De Werkplaats > Banden & Velgen

[E46] Welke banden voor E46, zomer, all season???

<< < (2/5) > >>

BMWE46BMW:

--- Citaat van: Avus_3.0 op  6 november 2021, 09:30:49 ---Voor een al oudere wagen met een beperkt aantal pk zou ik geen rekening houden met de ster op de banden.
De sterbanden zijn enkel van belang voor recentere wagens die uitgerust zijn met het xdrive systeem ivm de garantie daar deze al eens durven problemen geven als er geen sterbanden gemonteerd zijn...

--- Einde van citaat ---

Oh ok, dus ja voor mij moet dan niet

BMWE46BMW:

--- Citaat van: b_ken op  6 november 2021, 09:37:10 ---Dit  :thumbsup:

Verder moet je de 91 en de V als een minimum beschouwen. Beter mag je altijd doen.

De keuze tussen een zomerband of een all-season is een moeilijkere. Een all-season zal in de zomer iets minder presteren dan een echte zomerband en in de winter iets minder dan een echte winterband, maar je bent van de moeite af om te wisselen.
Gewoon zomerbanden leggen en daar ook in de winter mee rijden .... als je in Belgie blijft en geluk hebt dat het een winter is met weinig sneeuw en vries temperaturen (zoals de laatste jaren) kom je er wel mee weg. Is het op een ochtend toch eens ineens 20cm gesneeuwd is de kans groot dat je ergens gaat vast steken of erger.

--- Einde van citaat ---

Hoe bedoel gij als minimum? Ik heb nu 91H als banden. Dus ik mag 91V of 94W ofzo leggen?

Dus zomerbanden zou de beste opplosing zijn vergelijken met all season?

Welke merk of model zou ik moeten kopen?

Iksree:
Je zoekt een 16 inch band, met beperkt vermogen op de aandrijving.
Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli.. ze zullen het allemaal wel kunnen.

Een bandencentrale lijkt me hier de ideale oplossing

b_ken:

--- Citaat van: BMWE46BMW op  6 november 2021, 10:47:26 ---Hoe bedoel gij als minimum? Ik heb nu 91H als banden. Dus ik mag 91V of 94W ofzo leggen?
91H is het minimum, alles wat beter is, is toegelaten. 91V of 91W heeft een hogere toegelaten snelheid en noem ik dus beter.
Dus zomerbanden zou de beste opplosing zijn vergelijken met all season?
Zomerbanden zijn in de zomer beter dan all-season. Of je er de winter zo goed mee door komt als met all-season, hangt van het soort winter af, en dat weet ik jammer genoeg ook niet.
Welke merk of model zou ik moeten kopen?
Met een premium merk kun je weinig mis doen.
Als het iets goedkoper moet zal een goed B-merk ook wel zijn werk doen op die auto, ik denk aan Hankook, Toyo, Falken ...
Echte budget merken zou ik op geen enkele auto willen, misschien nog net op de kruiwagen.

--- Einde van citaat ---

BMWE46BMW:

--- Citaat van: Iksree op  6 november 2021, 11:02:20 ---Je zoekt een 16 inch band, met beperkt vermogen op de aandrijving.
Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli.. ze zullen het allemaal wel kunnen.

Een bandencentrale lijkt me hier de ideale oplossing

--- Einde van citaat ---

Dans u :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie