De Werkplaats > Banden & Velgen

[ALG] Ouderdom nieuwe banden

<< < (2/5) > >>

FJRdude:
Mocht ik ergens staan bij n bandenboer die ik nooit eerder bezocht zou ik ook eerst ns kijken wat men er op wil leggen, maar ik had het volste vertrouwen in hen. Ik passeer tal van bandencetrales eer ik in Bolderberg ben, ik rij meer dan 25km omdat ik er altijd goed bediend werd. Ik heb een hekel an jankers en memmers, en ik vraag heel beleefd naar een uitleg….  maar die krijg je als klant niet….  was er eigenlijk n bekke van aangedaan dat ze uw vertrouwen zo beschamen….  niet eens de moeite doen om ns efkes te komen kijken naar die band maar bij hoog en laag beweren dat het niet kan en het in het belachelijke trekken.
Ik ga me dan niet verlagen aan hun niveau en zal de volgende keer m’n centen elders spenderen….

mega_stihl:

--- Citaat van: FJRdude op  3 mei 2022, 19:28:47 ---Discussie dat dat niet kan, want ze hebben de banden in 2019 gekocht volgens hun stock-systeem.

Gepikeerd zegt meneer Schepers: als ge een wasmachien gaat kopen gaat ge dan ook zagen dat dat al 10j in de toonzaal staat?


--- Einde van citaat ---
Hier stopt het voor mij. Die hebben afgedaan.

Uit ervaring kan ik zeggen dat, afhankelijk van het type/merk, een band met leeftijd van +-7 jaar, ondanks RUIM voldoende profieldiepte, zijn beste tijd gehad heeft wat grip betreft.

beemerbuddy:
Hey Serge, dat is niet zo'n prettige ervaring, nee... Op zo'n manier zou het voor mij ook niet meer hoeven  :( :o

Ik moet zeggen dat ikzelf ondertussen ook al een aantal jaren klant ben bij SWS... Ik kom er elke week een paar keer langs ivm mijn lever-ronde... Heb er toch al enkele duizenden euries gespendeerd aan het lakken van velgen en nieuwe banden, wel ook niet altijd voor mezelf  ;)
Van het lak- en spuitwerk ben ik zeker tevreden, ze hebben bv. de harten van m'n "15 BBS E30-velgen gespoten en de randen hoogglans afgedraaid en die waren  :thumbsup:

Maar heb idd ook al gemerkt dat sommige banden die gelegd zijn geweest ook minstens +2 jaar oud waren, bv. midden 2020 banden laten leggen op m'n E34 en E32 velgen en die waren toch al van begin 2018  :( , heb dat ook pas naderhand thuis gemerkt bij het wassen van de auto's, en heb er geen spel van gemaakt... Het blijven toch een beetje 'nieuwe' banden, aangezien ze nooit eerder gemonteerd werden... Dat is natuurlijk anders bij 2e-hands banden... Maar toch zeker de banden van de "17 BBS'en van de E32 is toch een courante maat ( 235/45/17 ) en dan zou je toch denken dat die vlotter 'van de toonbank gaan'  ???
Laatst heb ik nog 2 nieuwe voorbanden laten leggen op m'n Iveco bestelwagen ( 195/75/16 , ook courante maat hiervoor ) en die waren van eind 2020 , en die verslijt ik toch op een dik jaar , dus daar maak ik ook niks uit... MAAR ik ga toch voor de zekerheid er de volgende keer weldegelijk op letten  ::)
Daarentegen waren de 2 weken geleden opgelegde banden voor de Tiguan van mijn dochter nog geen half jaar oud , want DOT 48/21 ( Uniroyal Rainsport 235/50/19 )  :)

Volgens mij ligt het misschien aan van welke groothandel ze bij SWS hun banden betrekken , ivm mogelijke kortingen bij bepaalde afnames ? Of doen ze sowieso misschien (te) veel stock in ? Of aan de maatvoering van de banden , in welke mate zijn deze courant of niet ?

 :thinking: :thinking: Dus da's een vraag die ik dan in de groep gooi... Hoe werkt de aankoop bij een onafhankelijke bandencentrale ( want geen Donkers-filiaal, of Lambrecht, of  :iono: ) ?? 

FJRdude:
Ja zonde dat ze zich daar aan laten vangen…   dat een band wat langer op stock ligt kan ik begrijpen, het moet ook werkbaar blijven voor die mensen.
Laat de klant de keuze of ze een band willen die al 5j ligt, vraag dat gewoon effe. Iemand die veel kilometers maalt zoals Hans aanhaalt zal daar niets mee inzitten.

Heel waarschijnlijk zal 90% vd klanten nooit van een DOTcode gehoord hebben en nemen ze gewoon de gok…. 
Het steekt me dat zich boertig gedragen als ge een vraag stelt, ik zou goed kunnen verdragen dat ze een week extreme diarree krijgen!!

Schepers werkt ook samen met een groep,  Ceva tyre network.

M-Power:
"Nieuwe" banden v 5j oud kunnen misschien mits extra korting voor iemand die ze op 1 of 2j verslijt maar voor iemand die minder dan 10 duizend km per jaar  rijdt is dat eigenlijk not done want daar worden  ze te oud voor ze versleten geraken

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie