De Werkplaats > Banden & Velgen

[F2X] Welke 18" non-RFT banden raden jullie aan op 1 reeks?

(1/3) > >>

crossbytje:
Hey,

Vorige week het winterrubber weer opgeborgen en de zomerset gemonteerd. Die banden zijn echter aan vervanging toe.
Momenteel liggen er dus nog de originele Continental ContiSportContact 5 SSR runflats op (in 245/35R18Y en 225/40R18Y), en ik wou even polsen wat jullie aanraden in de plaats hiervan (RWD 120d, Styling 461M breedset)?

Komende van net weer een seizoen 17" winterrubber valt me vooral weer het verschrikkelijke lawaai op dat die 18"ers maken, alsook het stuiterend gedrag op de slechtliggende binnenwegen hier.

Ik denk dat ik vooral van die runflats af moet. In 14 jaar MINI/BMW heb ik ooit 1 keer naar huis gereden met een platte band, waarna ik 2 niet versleten banden mocht vervangen omdat die ene daardoor helemaal kapot was, en de andere niet meer hetzelfde profiel had als een nieuwe.. Meerwaarde nihil dus.

Mijn achterbanden zitten bijna op de markering, vooraan nog iets meer profiel, maar ik neem aan dat ik ze best allevier ineens vervang.

Welke banden hebben een goede wegligging en maken niet zoveel lawaai? Prijs maakt me niet zoveel uit.

Bedankt voor jullie waardevolle input alvast!

3shaw:
Michelin pilot sport 4, beste all round band die bij normaal gebruik 100.000 km meegaan...

gfk807:

--- Citaat van: 3shaw op 30 april 2022, 13:25:23 ---Michelin pilot sport 4, beste all round band die bij normaal gebruik 100.000 km meegaan...

--- Einde van citaat ---

Dat zijn volgens mij ook de beste banden op de markt momenteel  :thumbsup:

crossbytje:
Die had ik op de shortlist staan. Ervaring met rolgeluiden in vergelijking met andere banden?

gfk807:

--- Citaat van: crossbytje op  3 mei 2022, 20:33:41 ---Die had ik op de shortlist staan. Ervaring met rolgeluiden in vergelijking met andere banden?

--- Einde van citaat ---

Geen problemen mee, zeer stil.

Maar vooral de combinatie van comfort en grip is ongelooflijk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie