BMW Algemeen > Testverslagen

R56 JCW vs F56 JCW

(1/1)

Timothy_DC:
Zelf rij ik in een r56 JCW maar uiteindelijk toch maar is besloten van een testrit te doen met de nieuwe F56 JCW.
Volgens de verkoper van mini was het een grote vooruitgang. Eerst rijden dan geloven dacht ik zelf. (met de cooper s F56 had ik ook al testgereden)
Toen ik de parking van de dealer afreed in de F56 merkte ik vrijwel direct dat het toch al een beetje tegenviel.
Zelf heb ik een manueel en deze was automatisch. Dus dacht dat het hierdoor zou komen.

Op papier is F56 sneller, maar in praktijk vond ik mijn r56 sneller.
Het is wel de ideale auto voor de vriendin of mensen die minder goed kunnen rijd. Gewoon pedaal vloeren en ge hebt niks last van torque steer. Ook is de vering comfortabler afgesteld.
Het dakraam was wel duidelijk stiller. Tot 120km/h met het dak open kan je een gesprek voeren, en met het dak op kip zelf even 214km/h aangetikt. Bij een r56 is 100km/h met het dak open het maximum en 120km/h op kip.

Voordelen F56 JCW:
-Comfortabelere vering
-Snel rijden zonder ervaring
-Afwerking interieur
-Open dak dat pakken minder lawaai maakt.

Nadelen F56 jCW:
-Rijbeleving is minder, het hooligan kantje is eraf
-Minder uitlaatgeluid, en de plopjes klinken te geforceerd
-Het gewicht is toegenomen
-remmen R56 vind ik persoonljk beter.

Uiteindelijk met een teleurstellend gevoel uit F56 uitgestapt en met een blij gevoel in mijn R56 gestapt.
Dit is wel mijn persoonlijke mening. Als je van een leasewagen met 120pk komt zal je de F56 waarschijnljk wel leuk vinden :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie