BMW Algemeen > Testverslagen

[TEST] i 8 een ervaring rijker

(1/3) > >>

BIG charlie:
Hierbij een klein verslagje over een uitgebreide rit met de i8.
Ik kreeg, via via, de gelegenheid om een volledige dag met de i 8 te rijden en te testen.
De wagen s’morgens gaan ophalen bij BMW in Bornem.
De sleutel gekregen en direct naar de wagen.
Deur openen (naar boven) showeffect tot en met.
Voor ik er in stapte de elektrische zetel eerst kompleet naar achter en beneden laten gaan… ik meet immers een vlokke 1.98 meter en het was nog niet 100 procent zeker of ik wel in de i8 paste ;-)
De eerste keer instappen dat is een andere zaak door de brede en hoge dorpel.
Gelukkig was er niemand aan het kijken of filmen want dat zou zeker een youtubehit worden 
Vanaf de tweede keer ging dit perfect 
Eens gezeten was het opvallend comfortabel zitten in de i8 zeker met mijn lengte in acht genomen… had ik niet verwacht.
Ervaring na een dagje rijden…
Instappen na eerste ervaring : ok geen probleem.
Uitstappen : niet comfortabel en moeilijk door de hoge, brede dorpel en de lage zit.
Rijden : doet de i8 subliem in mijn ogen.
In de file geen enkel probleem, zelfs comfortabel behalve dat je met de wagen door iedereen bekeken wordt ;-)
Binnenwegen eveneens leuk en uitnodigend.
Autostrade, fantastisch gewoon
De manier waarop de i8 versneld ( in sportstand) samen met het geluid van de motor en de bijkomende werking van de soundgenerator is werkelijk verslavend.
Remmen zijn ook subliem.
De wegligging is eveneens zeer goed (was de hele dag droog, raar maar waar)
Ik heb de wagen niet op een foutje kunnen betrappen.
De airco moet serieus overuren draaien wegens de warmte die de motor en de turbo’s afgeven… het was een graad of 19 en bewolkt.
Volgens mij kan de airco niet volgen wanneer het volle zon en 30 graden is.
Het zicht rondom was boven verwacht goed behalve aan de C stijl maar dit is eigen aan dit soort wagens.
Spiegels zijn perfect af te stellen en door middel van het parkeersysteem met camera’s geen enkel probleem om de i8 ergens neer te zetten.
Bagageruimte is er zeer weinig maar dat weet je ook op voorhand.
Het harman kardon soundsysteem heb ik heel de dag afgelaten om van het mooie motorgeluid te kunnen genieten.
Onderweg van verschillende mensen een “duimpje” gekregen en ook veel bekijks met de wagen.
Verassend voor mij was dat je met de i8 rustig kunt kuieren door de dorpjes en buiten de agglomeratie stevig kunt gassen.
Voor mij persoonlijk kan de i8 zeker ingezet worden als daily buiten het telkens uitstappen dan.

S’avonds de wagen terug gaan afleveren met spijt in het hart moet ik zeggen…
Nu, als ik daar constant moest mee rijden zou ik wel snel mijn rijbewijs kwijt zijn peins ik ;-)

grtz
BC

forre:
Gisteren ook de eer gehad om met zo eentje te mogen mee rijden .
Zodra je erin zit ...gewoon zalig ..de souplesse , trekkracht , geluid ...gewoon af !!
Wel ni goed voor het rijbewijs te houden  ;D

Bananenman:
Leuk om te lezen! Ik vind het vooral straf dat BMW durft naar de wereld te stappen met dit model. Zo futuristisch qua styling etc en toch zie je dat het wel aanslaat bij velen.

Win:
Dat is maar een 3 cilinderken.

Zorro:
De I8 heeft zeker veel positieve punten, waarvoor er zeker wel potentiële kopers zijn, maar in die prijsklasse zijn er andere merken/modellen die de voorkeur gaan krijgen, denk ik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie