De Werkplaats > Banden & Velgen

[F07,F10,F11] Velgen / banden steken 11 mm meer naar buiten........probleem?

(1/3) > >>

Paske:
Vraagje, daar ik met de zoekfunctie er niet echt wijzer van geworden ben.....te veel hits.
Origineel zit er op m'n F11 18 " 8J velgen met een ET van 30 en bandenmaat 245 45 18.
Ik heb velgen gezien die me aanstaan, met volgende maten: 19" -  8,5J - ET 25
Daar zou ik 245 40 19 op voorzien. De bandenmaat is ok voor de keuring volgens hun calculator.
Evenwel twijfel ik wat de velgenmaat zal teweeg brengen.
Volgens een ET calculator zal de combinatie ET en andere J waarde, de velg/band 11 mm meer naar buiten brengen.
Achteraan zal dit niet echt problemen opleveren........vooraan twijfel ik om deze eventueel aan te kopen.
Wielen maximaal uitdraaien en meten lijkt me niet representatief, daar je de factor inveren bij een put niet echt kan inschatten.

Iksree:
Indien ze buiten je wielkast komen = afkeuring.

cossie300:
Mijn f11 stond vooraan op breyton 20 ,  8,5 j , et 35 . Met een spacer van 12 mm . Dus ik vermoed dat et25 zou moeten lukken .

Bimmerstyle:
Moet lukken. Ikzelf heb op de F10 ook rondgereden op Breytons in 8,5x20 et35 met 10mm spacers (effectief dus et25) en die hadden zelfs nog vrij veel overschot. Dit mag dus normaal geen problemen geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Paske:
Ok, bedankt voor de uitleg van de mensen met ervaring in deze bijna vergelijkbare combinatie.

@ Bimmerstyle en cossie300:
Als ik mijn huiswerk goed gedaan heb, wil dit zeggen dat hoe groter je ET waarde, hoe dieper de velg in de wielkast zit.
In jullie geval 35 mm uit de aslijn dieper naar binnen en dan een spacer erop, maakte dat dit gereduceerd werd naar
ET 23 voor cossie300 (35 + 12) en ET 25 voor Bimmerstyle (35 + 10).
Dit lukte zeggen jullie, en dan bedoelen jullie zowel naar het rijden toe geen probleem, en ook naar de keuring toe?

@ Iksree : idd daar was ik reeds van op de hoogte.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie