Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Verkeer en Wetgeving / Re: Geflitst...
« Laatste bericht door Woodykipo Gepost op Vandaag om 05:42:08 »
Neenee, zijn niet van die verplaatsbare. Zijn nieuwe palen gezet met daaronder nadrukkelijk borden dat't trajectcontrole is.
Daar hangen toch geen borden trajectcontrole bij? :wiggleyes: Ik passeer die een paar keer per week :P
2
Carrosserie & Ramen / Re: Putjes in lak door steenslag
« Laatste bericht door Woodykipo Gepost op Vandaag om 05:36:49 »
Waar ik wel een hekel aan heb, zijn die camions met slecht afgedekte laadbakken. Wat daar allemaal van prullen of steentjes uitvliegen op de snelweg. Schandalig gewoon.  :censor:
Inderdaad,dat zeil is er meestal nooit over,en de moment dat die op de autostrade komen zit je in een wolk van stof en steentjes >:(
3
Banden & Velgen / Re: [e70] vs [E71] Velgen
« Laatste bericht door Woodykipo Gepost op Vandaag om 05:33:24 »
Als ik tussen de OEM velgensetjes ga kijken dan zie ik er sommige die zouden passen op X5 en X6,en sommigen die enkel op X5 zouden passen.
Best doorgeven welke velgen specifiek je op het oog hebt.
4
Verkeer en Wetgeving / Re: Geflitst...
« Laatste bericht door DHL Gepost op Vandaag om 05:03:38 »
Dus Arbe, ik moet keren voor eigen stoep ?

Ga je er even op antwoorden : je koos dus een hele zware suv voor de veiligheid van jezelf en je kinderen. Groot gelijk dat je op de eerste plaats aan jezelf denkt (want ze zeggen er in GB wel niet bij hoeveel slachtoffers er al vielen door deze zware suv), maar nu niet meer zagen over 20 per uur te snel want uwe suv heeft door zijn gewicht en bouw een langere remweg en impact http://www.zeperfs.com/duel4450-6796.htm (nam de lichtere XC60, nwe XC90 niet beschikbaar en kijk niet naar de prestaties, enkel de remafstand van dit veel lichtere voertuig dan uw hybride)

Fietsers zonder licht zie je niet 's morgens vroeg, dus is onjuist wat ik zeg. Misschien is 's morgens vroeg het slechtste moment. Rij eens door Gent op een weekdag in de winter rond 19h en dan spreken we nog eens ;). En dan hebben we het nog niet over hun rijgedrag, ik durf daar geen vijftig tussen rijden zulle.

Weyts wil herverkozen worden en snelheid heeft een maatschappelijk draagvlak (dat hij trouwens zelf creeerde). Smarthphoners controleren kan dus niet, alhoewel wellicht gevaarlijker dan beetje te snel,  omdat hij dan niet herverkozen geraakt.
De zwarte punten zijn plots de fout van de Vlaming en zijn 20 cm grond, politieker van dienst gaat vrijuit volgens u. Moet dat eens persoonlijk gaan uitleggen aan de vader van dat kind dat onlangs werd dood gereden in Gent op zo'n zwart kruispunt.... Niks doet hij eraan.
Enkel de vele inkomsten van het vele flitsen doorsluizen naar de staatskas ipv dit geld dan toch tenminste te investeren in het verkeer.
En toch is Weyts de man in uw ogen ? ... onbegrijpelijk.

Maar nee, ik ben de wegpiraat en heb geen recht van spreken omdat ik toegeef te snel te rijden op bepaalde plaatsen en onder bepaalde omstandigheden terwijl 120 in de gietende regen met centimeters water op de grond dan wel weer kan want wettelijk ok....

K ga d'r gewoon fijntjes aan toevoegen dat ik op dertig jaar max een 3 of 4 boetes had tussen de 50 en de 70 euro.

Iemand die jarenlang +200 reed, hiervoor gepakt werd en zwaar veroordeeld werd voor de rechtbank met een hele resem voorwaarden tot gevolg en zichzelf wel moest aanpassen nu want een tweede snelheidsovertreding zou een heel lang rijverbod betekenen en een nog veel zwaardere boete gaat nu plots zeggen dat ik voor eigen deur moet keren? En me verwijten van splinters en balken ?

5
Mijn Motor / Re: 2013 - MV Agusta F3 675
« Laatste bericht door Machiel Gepost op Vandaag om 05:03:14 »
Ja, ook net gezien. Ga je iets anders kopen dan van motor? Of niet direct.
6
Wagens / Re: E91 - 2008 - 320d Touring - 107.000km - M-pakket
« Laatste bericht door Machiel Gepost op Vandaag om 04:58:26 »
Rijd zelf met een upgrade van de N47, de N47T motor. Ik heb hier wel wat opzoekwerk voor gedaan, maar volgens wat ik te horen kreeg.. Geef hem tijdig onderhoud en goed luisteren naar andere geluiden van onder de motorkap en als er iets is direct binnensteken. Dan zullen problemen vermeden worden.
Maar wat ligt er nu juist in, in deze?
7
Wagens / Re: E32 - 735iA - 05/'88 - 73500km - Atlantisblau
« Laatste bericht door Machiel Gepost op Vandaag om 04:54:49 »
Ziet er op foto al een prachtig beestje uit in ieder geval! Zal je niet te vaak in deze staat tegenkomen. Veel geluk met de verkoop.
8
Varia / Re: Kans of Kansloos / 0-100 tijden / ....-meting topic
« Laatste bericht door DHL Gepost op Vandaag om 03:35:45 »
Oei man... Dat is slechter. Als je effectief een epileptische aanval gedaan hebt, ga je een jaar rijverbod krijgen tenzij ze ervan uitgaan dat de epileptische aanval veroorzaakt werd door een aantoonbare oorzaak... zes maanden.
Ken het zeer goed, negen jaar geleden ook voor gehad (en zelfde ziekenhuis als waar jij door 2 lekkere verpleegsters liet verzorgen lol).
Let daar echt mee op want die epileptische aanval staat nu in je medisch dossier. Normaal doet de dokter je zelfs een papier ondertekenen waarop staat dat je een epi aanval had en hierdoor 1 jaar niet mag sturen en dat je je rijbewijs zal indienen bij de politie.
En de verzekeringen zijn daar erg streng op! Je mag met niets meer rijden, tot zelfs een brommertje toe.

Ik had ook zoiets van pff, niet rijden... kust ze ne keer. Ben 's anderendaags naar de Alpen gereden, eens terug thuis me terdege geinformeerd en direct gestopt met rijden. Heb mijn rijbewijs wel zelf bijgehouden en de dokter ging er bij mij ook vanuit dat het een uitgelokte epi aanval was. Heb dat dan op papier laten zetten en dit ingediend bij de verzekering zodat ik na een half jaar terug mocht rijden.

Dus, mocht ik in uw plaats zijn : ga zo snel mogelijk terug naar de spoed vanhet ziekenhuis waar je EERST werd opgenomen en vraag wat ze exact noteerden in je dossier. Vraag een verslag van de dokter daar. Dit zal je toch nodig hebben voor de rechtbank later als je schade berekend wordt.

Neem contact met je verzekering (indien je rechtbijstand hebt) en vraag of je een advocaat mag aanduiden om je belangen te verdedigen. (normaal totaal geen probleem).

Vraag een verslag van het ziekenhuis in Geraardsbergen. Ga je later ook nodig hebben!

Ga bij de advocaat en stel je burgerlijke partij voor het ongeval!!! Zeker doen, je hebt lichamelijke schade en die moet vergoed worden, net zoals je materiele schade. Ook zal hij je verdedigen voor de rechtbank over de aansprakelijkheid.

Hou alles wat eventueel ook maar een klein beetje beschadigd is bij. Kledij, handschoenen, horloge, gsm, helm... Laat de garage van je moto een bestek maken. En schrijf vanaf nu alle kilometers op die je al maakte en nog zal maken ivm het ongeval. Deze zullen vergoed worden. Alles opschrijven: naar verzekering gaan, naar garage gaan, naar spoed gaan, later naar controle arts gaan,... Littekens bvb, zo klein ze ook zijn: foto's van de wondes nu nemen en later van het litteken. Dit wordt vergoed!

Geen papier tekenen waardoor alles afgehandeld is. Laat je niet doen. Je hebt nog verwondingen die niet genezen zijn. Dit moet opgevolgd worden. Maak een mapje met na elk doktersbezoek een verslagje door de arts met de reden, vaststellingen en evolutie van je verwondingen. Hou er ook alle kosten in bij zoals eventueel kine achteraf, maar ook de opleg die je betaalde voor je doktersbezoeken en dergelijke. Je facturen van de ziekenhuizen waar je al gegaan bent, van de ambulance, de takeldienst,...

Echt hou alles maar dan ook alles goed bij! Je zal het nodig hebben. Vraag een schadevergoeding voor je angst die je had na het ongeval. (morele schadevergoeding).

MAAR denk aan je rijverbod als je een epi aanval had op papier en HOU JE ERAAN!!! (tegenpartij zal je hier ook voor vergoeden voor dit ongemak, misschien kan je niet gaan werken omdat je een rijbewijs nodig hebt en zet de dokter je zolang ziek wat 100 procent werkombekwaamheid is voor die periode en die bedragen lopen op dan). Als je nu een zwaar ongeval tegen komt waarbij mensen gewond of slechter geraken, dan zit je in heel SLECHTE papieren!!!! Echt man, hou daar rekening mee.

(Heb zelf al twee keer een zeer zwaar ongeval gehad in mijn recht, dus begin het onderhand te kennen, eentje is nog steeds lopende van in 2015... auto en alles hebben ze al terugbetaald maar alles ivm ziekenhuis, kilometers en lichamelijke schade en invaliditeit moet nog goedgekeurd worden door de rechtbank. Is nog maar pas consolidatie..)

9
Non Bimmer / Re: 2006 - Honda S2000 - Moonrock 155k km
« Laatste bericht door Phantom Five Gepost op Vandaag om 00:33:53 »
Proficiat met deze blijvend tijdloze mooie verschijning  :thumbsup:
10
8 Reeks / Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Laatste bericht door 318tds-erke Gepost op 26 april 2018, 23:45:59 »
Damn. Wat een verschrikkelijke pech.
Veel moed en geduld. Het enige voordeel is dat je het al eens gedaan hebt.

Bedankt!  ;)
Ik weet niet meer hoe vaak ik wel niet tegen mijn vader heb gezegd "gewoon alles moet ik twee keer doen aan diee nest" bij elke schroef die ik heb losgedraaid  ;D er was dus wel degelijk een goede reden waarom ze mij in het begin van dit topic veel moed wensten  :P

Heb 2 weken verlof, hoop dat het daarna opgelost is ... Hoop gewoon dat men koppelomvormer niet is ingesleten wat me onwaarschijnlijk lijkt maar ondertussen twijfel ik aan alles.

Grtz
Pagina's: [1] 2 3 ... 10