Mijn Voertuig > Z Reeks

199x - E30 - Z1

(1/11) > >>

Bjorno:
Mijn eerste ervaring met BMW was toen ik 8 jaar was en voor mijn verjaardag mee mocht rijden in een toen nagelnieuwe BMW Z1.

Nu mijn verjaardag is in November en ik herinner me ook nog dat het toen een typische koude november dag was.
Ondanks ik zat te bevriezen had ik een gigantische smile achter mijn oren toen we met het dak open en de deuren naar beneden aan het rijden waren.

Toen ik uit de auto stapte zei ik tegen mezelf "ooit moet ik zo een BMW Z1 hebben"!!
Jammer genoeg zijn de prijzen van de BMW Z1 nooit gigantisch gezakt en zag ik het niet meer gebeuren dat ik er zo nog eentje kon kopen...
tot bijna 30 jaar later.

Eindelijk had ik de knoop door gehakt om de E30 325i Last Edition te verkopen, ik heb er 12 jaar plezier aan gehad maar ik wilde afbouwen naar 1 wagen en
wat meer geld steken in de E30 320is. In Juni een koper gevonden die een eerlijke prijs wilde geven voor de Last Edition en met traantjes er afscheid van genomen.

In Augustus belt een maat van me of ik nog eens naar zijn BMW Z1 wil zien omdat hij problemen heeft met de koplampen. We spreken af en we babbelen nog wat
en dan zegt hij dat er nog een tweeling op komst is en denkt de Z1 weg te doen. Hmmm mijn brein begint direct te denken....is dit een kans die ik nooit meer ga krijgen?

We beginnen te onderhandelen en in September ben ik eigenaar geworden van een Zwarte BMW Z1 met 124.000 kms op de teller.   :clap:

smeersd:
Proficiat! Een collector...

Bjorno:
Ik heb er een 100 km mee gereden en dan is de wagen de hangar binnen gegaan voor een volledige check up.

Distributieriem, waterpomp, radiator was onlangs al vervangen en ik heb 2 jaar geleden de distributie riemen van de deuren gedaan.
Kwa motor heb ik alle pakkingen vervangen, een paar water leidingen en alles wat opgekuist.

Bjorno:
En de volgende stap was de remmen.

Alle Remklauwen gereviseerd en opgekuist en zwart gespoten.
Nieuwe rem flexibels rondom, zimmerman geperforeerde remschijven vooraan en nieuwe remblokken rondom.

Bjorno:
Ondertussen staat de wagen lekker in de hangar die ik huur en kan ik er rustig aan verder werken tijdens de winter.

Laatste keer dat hij in zijn geheel buiten stond en daarna nog even naakt buiten geweest:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie