Bimmerboard
Mijn Voertuig => Mijn Motor => Topic gestart door: Draje op 12 november 2017, 13:11:23
-
Vanwege de problemen met de bmw motor op zoek gegaan naar een ander type model.
Lange dagen op het wereldwijde doorgebracht en testritjes gedaan, maar eigenlijk was ik van het eerste moment na een testrit al verkocht op dit model.
Uiteindelijk gegaan voor deze motor :
Suzuki GSF650 van 2011 in Candy Indy Blue
63kw en euro3
Gekocht op 19716 km
LeoVince One Evo stainless met db-killer
Givi trekker topkoffer
Verkorte nummerplaathouder
Minispiegels ( worden terug naar origineel gebracht vanwege te klein en onhandig voor mij.
GPS Zumho 660
Kortom, inschrijven en vertrekken :exited:
Uitlaat is goed diep en ik wordt er nog niet doof van ( geen orrstopjes nodig) zonder de db killer.
Gps werkt uitstekend ( zal niet veel gebruikt worden, enkel de ritjes in het buitenland en de ardennen natuurlijk)
Topkoffer is ruim genoeg voor mijn helm en nog wat spulletjes.
Hierbij al enkele sneak peeks van de motor.
Beter foto's komen er wanneer ik wat tijd heb ( deze week ergens)
Enjoy :exited:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171112/0c669c2298796fe7fa63048aaebfe4d7.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171112/9d4606add68792fbd9d85af0e6edb7a6.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171112/b6c842392fc8e6591f9e69a435c4aba1.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171112/dde71e869f883863abc353ce009487da.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171112/cdeb05fbf9f109dbecafdb26d38104aa.jpg)
-
Top !
Goede keuze.
Veel plezier ermee :thumbsup:
-
Gaat ge enorm geniet van hebben !
Al 10jaar banditrijder, en heeft mij nog nooit in de steek gelaten en ik beul hem nochtans af.
Post ook enkele mooie foto's als het weer het eens toelaat 😉
-
Veel succes en plezier ermee!
-
Veel plezier!
En vergeet dat maar, oorstopjes niet nodig... Oorstopjes zijn heel belangrijk, ook al hoor je de uitlaat niet. Enkele minuten/uren windgeruis rond uw helm kan mits de nodige bescherming al zorgen voor gehoorschade ;)
Sinds ik na een korte rit zonder oordopjes (ik dacht voor dat afstandje is het niet nodig) eens 2 dagen een tuuuuut toon hoorde (gelukkig is het daarna weg gegaan) rij ik nu geen meter meer zonder. En dat staat volledig los van het uitlaat geluid. Windgeruis is de boosdoener ;)
/eindepreekmodus
-
Ga je heel content van zijn , ben al jaren Suzuki Rijder en zeer betrouwbaar , nooit geen vodden gehad . :thumbsup:
-
Aha dat is hem! :exited:
Knap ding makker!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
Congratz! Heb je ook een foto van de moto in z'n geheel ? 8)
-
Knappe Bandit !
Ook ooit met eentje gereden...model ervoor...deze zijn nog knapper :clap:
-
Knappe Bandit !
Ook ooit met eentje gereden...model ervoor...deze zijn nog knapper :clap:
Bij de testritten ook met de vorige versies gereden ^-^
Deze had gewoon al alles wat ik nodig had ^-^
-
Even in de oude doos gedoken...
Dit was de mijne... was de S met kuip.
De nieuwe en zeker de naked ziet er stukken beter uit... :thumbsup:
-
Even in de oude doos gedoken...
Dit was de mijne... was de S met kuip.
De nieuwe en zeker de naked ziet er stukken beter uit... :thumbsup:
Ook deze getest, uiterlijk veel minder dan de nieuwe vind ik
-
Ook deze getest, uiterlijk veel minder dan de nieuwe vind ik
Mijn gedacht...een enorme sprong voorwaarts he vanaf jouw model :thumbsup:
Doet me een beetje aan de latere Monsters van Ducati denken, die zijn ook :drool: :drool: :drool:
Veel en vooral veilig rijplezier ermee :thumbsup:
-
Mijn gedacht...een enorme sprong voorwaarts he vanaf jouw model :thumbsup:
Doet me een beetje aan de latere Monsters van Ducati denken, die zijn ook :drool: :drool: :drool:
Veel en vooral veilig rijplezier ermee :thumbsup:
Will do :)
-
@Mr. SLASH @FJRdude
Zijn sneak peeks he >:D
Als ik tijd heb en het is wat proper weer, neem ik wat foto's in het geheel.
Gisteren aanvraag voor nummerplaat binnen gedaan, hopelijk duurt het nu geen 4 weken tot 1,5 maand...
Anderen verklaren mij dan zot dat ik 2 moto's heb terwijl ik er maar met 1 kan rijden.
Simpel, elk weekend met de bmw, goed of slecht weer, en enkel goed weer met de suzuki ^-^
-
Veel plezier!
En vergeet dat maar, oorstopjes niet nodig... Oorstopjes zijn heel belangrijk, ook al hoor je de uitlaat niet. Enkele minuten/uren windgeruis rond uw helm kan mits de nodige bescherming al zorgen voor gehoorschade ;)
Sinds ik na een korte rit zonder oordopjes (ik dacht voor dat afstandje is het niet nodig) eens 2 dagen een tuuuuut toon hoorde (gelukkig is het daarna weg gegaan) rij ik nu geen meter meer zonder. En dat staat volledig los van het uitlaat geluid. Windgeruis is de boosdoener ;)
/eindepreekmodus
EXACT!
-
EXACT!
+1
ik heb otoplastieken van bij http://www.variphone.com/ (http://www.variphone.com/)
en ik zal niet vertrekken zonder m'n doppen....
-
Hierbij enkele quickly made foto's :
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171121/f373f994a6e42015664e0102da20ccd0.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171121/e45a9a0130431e7d1b487d8fd69d392c.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171121/72c899ca8b712f6bcc875887f4217c71.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171121/09092db17a1489547bc57a6a1bf68a35.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171121/9d270291277ed95f7b4b262fac5b5ad7.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171121/63da392e5ae23316020d229cac08520f.jpg)
-
Mooi. Dat zal zonder twijfel veel zoeter bollen dan de GS650.... en als ie van bij Jacqmaer komt (en er altijd onderhoud kreeg) kan je op 2 oren slapen.
Dat is DE Suzuki referentie vanuit de omstreken!
Het blok van de Bandit is veel aangenamer (koppelrijker) dan dat van de GS650.
Of ie daadwerkelijk beter gaat sturen weet ik niet meteen, het zijn 2 verschillende motors....
Veel plezier ermee!
-
Knap :thumbsup:
Gewoon dat bruin getinte ruitje vind ik minder passen bij de kleur vd moto, is ook niet origineel veronderstel ik ? :iono:
-
Prachtige moto en mooi kleur :bow:
Dat ruitje vind ik ook iets minder , maar dat is snel verholpen :
Ik heb ook met die Bmw gs650 gereden op de rijschool en sorry kan er niks aan doen , maar ik vind dat die slecht rijden.
Van die Suzuki ga je heel content zijn.
-
Iets meer als 1000 km mee gereden nu en elke keer ik erop krijg en de motor start, gloei ik vanbinnen : dat geluid, de vrijheid en kracht maken mij elke keer verliefd ☺️
Bagagehouder heb ik er nu afgehaald omdat ik deze momenteel toch niet gebruik en oogt ook anders dan.
Ook langs geweest bij een detailer om eens te kijken, en de lak valt nog mee, maar toch ga ik ze onder handen laten nemen waardoor ze terug zal blinken zoals nooit tervoren, kijk ik enorm naar uit ☺️
Spijtig genoeg wel nog wachten om met de grote broer te rijden vanwege zijn pols, maar ik moet hem normaal gezien redelijk goed kunnen volgen.
Ook gekeken naar wat extra spullen voor in de garage, maar de paddock stands overtuigen me niet direct tot de aankoop, en ook een ander scherm voorraan naar mijn goesting vind ik ook niet direct.
Volgende uitdaging is routes proberen maken via de gps en pc, but dammm that is hard...
Nog steeds geen super foto's, maar toch sfeerbeeldjes ☺️
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180129/06ce905fc3e09f3e3ded2355dfda1301.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180129/b54da614d9ee0e9926b4ce105afa8503.jpg)
-
Iets meer als 1000 km mee gereden nu en elke keer ik erop krijg en de motor start, gloei ik vanbinnen : dat geluid, de vrijheid en kracht maken mij elke keer verliefd ☺️
Als ik die eerste zin lees dan heb je de microbe goed te pakken en zal dit niet je laatste motor zijn >:D
Altijd goed voor ogen houden dat je maar met 2 ipv met 4 wielen op de baan bent en dat worden nog vele leuke en vooral veilige kilometertjes , enjoy :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
-
Bij mij kriebelt het om weer op te springen.. Em staat nu al van november op stal, en...... tss... das lang :)
Dat het zonneke maar schijnt en de temp naar boven gaat... Vanaf 15 gr ben ik weg :)
-
Dat het zonneke maar schijnt en de temp naar boven gaat... Vanaf 15 gr ben ik weg :)
Salonmotard ;D
Ik blijf verder bollen, gans jaar door.
-
Salonmotard ;D
Ik blijf verder bollen, gans jaar door.
Been there, done that. Regen wind en sneeuw.
Das voorbij. Geef mij maar het zonnetje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Als ik die eerste zin lees dan heb je de microbe goed te pakken en zal dit niet je laatste motor zijn >:D
Altijd goed voor ogen houden dat je maar met 2 ipv met 4 wielen op de baan bent en dat worden nog vele leuke en vooral veilige kilometertjes , enjoy :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Bedoeling is om deze een lange tijd te houden, moet veel km's en jaren meekunnen voor mij ^-^
Besef dat ik met 2 wielen rijdt, maar ik vind het veel leuker om maar met 2 te rijden ipv 4 ^-^
Bij mij kriebelt het om weer op te springen.. Em staat nu al van november op stal, en...... tss... das lang :)
Dat het zonneke maar schijnt en de temp naar boven gaat... Vanaf 15 gr ben ik weg :)
Nog eventjes wachten vermoed ik met dit weer...
-
Salonmotard ;D
Ik blijf verder bollen, gans jaar door.
Oudere broer rijdt ook door de regen ( als de moto niet in panne staat >:D ), maar ijzel en sneeuw neemt hij de auto
Been there, done that. Regen wind en sneeuw.
Das voorbij. Geef mij maar het zonnetje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hier is het momenteel enkel wanneer het niet regent en niet vriest dat ik de baan op ga, anders neem ik de firmaslet wel ^-^
-
Das zalig eh moto rijden . Ik persoonlijk vind het ook veel leuker dan auto rijden :thumbsup:
-
Das zalig eh moto rijden . Ik persoonlijk vind het ook veel leuker dan auto rijden :thumbsup:
Denk dat een sportauto mij nog moeilijk zal kunnen bekoren op alle vlakken, behalve luxe dan ^-^
-
Denk dat een sportauto mij nog moeilijk zal kunnen bekoren op alle vlakken, behalve luxe dan ^-^
En na je eerste klapper tegen een muurtje langs de Waalse kronkelwegen ;D
MVG
Low Budget
-
En na je eerste klapper tegen een muurtje langs de Waalse kronkelwegen ;D
MVG
Low Budget
Die gaan we zo lang mogelijk proberen uit te stellen ^-^
-
Filmpje van koudstart voor mijn zondagsritje gemaakt, maar noch op tapatalk nog op pc krijg ik het erop..
-
Voor diegenen die volgen :
Volgende week ga ik ze binnen brengen bij een detailer zodat ze er piekfijn uitziet en beschermd is :exited: :exited: :exited:
-
Cool mag ik vragen waar?
-
Cool mag ik vragen waar?
In Merchtem.
Heb er het volle vertrouwen in
-
Nice dat word ne splinternieuwe :bow:
-
Nice dat word ne splinternieuwe :bow:
Je weet al waar precies ^-^
Is de bedoeling he ^-^
nog van plan wat kleine zaken aan te schaffen ook
-
:thumbsup:
Wete wat ik persoonlijk ook een goeie upgrade vind en niet echt duur , stalen remleidingen :thumbsup:
Die rubber exemplaren beginnen uit te zetten met den tijd 8a 10j en das niet zo goed . ik vind dat de tokico remmen niet super zijn , maar zijn al veel verbeterd tegenover vroeger , maar met stalen remleidingen vind ik die wel goed.
maar voor straatgebruik wel meer dan voldoende.
Als je een goed adress wilt voor moto kleren FC MOTO soms echt veel goedkoper .
Als je een Shido lithium ion batterij ooit wilt steken als deze op is bij RAD staan die soms echt goedkoop , wel niet vergeten dat je daar ook speciale lader voor nodig hebt.
Optimate heeft wel heel goede laders en CTEK ook.
-
Die upgrades ga ik momenteel niet doen, zolang ze goed rijdt en geen problemen heb.
Een optimate ladere en ctek lader heb ik thuis liggen, dus indien nodig geen probleem
Eerst de esthetiek aanpakken : detailen, eventuele andere spiegels ( kleine spiegels via zijkant stuur), bagster en tanktas, communicatiesysteem voor de trips met de broer, etc...
-
Ok cool :thumbsup:
-
Motor is onderhanden genomen en heeft een volledige Nanolex Si3d behandeling gekregen :exited:
Ook enkele zaken geprobeerd om te wrappen om te zien hoe het eruit zou zien, en het staat me zeker aan !
Nu ben ik nog meer verliefd op mijn motor vanwege de schijn, en dan vooral in de zon glinstert ze :drool: :exited:
-
.
-
Hier thuis staat ze onder een deken en nog altijd dicht bij haar zus :thumbsup:
-
Wow Zalig resultaat :bow:
Just ne nieuwe zoals ik zei :thumbsup:
-
Dat ziet er properkes uit :thumbsup:
-
Ik snap niet dat ik deze nog niet gezien heb. Damn what a beauty!
-
Wow Zalig resultaat :bow:
Just ne nieuwe zoals ik zei :thumbsup:
Thanks :thumbsup:
Dat ziet er properkes uit :thumbsup:
Blijft blinken ^-^
Ik snap niet dat ik deze nog niet gezien heb. Damn what a beauty!
Mercikes :thumbsup:
-
Heel knap! Metallic flake pop!
-
Heel knap! Metallic flake pop!
Elke keer :drool: als ik de garage binnenstap en effe het doek omhoog hef ^-^
Dit weekend naar een paar winkels gaan voor andere updates ^-^
-
Avondritje
-
Avondritje
-
Ondertussen ook nieuwe helm gekocht en de haynes manual van mijn model aangeschaft zodoende dat ik op een correcte manier zo veel mogelijk zelf kan doen om het te leren en geld uit te sparen voor updates ^-^
-
Is die gele helm uw nieuwe?
Ik heb ook een nieuwe helm AGV zeer comfortabel echt top.
-
Is die gele helm uw nieuwe?
Ik heb ook een nieuwe helm AGV zeer comfortabel echt top.
Dat is inderdaad mijn nieuwe helm.
Is een shark :) Zit uitstekend op mijn hoofd :)
-
Ondertussen ook aan het zoeken naar een tankcover om daarbovenop een tanktas te monteren.
Binnen 2500 km ook eens een klein onderhoud geven
-
Dat is inderdaad mijn nieuwe helm.
Is een shark :) Zit uitstekend op mijn hoofd :)
Heb ook een Shark gehad en zeer tevreden van geweest , maar de AGV zijn stof is veel comfortabeler .
-
Die Shark van mij (iets met 900 in) was vrij lawaaierig.
Nu sinds een 2 tal jaar de Schuberth S2 Sport en deze is toch wel heel wat stiller, steviger, kwaliteitsvoller.
-
Heb zelf ook een bandito eentje van 99' een 600 ccke ,machientje draait nog altijd top .Niet kapot te krijgen ,klimt zot in de toeren zonder morren .
Verschiet er soms van hoe dat motortje accelereert zonder probleem naar de 2xx . Niet gemakkelijk op een naked aan die zotte snelheden soit "i love it" vast houden is de boodschap .
succes heel knappe kleurcombinatie heb je daar . :thumbsup:
-
Die Shark van mij (iets met 900 in) was vrij lawaaierig.
Nu sinds een 2 tal jaar de Schuberth S2 Sport en deze is toch wel heel wat stiller, steviger, kwaliteitsvoller.
Schubert paste niet rond mijn hoofd op de beste manier en vind het eigenlijk te weinig bang for the bucks dat je eraan geeft.
Broer heeft eentje en heeft er spijt van
-
Heb zelf ook een bandito eentje van 99' een 600 ccke ,machientje draait nog altijd top .Niet kapot te krijgen ,klimt zot in de toeren zonder morren .
Verschiet er soms van hoe dat motortje accelereert zonder probleem naar de 2xx . Niet gemakkelijk op een naked aan die zotte snelheden soit "i love it" vast houden is de boodschap .
succes heel knappe kleurcombinatie heb je daar . :thumbsup:
Ik heb ze nog niet zolang, maar ik blijf er verliefd op en word erger en erger...
Is niet de gemakkelijkste posities, maar dat neem ik daar maar al te graag bij.
Morgen is het de vergelijkstest binnen de familie...
-
Resultaat : hij is natuurlijk sneller dan mezelf, maar ze moet eigenlijk niet zoveel onderdoen voor mijn broer zijn triumph speed triple 955i >:D
Me happy ^-^
-
Vrijdag was ik zoals de dagen ervoor met de motor naar het werk. Had gedaan rond 18h20, dus volledige tenue aan en rustig vertrekken.
Volgens collega ben ik niet verder geraakt dan 3km..
Ik herinner niets van het ongeval. Motor is waarschijnlijk klaar voor het schroot.
Ikzelf heb niet veel voor behalve schaafwonden, vermoedelijk gebroken hand en gebroken voet.
Politiet zei dat ik geluk gehad heb en ook gelukkig alles aan had.
Alles laten bezinken, dan de motor gaan bekijken en vermoedelijk een nieuwe kopen..
-
Vrijdag was ik zoals de dagen ervoor met de motor naar het werk. Had gedaan rond 18h20, dus volledige tenue aan en rustig vertrekken.
Volgens collega ben ik niet verder geraakt dan 3km..
Ik herinner niets van het ongeval. Motor is waarschijnlijk klaar voor het schroot.
Ikzelf heb niet veel voor behalve schaafwonden, vermoedelijk gebroken hand en gebroken voet.
Politiet zei dat ik geluk gehad heb en ook gelukkig alles aan had.
Alles laten bezinken, dan de motor gaan bekijken en vermoedelijk een nieuwe kopen..
Erg maar kon idd nog veel erger :thinking:
Ik kreeg schrik op ne moto, na ritje op de E40 kwam ik er verkrampt af...heb toen beslist om de Bandit S te verkopen...
Moet iedereen voor zich uitmaken en het plezier afwegen vs het risico :thumbsup:
-
Eum...??
Wat is er dan net gebeurd? Onderuit gegaan zelf, aangereden, ...?
Gelukkig valt de lichamelijke schade mee. Dat je van het ongeval zelf niets meer weet, misschien ook beter.. want anders ga je toch maar liggen tobben van: had ik nu dit of dat gedaan, of zus of zo...
-
Veel beterschap ! motor zelf is vervangbaar...
Tip : zo snel mogelijk terug eens een ritje doen wat natuurlijk niet gaat nu met je voet en hand :(
-
Damn wat lees ik nu , das straf, veel beterschap gewenst :wow:
-
Eum...??
Wat is er dan net gebeurd? Onderuit gegaan zelf, aangereden, ...?
Gelukkig valt de lichamelijke schade mee. Dat je van het ongeval zelf niets meer weet, misschien ook beter.. want anders ga je toch maar liggen tobben van: had ik nu dit of dat gedaan, of zus of zo...
Ik reed in in de file (die reed tegen 20 a 30) tussen de auto's, legaal zei de politie, dus ik vermoed dat ik niet al te rap reed, dat hoop ik toch. Wanneer een wagen op het linkervak (2-rijvaksbaan) naar rechts wou en mij niet zal gezien hebben vermoedelijk en zo heeft meegemaaid en daardoor gaan schuiven ben tot tegen de blokken. Daar een eppeleptsiche aanval heb gehad. Kleren opengeknipt, chance dat ik vol tenue was. Helm is ook goed kapot, maar het was de aankoop waard nu.
Dus please mensen, ook al is het 30 graden zoals verleden week, doe volledig tenue aan ! Ik doe het altijd en daardoor heb ik niet al te veel wonden ( heb er wel maar dat is van het schuiven) Politie zei ook dat ik veel geluk heb gehad. Danku engelbewaarder !!
-
Eum...??
Wat is er dan net gebeurd? Onderuit gegaan zelf, aangereden, ...?
Gelukkig valt de lichamelijke schade mee. Dat je van het ongeval zelf niets meer weet, misschien ook beter.. want anders ga je toch maar liggen tobben van: had ik nu dit of dat gedaan, of zus of zo...
Veel beterschap ! motor zelf is vervangbaar...
Tip : zo snel mogelijk terug eens een ritje doen wat natuurlijk niet gaat nu met je voet en hand :(
Damn wat lees ik nu , das straf, veel beterschap gewenst :wow:
Het erasmus in anderlecht vond het allemaal oke..
Mijn wonden niet verzorgd en daardoor dus wondroos. Gisteren in Geraardsbergen spoed geweest en dat vonden ze degoutant.Laten verzorgen door 2 lekkere verpleegsters :)
LinkerVoet/enkel is gebroken en linkerduim is gebroken. Ribben doen pijn, andere arm ook fameus.
Kleren helm en moto liggen bij depanneur, maar pv zit nog bij parket om te zien wie in fout is. Ik ga morgen bij de depanneur proberen langsgaan om in te schatten
Ik hoop dat andere bestuurder, dan wordt mijn motor nog vergoed.
Kleren sowieso.
Indien ik in fout ben, dan is het zo. Ik moet er de gevolgen dan van leren dragen.
Ik stop niet met rijden met de moto, maar ik ga wel een ander type motor aanschaffen wanneer de tijd rijp is en ik lichamelijk volledig in orde ben.
-
Ai das altijd minder om te lezen, hopelijk hou je er op het einde van de rit niks aan over.
En welk type motor zou je dan nemen ?
Ik heb zowat met elk “genre” al gereden en naked bike blijft toch het leukste imo.
-
Ai das altijd minder om te lezen, hopelijk hou je er op het einde van de rit niks aan over.
En welk type motor zou je dan nemen ?
Ik heb zowat met elk “genre” al gereden en naked bike blijft toch het leukste imo.
Ik hoop het ook, maar dat is pas te zeggen binnen enkele maanden.
Het gaat hem niet zozeer over de aantal cc's, want de bmw had er ook evenveel.
Naked is zeer leuk. Hiervoor een allroad gehad met brokken aan, maar ik vermoed dat ik in die richting ga moeten gaan kijken voor mijn rug. Soort tourer / allroad waarmee ik nooit offroad ga doen.
-
GS altijd leuk.
Ik heb voor mijn rug de GTL gekocht (volgende week de nieuwe normaal :) ) maar dat is natuurlijk onmiddellijk een zware machine, daar moet ge voor zijn.
-
GS altijd leuk.
Ik heb voor mijn rug de GTL gekocht (volgende week de nieuwe normaal :) ) maar dat is natuurlijk onmiddellijk een zware machine, daar moet ge voor zijn.
Die GTL is qua kracht al direct zwaarder en gewicht 100kg meer als mijn vermoedelijk wrak nu.
De GS dat ik gehad heb, niet echt veel plezier aan beleefd.
Eerst zien of ik terugbetaald word of niet.
Net brief gekregen, tegenpartij is oude xxx-111 type nummerplaat beginnend met een B; dus niet van de jongste en het was een skoda roomster.
-
Ja, gewicht is daar een issue. Kracht doseert ge met de rechterhand he, die 6cyl is heel romig.
Eerst zien naar de genezing en dan de centen.
-
Ja, gewicht is daar een issue. Kracht doseert ge met de rechterhand he, die 6cyl is heel romig.
Eerst zien naar de genezing en dan de centen.
Doseert ge met rechterhand maar is zwakte hier vermoed ik.
Alles hangt af van de analyse van het parket.
-
Vrijdag was ik zoals de dagen ervoor met de motor naar het werk. Had gedaan rond 18h20, dus volledige tenue aan en rustig vertrekken.
Volgens collega ben ik niet verder geraakt dan 3km..
Ik herinner niets van het ongeval. Motor is waarschijnlijk klaar voor het schroot.
Ikzelf heb niet veel voor behalve schaafwonden, vermoedelijk gebroken hand en gebroken voet.
Politie zei dat ik geluk gehad heb en ook gelukkig alles aan had.
Alles laten bezinken, dan de motor gaan bekijken en vermoedelijk een nieuwe kopen..
Ai ai, dit is minder - alvast veel beterschap gewenst !!
Ik stop niet met rijden met de moto, maar ik ga wel een ander type motor aanschaffen wanneer de tijd rijp is en ik lichamelijk volledig in orde ben.
That's the spirit ! :thumbsup:
-
Ai ai, dit is minder - alvast veel beterschap gewenst !!
That's the spirit ! :thumbsup:
Thanks.
Eerst uitspraak afwachten, dan lichamelijk tiptop zijn en dan kijken of ik met dezelfde motor rijdt of niet.
-
Dit kan de beste overkomen , hopelijk word je in uw recht gesteld en geneest alles snel .
Had je rugprotector ook aan?Ik raad ook zoals Draje alle kleren dragen aan , maar zeker ook een rug protector . :thumbsup:
-
Dit kan de beste overkomen , hopelijk word je in uw recht gesteld en geneest alles snel .
Had je rugprotector ook aan?Ik raad ook zoals Draje alle kleren dragen aan , maar zeker ook een rug protector . :thumbsup:
In de rug zit een protector in, maar geen extra aerodynamische protector.
Ik ben door geschoven en gerold over de asfalt nadat ik gevallen.
Dossier is geopenend, we gaan zien wat het geeft.
-
Doseert ge met rechterhand maar is zwakte hier vermoed ik.
Maar.. ge reed tussen de file door, en niet te snel. Dat heeft dus niet met snelheid.doseren te maken?
De keuze maakt ge zelf natuurlijk door uwe airco op de motor hoger of lager te zetten :greddy:
Maar persoonlijk koop ik geen motor om me altijd en overal als een voorbeeldige chauffeur te gedragen. Ik kan zelden rustig cruisen, vlot daarintegen meer. Zot, dat doe ik bijna niet meer.
Daarvoor ga ik wel op het circuit om echt snel te gaan, zoals volgende week op Clastres.
Dus als ge ne moto met "maar" 70pk denkt te kopen, omdat ge anders te hard aan het gas gaat.. wel, ik heb dan liever ene waar ik af en toe schrik op heb, dan nen andere diene ik aan zijn oren moet trekken om vooruit te gaan. Want met die laatste ga ik zotter doen.
-
Ik reed idd tussen de file door en vermoedelijk niet te snel.
Ik weet dat dit mijn zwak punt was/is.
Was met de auto ook en ook geleerd na zeer zware boete.
Vergeet niet, ik ben 25, 26 worden van de zomer, en ik rijdt nog geen jaar... Dus ik moet mij nog geen monster kopen.
Alles hangt af vn hoe de gezondheid evolueert en wat de uitspraak is ivm in fout.
Mijn leven gaat nog steeds voor snelheid en adrenaline
-
Ik reed idd tussen de file door en vermoedelijk niet te snel.
Ik weet dat dit mijn zwak punt was/is.
Was met de auto ook en ook geleerd na zeer zware boete.
Vergeet niet, ik ben 25, 26 worden van de zomer, en ik rijdt nog geen jaar... Dus ik moet mij nog geen monster kopen.
Alles hangt af vn hoe de gezondheid evolueert en wat de uitspraak is ivm in fout.
Mijn leven gaat nog steeds voor snelheid en adrenaline
Nu hoort ge tot de echte motards :)
Hier is frontaal in een wagen gereden (verkeerd manoeuvre van de tegenpartij), over den auto gevlogen met als resultaat spoedoperatie. Scheenbeen zwaar geschaafd en pols op 7 plaatsen gebroken/verbrijzeld. Pols is hermaakt geweest in titanium, schoon litteken aan overgehouden daardoor...
Maar 3maand later zat ik terug op de moto.
Ps: ik ben ook altijd volledig uitgerust en bespaar niet op degelijk materiaal.
Veel beterschap gewenst en soms is het beter te hopen op een pertotal dan een herstelling, want het blijft hoe dan ook een herstelling die nooit zelfde als origineel zal zijn
-
7j oud, zal sowieso een perte total zijn zeker? In ieder geval beter ja. Ge gaat anders toch vanalles voelen denk ik.
-
Nu hoort ge tot de echte motards :)
Hier is frontaal in een wagen gereden (verkeerd manoeuvre van de tegenpartij), over den auto gevlogen met als resultaat spoedoperatie. Scheenbeen zwaar geschaafd en pols op 7 plaatsen gebroken/verbrijzeld. Pols is hermaakt geweest in titanium, schoon litteken aan overgehouden daardoor...
Maar 3maand later zat ik terug op de moto.
Ps: ik ben ook altijd volledig uitgerust en bespaar niet op degelijk materiaal.
Veel beterschap gewenst en soms is het beter te hopen op een pertotal dan een herstelling, want het blijft hoe dan ook een herstelling die nooit zelfde als origineel zal zijn
Ik had er liever niet op die manier bijgehoord. Het is afwachten of ik in fout wordt gesteld of de andere. Zal ook het proces van motorrijden vervluggen of vertragen, los van de lichamelijke letsels.
Thanks voor de moed :)
-
7j oud, zal sowieso een perte total zijn zeker? In ieder geval beter ja. Ge gaat anders toch vanalles voelen denk ik.
Liefst wel ja, anders denk ik dat de kosten voor de tegenpartij ook hoog gaan oplopen.
Morgen ga ik kijken bij de depanneur en proberen foto's te nemen.
Daar zal ik misschien wat wijzer worden
-
Hey Jo, allereerst veel beterschap en gelukkig ben je er met relatief kleine verwondingen vanaf gekomen!
Had inderdaad veel erger kunnen zijn!
Ik stel mij altijd de vraag of dit effectief wel legaal is tussen de wagens doorrijden in een file,
als ik het zo lees steek je in principe toch langs rechts voorbij als de aanrijder op het linkse vak reed.
Hopelijk krijg je snel positief nieuws daarover, ben benieuwd!
:thumbsup:
-
Het is sowiso legaal maar wel aan (moeilijk te controleren) snelheidslimieten gebonden.
16.2bis. Motorfietsers die tussen de rijstroken rijden.
Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd, behalve voor de toepassing van artikel 17.2, 5°.
In dat geval mag de motorfietser evenwel niet sneller rijden dan 50 km per uur en mag het snelheidsverschil tussen de motorfietser en de voertuigen die zich in die rijstroken of files bevinden niet meer dan 20 km per uur bedragen.
Op autosnelwegen en autowegen moet hij daarenboven tussen de twee meest links gelegen rijstroken rijden.
-
Ik stel mij altijd de vraag of dit effectief wel legaal is tussen de wagens doorrijden in een file,
als ik het zo lees steek je in principe toch langs rechts voorbij als de aanrijder op het linkse vak reed.
Hopelijk krijg je snel positief nieuws daarover, ben benieuwd!
:thumbsup:
http://blog.europ-assistance.be/nl/inhalende-motorrijders-tussen-twee-rijvakken-mag-dit/ (http://blog.europ-assistance.be/nl/inhalende-motorrijders-tussen-twee-rijvakken-mag-dit/)
-
Hey Jo, allereerst veel beterschap en gelukkig ben je er met relatief kleine verwondingen vanaf gekomen!
Had inderdaad veel erger kunnen zijn!
Ik stel mij altijd de vraag of dit effectief wel legaal is tussen de wagens doorrijden in een file,
als ik het zo lees steek je in principe toch langs rechts voorbij als de aanrijder op het linkse vak reed.
Hopelijk krijg je snel positief nieuws daarover, ben benieuwd!
:thumbsup:
Bedankt Bart !
En je ben niet de enigste die zich dat afvraagt, automobilisten aan een licht vragen dat soms ook, maar zoals @BIG charlie & b_ken het meegeven, het is legqql tot ;qx 50km in de file en 20 km/h rapper dan de file.
Politie zei dat de file ongeveer aan 25 a 30 km/h reed en ik legaal aan het 'lane-splitten'was (2-vaks autostrade en ik reed tussen de 2 vakken) , enkel de snelheid waren ze niet zeker, daarom is er ook een expert vastgesteld.
Ikzelf vermoed dat ik niet te rap reed, motor was nog koud dus dan ben ik altijd voorzichtig, kwam net van de afrit en zag dat het file was ( is ook het laatste wat ik me herinner, en misschien maar goed ook)
Ik hoop op positief nieuws voor mij; indien dat niet zo is, dat zal dit een financiele les zijn bovenop de reeds mentale les.
-
Vrees voor de motor. Voorkant niet kunnen fotograferen...
Ook mijn vest is opengescheurd door het schuiven. Broek idem maar ook opengesneden
Achterkant is fameus naar de kloten onder het zadel. Tank ook naar de kloten. Veel tuimelingen gemaakt zei de depanneur.
En ik vermoed dat de voorvork ook niet al te fameus zal zijn.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/6dac68ada904a98b616f973db6b1d9c2.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/025e81cb554511eb1de2cee027ab4eb4.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/106031db47ce491f3f64826e7b608b75.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/d0823d1d88a8588ce360239cf9e1f9ad.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/5099c52c79181c671ca96c3abe770e53.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/d0c5c496b76df397ca780851a03834e2.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/32576daf92c7c4e08055023199d503c7.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/5b01cfdabd0400e520959ad376634a25.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180427/7597d72168b6352d6da04b7837051bc4.jpg)
-
Dat zien er toch wel redelijk wat kosten uit op het eerste gezicht en dan weet je nog niet of de kader en vork een tik hebben gehad :-\
-
Dat zien er toch wel redelijk wat kosten uit op het eerste gezicht en dan weet je nog niet of de kader en vork een tik hebben gehad :-\
Huppelend op 1 been en leunend tegen de poort zag ik dat ook zo.
Als de tegenpartij in fout is, dan denk ik dat ze hem beter per total verklaren en mij de volle pot van de motor uitbetalen van waarde.
-
Ik hoop voor je mee dat de tegenpartij in fout wordt gesteld 8)
-
Ik hoop voor je mee dat de tegenpartij in fout wordt gesteld 8)
Als je het bekijkt lijkt het dat ze van achteraan hebben geraakt.. Politie zij wel zijdelings..
Maar we zien wel. Hopen op het ergste is hetgene ik doe..
-
Net de verzekering nog eens gebeld.
Zij stellen de tegenpartij in gebreke.
Waarom ? Het is nu bijna 2 weken, en ze hebben nog steeds niets laten weten van zich. Ook politie niet, wat ze ook al raar vinden. Ookal herinner ik mij niets van het ongeval, toch moet ik langsgaan bij een ongeval met gewonden voor een verklaring, maar nog niets hiervan gehoord...
Dus het hoofdkantoor in brussel heeft, vanwege de uitzonderlijke omstandigheden, al een advocaat opgeroepen hiervoor. Ik heb het gevoel dat dit nog heel lang gaat duren....
Ondertussen ook de moto gaan halen en die staat nu in de garage.
Moet nog terugsturen aan de verzekering dat de motor thuis staat om de kosten te drukken van stalling, want ze vragen het adres van de garage voor de expert.
Dus ik hou mijn hart vast voor de komende maanden...
-
Wie is de tegenpartij? Want als dat AXA is (heb ik al eens gezegd denk ik) dan zijt ge vertrokken voor jaren van die spelletjes.
-
Wie is de tegenpartij? Want als dat AXA is (heb ik al eens gezegd denk ik) dan zijt ge vertrokken voor jaren van die spelletjes.
Ethias.
Gelukkig moet ik niet voor die advocaat betalen want dat zit in mijn verzekering.
Maar dit gaat idd volgens mij een lang spelletje zijn.
Als het hoofdkantoor dit al zegt dat het zeer uitzonderlijk is dat ze bij een ongeval met gewonden nog geen tegeninfo hebben gekregen...
-
Bij AXA is dat een gekende strategie.
Ze wachten tot ze iets van u horen, dan hebben ze nog een paar weken om te reageren oid.
Zo bleven ze mij brieven met vraag voor meer info sturen, NADAT ze hun schuld al hadden toegegeven. Ge zijt dan natuurlijk niet geneigd om naar de rechter te stappen want ge denkt dat't wel in orde komt.
't Feit dat er niks van hun kant uit komt lijkt het me wel dat ze denken in fout te zijn. Anders hadden ze u allang in gebreke gesteld.
-
Bij AXA is dat een gekende strategie.
Ze wachten tot ze iets van u horen, dan hebben ze nog een paar weken om te reageren oid.
Zo bleven ze mij brieven met vraag voor meer info sturen, NADAT ze hun schuld al hadden toegegeven. Ge zijt dan natuurlijk niet geneigd om naar de rechter te stappen want ge denkt dat't wel in orde komt.
't Feit dat er niks van hun kant uit komt lijkt het me wel dat ze denken in fout te zijn. Anders hadden ze u allang in gebreke gesteld.
Vader is/was grote klant bij AXA, en ik herken er een paar zaken in van wat je verteld.
Idd, dat is mijn enige troost dat ik nu heb.
-
Nogmaals gebeld met contactcenter van motorvoertuigen voor de expertise.
En ik had 2 keuzes en ik heb gekozen voor terugstorten van geld en niet voor reparatie.
Waarom ?
Zoals velen al zeiden en ikzelf ook zo denk, een gemaakte motor is niet hetzelfde als ervoor en misschien ga ik daardoor nog schrik hebben als ik daarop zit.
Juiste keuze gemaakt ? Misschien wel, misschien niet.
Feit is dat ik nu op onderzoek ga gaan voor de waarde te berekene van mijn moto...
-
Verschiet niet :) . Gaat nog harder als auto's :)
-
Verschiet niet :) . Gaat nog harder als auto's :)
Van de expert bedoel je ?
-
Die waardevermindering. Blijft niet veel meer van over, grote tweedehandsmarkt.
Mijne K staat eventueel te koop :)
-
Die waardevermindering. Blijft niet veel meer van over, grote tweedehandsmarkt.
Mijne K staat eventueel te koop :)
Voordeel is dat ik hem in de slechte maanden van verkoop heb gekocht. (oktober)
Als ik mijn bmw van 2004 kan verkopen voor 2800 moet ik deze toch wel voor meer kunnen verkopen. Ziet er veel beter uit.
Ik moet gewoon goed kijken en afdrukken en gegevens verzamelen. enige tips ?
Ik denk dat jou K niet in mijn toekomstige prijsklasse zal liggen, toch bedankt ^-^
-
Daar moet je wel meer van krijgen hoor deze is van 2011 , maar een Bmw houd wel beter zijn waarde .
hopelijk snel uw centen terug :thumbsup:
Ik zou die zeker niet laten maken , die is voor de vuilbak.
-
Daar moet je wel meer van krijgen hoor deze is van 2011 , maar een Bmw houd wel beter zijn waarde .
hopelijk snel uw centen terug :thumbsup:
Ik zou die zeker niet laten maken , die is voor de vuilbak.
Op het internet vind je er niet veel van mijn jaartal..
Snel vermoed ik niet want het sleept al aan door geen info tegenpartij...
Dus ik vermoed dat ik ook moet wachten met mijn wrak in stukken te verkopen..
-
Schandalig eigenlijk zeker in 2018 dat dit niet sneller kan :thumbdwn:
Ik vind dat heel erg die moto was zo schoon detailed , al e geluk dat de lichamelijke letsels niet te erg zijn , slim geweest van uw tenue aan te hebben :thumbsup:
-
Schandalig eigenlijk zeker in 2018 dat dit niet sneller kan :thumbdwn:
Ik vind dat heel erg die moto was zo schoon detailed , al e geluk dat de lichamelijke letsels niet te erg zijn , slim geweest van uw tenue aan te hebben :thumbsup:
Dat is de maatschappij van tegenwoordig vind ik... Hetzelfde met smartphones achter het stuur...
Was inderdaad perfect verzorgd motorisch en exterieur, maar ik kan dat enkel laten doen op de volgende ook bij een detailer die motoren wilt doen..
Tenue is nu niets meer waard..
Eerst alles bekijken hoeveel de waarde van de motor, dan ook de uitrusting etc. En dan stilletjes kijken naar een andere motor.
Ik heb maar 2 echte vereisten
-
Expert komt volgende week woensdag langs.
Ondertussen is ook een advocaat aangesteld.
Dit beloofd een leuk proces te worden..
-
@Draje Was dit geen woon-werk ongeval? Heb je dan geen rechten hierrond?
-
@Draje Was dit geen woon-werk ongeval? Heb je dan geen rechten hierrond?
Dit was woon-werk verkeer inderdaad.
Advocaat is aangesteld iov het hoofdkantoor zelf.
Het is allemaal vaag hierrond...
Ik ben ook nog niet bij de politie moeten gaan, andere tegenpartij had vorige week nog niets gemeld etc...
-
@order66
Bij woon-werk ongeval komt de verzekering van het werk alleen tussen voor de lichamelijke schade.
Voor de materiele schade moet je je eigen verzekering aanspreken.
MVG
Low Budget
-
Vandaag is eindelijk de expert langsgeweest.
Na nog geen 5 seconden te kijken wist hij mij al te zeggen dat dit een totaal verlies is, wat ik ook al dacht. Papieren uitgewisseld en blijkbaar krijg ik naast de waarde van de moto ook nog de waarde van het wrak terug als ik goed geluisterd heb.
Eerst afwachten welke waarde ze aan de motor geven en het wrak.
Ook eindelijk mogen uitschrijven om mijn verzekering terug te kunnen trekken en gisteren zei mijn verzekering ook al dat ik normaal gezien geen ongeval in het dossier krijg daar ik 95% niet in fout ben. Dat is afwachten.
Mijn kledij is voor de verzekeringsinspecteur blijkbaar, net zoals de verzekering mijn BIV deels moet terugbetalen, forfait bedrag voor het zoeken naar een neiuwe moto (6 dagen bijkbaar) en buiten gebruiksinstelling per dag zullen ze ook moeten dokken normaal gezien. Weliswaar allemaal voor de tegenpartij, aangezien die nog steeds niets hebben laten weten en mijn advocaat ook nog niet verder kan zonder dossier van de motor.
Dus eerstdaags expertwaarde accepteren, advocaat op de hoogte brengen en daarna lang lang wachten..
-
Die waarde van het wrak krijg je inderdaad naast de waarde van de moto.
Hou je uw wrak zelf, dan wordt dat er vanaf getrokken als ik mij nog goed herinner.
Hopelijk komt het snel in orde nu.
-
Die waarde van het wrak krijg je inderdaad naast de waarde van de moto.
Hou je uw wrak zelf, dan wordt dat er vanaf getrokken als ik mij nog goed herinner.
Hopelijk komt het snel in orde nu.
Dacht ik ook zo, maar als ik mijn verzekeraar dit vroeg :
Wanneer een voertuig totaal verlies is wordt gekeken naar de waarde (de dag voor het ongeval). De expert zal u inderdaad een bod doorsturen van de hoogste bieder op het wrak.
Als je hiermee akkoord gaat, wordt een akkoord gesloten tussen jou en de opkoper die bij jou ter plaatste het wrak zal komen ophalen en de wrakwaarde (zijn bod dus) rechtstreeks met jou zal regelen.
Daarna wordt dit doorgestuurd naar de verzekering die dus de berekening krijgt van de waarde van de moto voor het ongeval waar de wrakwaarde zal van afgehouden worden.
Ik hoop dat het snel gat, maar ik vrees ervoor...
-
Het wrak wegdoen ging bij mij redelijk snel, 2d later stond er al ne Franse Algerijn.
Miserie was wel dat die geen factuur wilde maar ik moest er wel 1 hebben :) .
-
Het wrak wegdoen ging bij mij redelijk snel, 2d later stond er al ne Franse Algerijn.
Miserie was wel dat die geen factuur wilde maar ik moest er wel 1 hebben :) .
Van zodra ik de expertise binnen heb per mail, contacteer ik die opkoper per telefoon. Maakt mij niet uit hoeveel het is, daar ga ik niet op ingaan. Ook niet op de waarde van de moto vermoedelijk, want ik heb daa niets op te zeggen, tenzij het belachelijk laag is natuurlijk.
Hij gaat niet weg voor ik een factuur heb voor de verzekering, anders ben je er niets mee.
-
Iets anders: hoe gaat het met u? Je had toch wat breuken en pijnlijke ribben meen ik me te herinneren....
-
Iets anders: hoe gaat het met u? Je had toch wat breuken en pijnlijke ribben meen ik me te herinneren....
Klopt.
De ribben vallen mee, af en toe nog last van.
De breuk aan de duim geneest goed en komt goed. Kan de duim al bewegen en lichte objecten oppakken.
Hersenschudding niet veel last van. Ongeval komt wel nog steeds niet terug.
De voet is iets anders. Kine net begonnen dus hopelijk gaat het beter.
Maar mijn huisdokter vermoed dat ik waarschijnlijk nog 2 maand thuis zal zitten met de brace..
Bloed uitstorting in de voet en maandag nog eens een ct. Kine vermoed dat de ligamenten gescheurd zijn.
Mentaal is het wat moeilijk aan het worden.
-
Klopt.
De ribben vallen mee, af en toe nog last van.
De breuk aan de duim geneest goed en komt goed. Kan de duim al bewegen en lichte objecten oppakken.
Hersenschudding niet veel last van. Ongeval komt wel nog steeds niet terug.
De voet is iets anders. Kine net begonnen dus hopelijk gaat het beter.
Maar mijn huisdokter vermoed dat ik waarschijnlijk nog 2 maand thuis zal zitten met de brace..
Bloed uitstorting in de voet en maandag nog eens een ct. Kine vermoed dat de ligamenten gescheurd zijn.
Beterschap gewenst !
Mentaal is het wat moeilijk aan het worden.
Begrijpelijk.... voor de moelijke momenten is er B.B. !! ;)
-
Klopt.
De ribben vallen mee, af en toe nog last van.
De breuk aan de duim geneest goed en komt goed. Kan de duim al bewegen en lichte objecten oppakken.
Hersenschudding niet veel last van. Ongeval komt wel nog steeds niet terug.
De voet is iets anders. Kine net begonnen dus hopelijk gaat het beter.
Maar mijn huisdokter vermoed dat ik waarschijnlijk nog 2 maand thuis zal zitten met de brace..
Bloed uitstorting in de voet en maandag nog eens een ct. Kine vermoed dat de ligamenten gescheurd zijn.
Mentaal is het wat moeilijk aan het worden.
Oei is niet simpel precies :-\
Veel beterschap en sterkte :thumbsup:
-
Beterschap gewenst !
Begrijpelijk.... voor de moelijke momenten is er B.B. !! ;)
Nadeel is, ik zit elke dag 2dehands af te speuren naar een paar modellen.. Dat is mentaal zwaar omdat ik weet dat ik niet direct ga kunnen rijden.
-
Oei is niet simpel precies :-\
Veel beterschap en sterkte :thumbsup:
Dossier is nog ingewikkelder. Volgende week de advocaat terugbellen om te zien om het parket al iets meer heeft vrijgegeven.
-
Nadeel is, ik zit elke dag 2dehands af te speuren naar een paar modellen.. Dat is mentaal zwaar omdat ik weet dat ik niet direct ga kunnen rijden.
Focus u eerst op uw gezondheid, eens die zorgen achter de rug zijn staan er ook nog meer dan genoeg op 2ehands.be
-
Focus u eerst op uw gezondheid, eens die zorgen achter de rug zijn staan er ook nog meer dan genoeg op 2ehands.be
Die focus ligt er op hoor.
Veel kan ik niet doen behalve rusten en kine doen voor de voet. Hopelijk kan ik gaan fietsen als de kine het toelaat.
-
Uitsluitsel van de dokter gekregen en van de verzekeringsexpert. Ook de advocaat heeft gestuurd..
De waarde is berekend via hun manier en mijn papieren. En ik moet zeggen : Ze is nog hoog geschat. Iets lager dan dat ik gewild had, maar het kon veel erger.
Nu moet ik wachten op een goed bod van een opkoper en dat afhandelen. Ik hoop dat ik daar toch redelijk wat krijg.
Why ? In het geval dat ik niet in mijn recht ben, is de wrakwaarde sowieso voor mij, maar het overige dus niet. Dus hoe meer ik nu heb, hoe beter het is bij een slechte uitkomst.
Advocaat : Anderzijds kan ik u meedelen dat het Parket te Nijvel mij meegedeeld heeft dat de zaak nog steeds in onderzoek is zodat het niet mogelijk is kennis te krijgen van het strafdossier.
Dus na 1 fucking maand loopt dat onderzoek dus nog he. Ik word daar depressief van omdat ik nog steeds de omstandigheden niet weet en dat het daar veel te lang duurt. Kan een goed teken zijn maar evenwel ook een slecht teken.
Dokter heeft mij een beetje kunnen geruststellen : Ligamenten zijn niet gescheurd, natuurlijk wel beschadigd. Daar ben ik al heel blij mee.
Gezien de mama met sudeck zat na een ongeval aan haar voet en ik ongeveer dezelfde symptomen had was er wat schrik, maar momenteel nog niets zichtbaar.
Voet is nog gezwollen dus ik moet terug herbeginnen met ijsbaden voor de voet en een compressiekous aanschaffen.
Blijkbaar is mijn bot en gewricht nog niet goed genezen en heb ik nu osteopenie, of bottekort.
Beetje logisch langs een kant ook : ik kan niet buiten komen, tekort aan vitamines dus, kan niet voldoende bewegen etc.. Dus ik moet meer Calcium binnennemen.
Tenslotte heeft ze vermeld dat ik nog lang moet rusten.
Ook de arbeidsverzkering had momenteel alles al goed gekeurd, maar toch komt de mutualiteit mij nog brieven en brieven doorsturen. Mijn bureau ligt vol en ik wordt er zot van..
Dus momenteel moet ik dus nog meer in mijn zetel liggen en niks doen.
Ik denk dat ik elke hoek van de living en de keuken ondertussen binnenstebuiten ken :censor: :censor: :censor:
-
Wil ik u anders wat papierwerk van mij brengen? >:D
Veel beterschap. Aan alle miserie komt een einde.
Ik haalde dit week-end nog glas uit mijn elleboog van een ongeval +2j geleden :)
-
Wil ik u anders wat papierwerk van mij brengen? >:D
Veel beterschap. Aan alle miserie komt een einde.
Ik haalde dit week-end nog glas uit mijn elleboog van een ongeval +2j geleden :)
Is vriendelijk, maar ik word al zet met dit papierwerk. En het werk is niet echt behulpzaam ^-^
Ook leuk om dat er nog uit te halen natuurlijk..
Bedankt, heb mijn doelen in mijn hoofd al opgeschoven ^-^
-
Volgende week zaterdag (16/6) wordt het eerste hoofdstuk afgesloten.
Dagelijks moet ik mijn garage geregeld in en uit, en telkens zie ik mijn wrak daar staan naast mijn broer zijn monster.
Dit doet pijn om deze daar in zo een staat te zien staan.
Gedurende 2 weken heeft de verzekeringsexpert mijn motor aangeboden op een portaal voor opkopers en is er uiteindelijk een hoogste bod op gekomen.
Gisterenavond die persoon direct gecontacteerd. Die vroeg mij of ik akkoord ging met zijn bod, direct ja gezegd; Het bod was namelijk ver boven mijn dromen van wrakwaarde dus hier zeker niet over getwijfeld.
Volgende week zaterdag komt hij er dus achter en kan ik dat deel van het geld al sowieso voor mij houden (of ik nu in mijn recht bent of niet).
De andere hoofdstukken zullen nog maanden duren.
Arbeidsdokter zag dat ik nog aan het sukkelen was maar beslist niets, hangt dus van het ziekenhuis af....
Advocaat gebeld voor wat extra uitleg : Blijkbaar is mijn dossier nog steeds geheim voor de advocaat. Hij zei mij dat dit normaal is omdat dit geen prioriteit heeft vanwege de lichte letsels. Ik vind dat een beetje belachelijk omdat ik er effectief wel veel last van heb en blijvende littekens en letsels aan zal overhouden, maar dat deert de politie en parket niet. Van de tegenpartij mocht ik ook niets weten. Tenslotte zei hij mij dat dit vermoedelijk pas in het najaar kan beginnen met de eventuele opvolging van het dossier omdat het zolang zal duren bij het parket alvorens ze dit oplossen.
Ondertussen ook mentaal beslist dat mijn volgende moto niet lager in power mag zijn. Ook gestopt met zoeken, want voor oktober ga ik toch niet in staat zijn om op een motor te kruipen helaas..
Stilletjes droom ik nog steeds van de speed triple van de broer, maar hij verkoopt hem nog niet :'(
-
Ah, dat is al 1 ding.
Is wel lang, bij mij was dat allemaal sneller (ook wel minder discussie over schuld) - totdat ik mijn geld moest krijgen.
Mijne is natuurlijk niet meer te koop, daar moet ge nu een jaar voor wachten :p
-
De moed niet opgeven... in het winterseizoen zijn er ook meer koopjes te doen ;)
-
Ah, dat is al 1 ding.
Is wel lang, bij mij was dat allemaal sneller (ook wel minder discussie over schuld) - totdat ik mijn geld moest krijgen.
Mijne is natuurlijk niet meer te koop, daar moet ge nu een jaar voor wachten :p
Vind het belachelijk dat het in totaal nu al 2 maand duurt en nog eens een goei 6 maand zal duren..
No worries, ben aan het kijken naar street triple of bandit 1250 of 650 :)
-
De moed niet opgeven... in het winterseizoen zijn er ook meer koopjes te doen ;)
Deze gekocht in de winterperiode >:D
Dus zeker koopjes :)
-
Mijne komt in principe rond april te koop :)
-
Mijne komt in principe rond april te koop :)
U S1000R is boven mijn kaliber :)
-
@kazzz doet nen effort he :) .
En als ge't te snel vindt laat ge'm om 100pk zetten he :p .
-
Hij kan met een simpele druk op de knop "maar" 130pk hebben, met ABS die snel ingrijpt :) en een zachte gasrespons :)
-
@kazzz doet nen effort he :) .
En als ge't te snel vindt laat ge'm om 100pk zetten he :p .
Ik heb nog tijd om te zoeken.
Fysiek gaat het er sterk op vooruit. Krukken heb ik in principe niet meer nodig en stappen zonder de brace is mogelijk.
Stiekem hoop ik nog wat van dit motorseizoen te kunnen genieten..
Kan ik evengoed gewoon een motor van 100pk aanschaffen, wat voor mij nu de max is na nog geen jaar rijden.
Hij kan met een simpele druk op de knop "maar" 130pk hebben, met ABS die snel ingrijpt :) en een zachte gasrespons :)
Is nog veel voor een beginneling.
Online staat mijn droommodel 2 keer te koop : een keer volledig verneukt in rat gray grijs en andere keer nog te duur en weinig info/foto's.
En ik stel mij altijd de vraag : is ABS op een motor de grootte meerwaarde als je gewoon casual op de baan rijdt..
Bij mijn ongeval heeft het allesinds niet geholpen :)
-
Simpel antwoord: JA
Goeie ABS zal je motor niet direct laten onderuit slippen bij een onverwacht iets, en al zeker niet op nat wegdek waar het zonder ABS veel moeilijker is niet onderuit te remmen in een noodsituatie. De reflex is nog altijd KNAL de rem in te drukken. Je gaat dan niet nadenken dat je moet een sinaasappel uitdrukken...
Vooralsnog is er nu ook bochtenABS, maar dat moet je durven... onder helling je rem indrukken :)
-
Absoluut. Anders eens een cursusje gaan volgen waar ze beide hebben.
Ik heb een cursus gevolgd met slippen (allez vallen, niet zoiets als bij auto's) en 't verschil op nat wegdek ik hallucinant. Blokkerend voorwiel is gedaan met spelen.
Ik heb inderdaad ook zo'n bochten-ABS, al wel eens willen testen maar ik heb geen stalen kl*ten.
-
Daar ben ik nu dus vooral naar aan het kijken bij de keuze van de moto's.
Ik weet dat er 100-den modellen zijn die dit hebben en niet hebben. Mijn oude GS van '04 had ABS, mijn Bandit heeft dat ook. Maar de momentele droommotor heeft geen ABS.
Ik kijk ook naar de schoonheid van de motor, ik ben wat moeilijk daar in volgens velen, maar is normaal dat ik naar een mooie motor in mijn ogen ook kijk. Met mijn eigen geld ga ik ook geen lelijke moto of auto kopen.
Ook zit ik in mijn hoofd met de verzekering gecombineerd met mijn jonge leeftijd dat dan vasthangt aan mijn kw.
BMW had er 37kw, Bandit had 63kw.
Verlagen in kracht is nutteloos want ik ga daar nooit meer tevreden zijn, maar veel te hoog ga ik ook niet gaan vanwege mijn ervaring denk ik dan...
-
Schoonheid is voor iedereen wel belangrijk denk ik. Maar zonder ABS moogt ge gewoon niet meer willen.
-
Ge moet niet teveel naar pk kijken , of je nu 70pk hebt of 120pk met beidde kan je zwaar gekwetst zijn of erger nog.
Je moet gewoon uw eigen niet overschatten en niet overdrijven. :thumbsup:
-
Schoonheid is voor iedereen wel belangrijk denk ik. Maar zonder ABS moogt ge gewoon niet meer willen.
Daar kwelt het grootste schoentje denk ik voor mij..
Ge moet niet teveel naar pk kijken , of je nu 70pk hebt of 120pk met beidde kan je zwaar gekwetst zijn of erger nog.
Je moet gewoon uw eigen niet overschatten en niet overdrijven. :thumbsup:
Verzekeringsgewijs en mentaal gewijs moet ik er wel een stuk op letten natuurlijk.
-
Voorkeurlijst is momenteel beperkt :
Suzuki Bandit GSF650 vanaf het jaar 2007 : Vanaf 2007 zijn ze met fuel injection en hebben ze ook ABS als optie. Is nadien mechanisch niet veel meer veranderd tov deze. 63,5 kw
Suzuki Bandit GSF1250 vanaf het jaar 2007 : Idem als de 650. 74,5kw
Triumph Speed Triple 955i vanaf 2001 : Droommotor maar geen ABS. 77kw
Wat nog in de buurt komt zijn de Triumph Street Triple 675 (R). Hebben wel ABS 76kw op de crankshaft en 68kw op het achterwiel
Voor het overige vind ik niets in het budget dat mij aanstaat.
Denk dat de meesten de stijl hieral een stuk kunnen opmaken ^-^
-
Van welk bouwjaar is de eerste speed triple met ABS? Zijn ze er vrij laat mee begonnen?
-
Van welk bouwjaar is de eerste speed triple met ABS? Zijn ze er vrij laat mee begonnen?
De street triple dat ik dan eventueel wil heeft ABS vanaf 2012 precies pas, kan me vergissen natuurlijk..
Veel zoekertjes zijn tegenwoordig ook niet volledig ingevuld.
-
Laatste loodjes wegen het zwaarst.
Straks komt de opkoper ze halen.
In totaal heb ik er maar 2812km van kunnen genieten. Op naar de volgende :thumbsup:
-
Opvolger =
SUZUKI GSF1250 '07 (http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67416.0)
-
BAM BAM BELAMMMM :exited: :exited:
In december al heel positief nieuws gekregen van mijn advocaat en het gerecht :)
Het komt normaal niet tot een rechtzaak.
De tegenpartij deed een manoeuvre, dus zij word in schuld gesteld.
=> Verzekering gaat bij de tegenpartij verzekering schadeloosheid eisen. Zien hoe dat loopt...
Indien er een rechtzaak komt, you never know, heb ik heel veel kans om te winnen, enigste punt dat in nadeel speelt is mijn snelheid
-
Little update :
Dossier in de rechtbank uitgesteld voor uitspraak naar februari 2020.
-
Little update :
Dossier in de rechtbank uitgesteld voor uitspraak naar februari 2020.
Jongens toch, anders naar 2040? ::)
-
Jongens toch, anders naar 2040? ::)
Is inderdaad belachelijk, gaat misschien over max 5000 euro stoffelijke schade.
Lichamelijke schade is bij de verzekering en dat sleept ook aan.
dat stoffelijke boeit mij eigenlijk geen hol meer, geld of geen geld : die moto krijg ik niet terug en ik leef nog. Dat laatste is belangrijker voor mij.
Het lichamelijke is ook een grote merde, maar dat ga ik wel aanvechten als ze mij niet geloven..
-
Idd, al wat je nog kan krijgen voor het materiële is enkel bonus. Waar heb je lichamelijk nog zoal last van? Kan je voor iets blijvend geen percentage invaliditeit krijgen?
-
Idd, al wat je nog kan krijgen voor het materiële is enkel bonus. Waar heb je lichamelijk nog zoal last van? Kan je voor iets blijvend geen percentage invaliditeit krijgen?
3 ingedeukte ruggenwervels, nog last van mijn enkel, 3de graadsbrandwonden, pijnlijke ribben.
Normaal kan ik dat, maar dan moet ik afwachten op het dossier van de arbeidsdokter.
-
Dat men het uitstelt tot feb 2020 is waarschijnlijk omdat je nog niet volledig hersteld bent vermoed ik. Is allemaal wat he, en maar goed dat je het nog kan navertellen....
Anderzijds is het te hopen dat je geen blijvend letsel hebt maar afgaande op wat ik hier lees ziet het er naar uit dat het wel zo zal zijn, spijtig....
Hopen op het beste !
-
Zit materiële schade en lichamelijke in hetzelfde dossier? Je heb in ieder geval “voldoende” letsel, die arbeidsgeneesheer moet hier een percentage op kleven. Het was een arbeidsongeval he, op weg naar het werk, dus...
-
Zit materiële schade en lichamelijke in hetzelfde dossier? Je heb in ieder geval “voldoende” letsel, die arbeidsgeneesheer moet hier een percentage op kleven. Het was een arbeidsongeval he, op weg naar het werk, dus...
Geen idee, maar daar lijkt het wel op he :iono:
-
Zit materiële schade en lichamelijke in hetzelfde dossier? Je heb in ieder geval “voldoende” letsel, die arbeidsgeneesheer moet hier een percentage op kleven. Het was een arbeidsongeval he, op weg naar het werk, dus...
Ene is voor de rechtbank, kweet ni meer de welke. Want is allemaal int frans.
HEt andere is voor AXA met hun arbeidsdokter. Die zal er een percentage opplakken, maar hij geloofde mij al niet van mijn ribben en rug, terwijl ik de uitslagen van de scans bij had elke keer. Logisch ook, AXA wilt mij zo weinig mogelijk betalen. Maar stel dat ze mij maar 1% op verklaren, dan ga ik in beroep en bij een andere dokter ( die dat mijn mama geholpen heeft met haar ongeval ). Stel dat het nu 5% of meer is, dan denk ik niet dat ik er iets aan ga doen.
Maar dat is allemaal minder belangrijk dan de pijn die ik elke keer heb.
Nu last van cilinder in de ogen dus nieuwe bril gekocht, oordoppen op maat ook laten maken voor op de motor en in de auto. En dat denken dat ik nog maar 27 ben ^-^
-
Ik begrijp het niet zo goed. Ik ben geen dokter, en heb je scans en fotos niet gezien, maar aan je letsels te horen kan een arbeidsgeneesheer toch enkel de schade erkennen? Tenzij het geen blijvende schade is? Schade wordt vastgelegd door chirurgen en specialisten. Daar kan een arbeidsgeneesheer sowieso niet rond?
1pct is niets he :wiggleyes:
-
Ik begrijp het niet zo goed. Ik ben geen dokter, en heb je scans en fotos niet gezien, maar maar aan je letsels te horen kan een arbeidsgeneesheer toch enkel de schade erkennen? Tenzij het geen blijvende schade is? Schade wordt vastgelegd door chirurgen en specialisten. Daar kan een arbeidsgeneesheer sowieso niet rond?
1pct is niets he :wiggleyes:
Wij snappen het thuis ook niet. Die dokter was al van minuut 1 ongeloofwaardig tegenover mij en mijn letsel.
Hij vertelde mij ook dat de kine die ik 2wekelijks doe ook geen nut meer heeft. Op het moment dat hij dat zij, heb ik mij zwaar ingehouden om die kerel niet uit te kafferen voor *****.
Hij geloofd volgens mij niet dat die enkel zo slecht was/is, en die ingedeukte ruggenwervels geloofde hij zeker niet, ook niet met het papier. Dus opnieuw scans moeten doen in dat ziekenhuis in Gent en nu weeral x aantal maanden wachten op vooruitgang.
-
Schandalig u niet laten afschepen die zeveraars moeten dokken en doen alles voor het niet te moeten doen.