De Werkplaats > Banden & Velgen

Winterbanden

(1/3) > >>

Bucbaby:
Beste
Vraag over winterbanden, ik heb vandaag mijn winterser onder mijn F31 gelegd,echter kwam ik er achter dat het profiel van mijn voorbanden niet het zelfde is. Daarmee bedoel ik het soort profiel in op de banden niet de diepte,deze is 7mm.  Achterbanden hebben zelfde profiel en voorste niet. Vorige jaar was het geen winter weer en heb ik enkel korte stukjes gereden en heb niet echt iets opgemerkt. Kan dit enige kwaad ? Betreft alle 4 Bridgestone banden .
Alvast dank voor jullie reacties.

tom_il:
Ik heb dit ook. Vooraan TS850 achteraan TS860. Kans dat je daarvan iets merkt lijkt me extreem klein.
Op een circuit misschien wel, maar op tijdens normaal verkeer niet.

Bucbaby:
Ja  bij mij is het zeg maar vooras link ps850 en rechts ps 860.

NalydStrea:

--- Citaat van: tom_il op 30 november 2021, 16:29:52 ---Ik heb dit ook. Vooraan TS850 achteraan TS860. Kans dat je daarvan iets merkt lijkt me extreem klein.
Op een circuit misschien wel, maar op tijdens normaal verkeer niet.

--- Einde van citaat ---

Ik denk dat hij bedoelt dat het profiel van zijn linkse en rechtse voorband verschillend is...

Edit: zoals hierboven door TS beschreven dus.

Lijkt me in de sneeuw tegen 30km/h niet zo erg, maar in de regen tegen 100km/h daarentegen...

tom_il:

--- Citaat van: NalydStrea op 30 november 2021, 16:38:23 ---Ik denk dat hij bedoelt dat het profiel van zijn linkse en rechtse voorband verschillend is...

Edit: zoals hierboven door TS beschreven dus.

Lijkt me in de sneeuw tegen 30km/h niet zo erg, maar in de regen tegen 100km/h daarentegen...

--- Einde van citaat ---
just ik heb dat verkeerd gelezen.
Verschillend profiel op 1 as is bij mijn weten afkeur.  Maw dit mag niet, banden moeten identiek zijn op 1 as.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie