Auteur Topic:  BMW M140xi steptronic  (gelezen 3757 keer)

Offline TR335I

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
BMW M140xi steptronic
« Gepost op: 25 december 2016, 17:59:56 »
Gisteren morgen en testrit gaan maken met en M140xi het was eigenlijk de bedoeling met en rwd te rijden maar deze was niet voorradig .
Eens aangekomen al het lekkers bij BMW Bornem is bekeken en de spec sheet geÔnspecteerd om vervolgens te vertrekken.
De eerste paar km alles in comfort laten staan zo dat de techniek de tijd kreeg rustig op te warmen en ikzelf de tijd kon nemen om het interieur en algemeen comfort te voelen.
Dit viel zeer goed mee maar de sportieve inborst van de wagen blijft altijd voelbaar vooral de ophanging.
In eco pro mode voelt de wagen zo dood als en pier.
 echt en stand om snel te passeren ik persoonlijk zou deze nooit gebruiken .
Dan de comfort stand maakt alles terug zoals het hoort om rustig te rijden zonder irritant sloom te worden.
Bij de sportstand begint het echt interessant te worden , de versnellingsbak (die in elke stand grandioos is trouwen) gaat sneller schakelen de uitlaat word luider gasrespons word scherper kortom hemels !
Sportplus merkte ik geen groot verschil tegenover sport enkel dat deze stand het kinderlijk makkelijk maakt om en Launch controle te doen ,dit in combinatie met de xdrive is echt en voorbeeld van wat mogelijk is met moderne technologie .
Het gemak waarmee de wagen uit de startblokken schiet is echt ongelooflijk je voelt dat je de wagen op geen enkel moment pijn doet .
Dit is allemaal leuk en ongelooflijk efficiŽnt maar heeft me toch ook het nadeel en beetje klinisch te zijn .
De motor is en pareltje ongelooflijk krachtig en onvermoeibaar !
De remmen zijn zeker krachtig genoeg en van fading is op de openbare weg al helemaal geen spraken.
Na en rit van ongeveer en uur van dorp naar dorp te rijden rustig terug richting Bornem gereden om de slotconclusie te maken aangezien er redelijk veel dingen zijn waar ik nog geen beslissing in had kunnen nemen.
Enkel van mijn bedenkingen waren:
 zou ik toch voor x drive gaan ?
X drive had zeker zijn voordelen bij de vettige ondergrond en moest het en daily zijn zou ik niet twijfelen,
Maar als 2de fun auto is rwd echt wel aangewezen om wat speelser te zijn.
Dan het adaptief chassis is dit de moeite om te nemen?
Voor mezelf in elk geval het verschil is niet wereldschokkend maar wel duidelijk genoeg om er en voordeel uit te halen op de soms pokkedalige wegen hier in ons landje.
Na de testrit was het voor mij duidelijk hier hebben ze en ongelooflijk knappe wagen neergezet voor en ongelooflijke prijs !
Knap werk van BMW !

Offline xeno1977

• Pre-Qualifying
  • **
Re: BMW M140xi steptronic
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2017, 12:04:31 »
Hey Tr het was toevallig deze niet?
Was ook een Xdrive.....
Man man , er stonden nog mooie machines geparkeerd, om maar iet te noemen; een M6 :drool:

Offline xeno1977

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2017, 12:06:29 »
Ps ik geheid voor Xdrive.
Met gladde wegen en regen kun je met een Xdrive ook nog wat spelen 60/40 verdeling.
in sport plus kan je de achterkant ook laten uitbreken hoor :-)

Offline TR335I

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2017, 19:24:38 »
Idd dat was hem !
Voor mij was de x drive niet speels genoeg maar ik zal deze dan ook niet als daily rijden anders had ik misschien ook x drive genomen !

Patoe1977

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2017, 19:41:43 »
Is persoonlijke keuze he.
Zolang je maar niet vies kijkt als je ooit naast mij komt staan aan het rode licht ;-)
Zelfs de xdrive had op een gegeven moment om die 500nm op de grond te krijgen (was wel licht vochtig wegdek).
Volledig ontdaan van monogrammen en je hebt een serieuze wolf in een schapenvachtje :-)