoals met de wagen over te rijden (denk ook niet ideaal voor de schokdempers)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant - BMW F20 114i

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 796
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #573 Gepost op: 28 augustus 2017, 08:52:14 »
Ik kan fout zijn, maar hoe vaak gebeurt het nu dat een velg of kader breekt... Dan lijkt me dat toch deels te liggen aan de gebruikte materialen? Ik weet dat de fietspaden slecht zijn, maar nu toch ook weer niet dat je fiets in stukken vliegt?

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 796
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #574 Gepost op: 28 augustus 2017, 08:57:54 »
En anders de snelheid aanpassen zeker. Met de auto moet je soms ook overdreven voorzichtig zijn met al die putten. Zwaar irritant, maar ja. Daarom: laat het buitenlands verkeer meebetalen en geef deftige aanbestedingen uit ipv de rommel die men hier wegdek noemt. Voer terug een fietsbelasting in, net zoals vroeger, en maak iets van de fietspaden. Dat hoeft de kop niet te kosten en dan zijn we allemaal een collectieve ergernis armer.

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12638
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #575 Gepost op: 28 augustus 2017, 09:12:41 »
We zijn weer ver afgeweken, nogmaals on-topic ...


Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 400
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #577 Gepost op: 12 oktober 2017, 16:31:50 »
Mijn v70 staat te koop en elke keer opnieuw vragen mensen mij wat is de BIV/jaarlijkse belasting. Een snelle berekening door me gaf dit aan :

BIV-390
taks-885,23

Dit kan toch niet zoveel zijn? Niemand wilt hem kopen van me dus ik denk dat ik een foutje heb gemaakt, kan dit? Ik denk dat ik een jaar geleden voor BIV en jaarlijkse belasting elk ongeveer 500 heb betaald. Als er iemand zin heeft om dit eens te checken ben ik je eeuwig dankbaar!

KW 105
PK 144
2,4 (2433) cc
13 fiscale pk
co2 uitstoot vind ik niet onmiddellijk terug
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline DHL

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 67
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #578 Gepost op: 12 oktober 2017, 17:25:56 »
Staan de uitstoot en euronorm niet vermeld op het gelijkvormigheidsattest ?

Dan kan je het eenvoudig hier berekenen https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 400
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #579 Gepost op: 12 oktober 2017, 17:30:18 »
Staan de uitstoot en euronorm niet vermeld op het gelijkvormigheidsattest ?

Dan kan je het eenvoudig hier berekenen https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

is een euro 2 en dat staat niet vermeld op het GVA en ik heb het via deze website berekend, ik kan het gewoon niet geloven dat ik op 880 euro uitkom!
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4424
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #580 Gepost op: 12 oktober 2017, 17:47:23 »
is een euro 2 en dat staat niet vermeld op het GVA en ik heb het via deze website berekend, ik kan het gewoon niet geloven dat ik op 880 euro uitkom!

Dat zal spijtig genoeg wel kloppen....een simpele 2l diesel met weinig pk is al snel 600€.  :thinking:

Offline Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1963
    • BelleVue
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #581 Gepost op: 12 oktober 2017, 18:30:24 »
is een euro 2 en dat staat niet vermeld op het GVA en ik heb het via deze website berekend, ik kan het gewoon niet geloven dat ik op 880 euro uitkom!

Wees blij dat het nog op die manier berekend wordt :)

Moest ik hem van u overkopen, dan betaal ik 603€ Taks, 61,5€ BIV en dan die ecomalus bedrag :  als er geen co2 uitstoot opstaat, dan 600 anders boven de 205 gr is dat nog is 700 neerdokken....
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD
E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD
E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD

F650 GS

Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 400
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #582 Gepost op: 12 oktober 2017, 18:46:53 »
Het is dus 820 euro jaarlijkse belasting, m.a.w. dit krijg ik nooit meer verkocht en zal export worden  :'(

Een jaar geleden iets van een 500 betaald, dit is zwaar overdreven!
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4424
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #583 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:08:53 »
Het is dus 820 euro jaarlijkse belasting, m.a.w. dit krijg ik nooit meer verkocht en zal export worden  :'(

Een jaar geleden iets van een 500 betaald, dit is zwaar overdreven!

Goh iemand die wel nog zoekt naar een ruime en veilige auto gaat die echt kijken op 200€ meer ?  :iono:

Een  stomme Mercedes B180cdi (2000cc) is ook al 600€ hoor  :wiggleyes:

Offline Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1963
    • BelleVue
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #584 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:22:36 »
Goh iemand die wel nog zoekt naar een ruime en veilige auto gaat die echt kijken op 200€ meer ?  :iono:

Een  stomme Mercedes B180cdi (2000cc) is ook al 600€ hoor  :wiggleyes:

Ge zou u nog verschieten wat 100 euro bij een  aankoop van een wagen soms doet in de Taksen....
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD
E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD
E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD

F650 GS

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4424
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #585 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:05:27 »
Ge zou u nog verschieten wat 100 euro bij een  aankoop van een wagen soms doet in de Taksen....

Is dat dan eerder niet zoeken om de prijs te kunnen verlagen ?  :iono:

Offline Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1963
    • BelleVue
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #586 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:07:18 »
Is dat dan eerder niet zoeken om de prijs te kunnen verlagen ?  :iono:

Niet echt, dat komt erna, om die zogezegde hoge taks op te vangen..
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD
E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD
E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD

F650 GS

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4424
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #587 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:47:51 »
Tja diesels worden ineens zeer zwaar belast in ons land maar zal toch niet direct een reden zijn om er geen meer te kopen denk ik.

Die 200-300€ meer heb je toch wel snel terug t.o.v. het hogere verbruik... :iono:

Offline Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1963
    • BelleVue
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #588 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:45:41 »
Tja diesels worden ineens zeer zwaar belast in ons land maar zal toch niet direct een reden zijn om er geen meer te kopen denk ik.

Die 200-300€ meer heb je toch wel snel terug t.o.v. het hogere verbruik... :iono:

Voor petrolheads is dat inderdaad zo, maar mensen die daar niet zo mee bezig zijn is dat 200 teveel he...

En tzijn niet alleen de diesels he..
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD
E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD
E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD

F650 GS

Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 400
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #589 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:51:31 »
Het is elke keer hetzelfde verhaal, ja ik heb interesse...Wat zijn de jaarlijkse kosten? Ok, bedankt maar ik ga verder zoeken...

Het is wel eentje uit 1997 en zoiets is niet echt gezocht jammer genoeg. Ik schrik er toch van dat binnen een jaar er zeker 300 euro is bijgekomen!
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline mazoutman

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 313
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #590 Gepost op: 13 oktober 2017, 01:29:35 »
Heel herkenbaar..
Heb de auto van men vader tekoop staan,mercedes e-classe 220diesel,krijg ik ook langs geen kanten verkocht,nog thans in prima staat.
Mocht je een goede opkoper vinden hoor ik het graag.
Ben die mailkes meer dan beu..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
bmw e36 325i coupe
bmw e39 530da ex

Offline Ben.

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1954
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #591 Gepost op: 13 oktober 2017, 13:08:13 »
Het is dus 820 euro jaarlijkse belasting, m.a.w. dit krijg ik nooit meer verkocht en zal export worden  :'(

Een jaar geleden iets van een 500 betaald, dit is zwaar overdreven!
Diesels zijn inderdaad stuk zwaarder belast dan enkele jaren geleden.

Heb nog een Superb 1.6 Greenline staan thuis en betaal zelf 260€ tax en was toen begin 2015 ongeveer 80€ biv.
Mocht ik die nu opnieuw inschrijven kost me dat 340€/jaar en 480€ biv..



Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4315
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #592 Gepost op: 20 oktober 2017, 00:04:44 »

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3768
  • DER FÜNFER FAHRER.
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #593 Gepost op: 20 oktober 2017, 03:43:24 »
Tja diesels worden ineens zeer zwaar belast in ons land maar zal toch niet direct een reden zijn om er geen meer te kopen denk ik.

Die 200-300€ meer heb je toch wel snel terug t.o.v. het hogere verbruik... :iono:
Inderdaad en al zeker als men redelijk wat kilometers maakt.
LIVING AT THE EDGE, KEEPS YOU SHARP!

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3768
  • DER FÜNFER FAHRER.
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #594 Gepost op: 20 oktober 2017, 03:57:20 »
Op tafel: overheidsplannen rond autofiscaliteit en hybrides :


http://www.autofans.be/nieuws/overheid/38227-op-tafel-overheidsplannen-rond-autofiscaliteit-en-hybrides

Dat is waar ik al voor vreesde en trouwens van in het begin altijd gezegd heb.
Enorme voordelen op hybride en elektrische wagens tot 2020, en waar kom de overheid "na" 2020 mee op de proppen? En zie in het artikel is het antwoord eigenlijk al gegeven met dit: Tot 2020 genieten hybride en elektrische wagens allerlei voordelen op vlak van autofiscaliteit. Vanaf dan wordt verwacht dat er belastingen zullen geheven worden op die wagens, op basis van batterijgewicht.
En ja dit staat er inderdaad ook bij vermeld : Let wel, het gaat hier om een voorontwerp, nog niet over een definitieve wet. Dat wil zeggen dat er hier en daar nog dingen in aangepast kunnen worden maar men mag er zeker van zijn dat ze weeral iets gaan vinden om ook op dat gebied weer geld uit de mensen hun zakken te halen.
Zoals het altijd al geweest is en het altijd zal blijven, veel  :blah: :blah: vooraf en weinig boem boem erna  :jpshakehead: ::)
LIVING AT THE EDGE, KEEPS YOU SHARP!

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • *****
  • Berichten: 434
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #595 Gepost op: 20 oktober 2017, 08:34:46 »
Dat is waar ik al voor vreesde en trouwens van in het begin altijd gezegd heb.
Enorme voordelen op hybride en elektrische wagens tot 2020, en waar kom de overheid "na" 2020 mee op de proppen? En zie in het artikel is het antwoord eigenlijk al gegeven met dit: Tot 2020 genieten hybride en elektrische wagens allerlei voordelen op vlak van autofiscaliteit. Vanaf dan wordt verwacht dat er belastingen zullen geheven worden op die wagens, op basis van batterijgewicht.
En ja dit staat er inderdaad ook bij vermeld : Let wel, het gaat hier om een voorontwerp, nog niet over een definitieve wet. Dat wil zeggen dat er hier en daar nog dingen in aangepast kunnen worden maar men mag er zeker van zijn dat ze weeral iets gaan vinden om ook op dat gebied weer geld uit de mensen hun zakken te halen.
Zoals het altijd al geweest is en het altijd zal blijven, veel  :blah: :blah: vooraf en weinig boem boem erna  :jpshakehead: ::)
Dat is net zoals met de zonnepanelen in de tijd. Enorm subsidiëren om erna, als er miljoenen liggen, taksen op te heffen.
Of dieselwagens. 15 jaar geleden was benzine enkel voor sportwagens. Diesel, dat moest je hebben! Lagere prijs per liter, minder verbruik, lage taksen. En als heel belgie met dieselwagens rondbolt, baf, zware taksen erop.
Nu met elektrische wagens zal dit hetzelfde zijn. Alleen zijn ze er nu veel te vroeg mee. Als dit erdoor komt, zal elektrisch rijden nooit de norm worden

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3768
  • DER FÜNFER FAHRER.
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #596 Gepost op: 20 oktober 2017, 08:54:09 »
Ze maken er een soepje van dat niet meer te verteren is  >:(
LIVING AT THE EDGE, KEEPS YOU SHARP!

Offline JitseDM

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 340
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #597 Gepost op: 20 oktober 2017, 18:00:32 »
Naar 't schijnt zijn ze bezig met elektrische/hybride camionette's, ben eens curieus of dit er ooit doorkomt.
Alles is LV dus kwa tax maakt het niet uit, maar een camionette die wel eens goed vooruit gaat moet zalig zijn  :exited:
e36 328i                          - Calibra C20LET Turbo
e30 325i                          - Corsa a C20XE ITB
Opel Astra GSI C20XE(i)    - Opel Astra GSI C20XE --> C20LET

Offline Bananenman

  • Roet es goed
  • Moderator
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10304
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #598 Gepost op: 22 oktober 2017, 17:38:16 »
Mijn v70 staat te koop en elke keer opnieuw vragen mensen mij wat is de BIV/jaarlijkse belasting. Een snelle berekening door me gaf dit aan :

BIV-390
taks-885,23

Dit kan toch niet zoveel zijn? Niemand wilt hem kopen van me dus ik denk dat ik een foutje heb gemaakt, kan dit? Ik denk dat ik een jaar geleden voor BIV en jaarlijkse belasting elk ongeveer 500 heb betaald. Als er iemand zin heeft om dit eens te checken ben ik je eeuwig dankbaar!

KW 105
PK 144
2,4 (2433) cc
13 fiscale pk
co2 uitstoot vind ik niet onmiddellijk terug
Ik heb mijn V70 gekocht een week voor herziening. De koper heeft jouw bedragen affectief moeten betalen. Ondertussen mogelijks nog meer.

Mijn simpele 120d euro4 was ook net geen 700 VB+ BIV. Tis triest aan het gaan hier.
E87 120d 'sleeper'