BMW Algemeen > Testverslagen

[TEST] 218i Active Tourer

(1/4) > >>

Noiders:
Vandaag werden er 2 BMW's met Duitse platen voorgereden op onze bedrijfsparking. Als trouwe BMW klant (al onze medewerkers rijden met BMW bedrijfswagen) stelt BMW Beckers ons een 218D AT en een 218i AT ter beschikking voor 1 dag om onze medewerkers te laten testen.

Ik stond natuurlijk als eerste klaar om de 218i te testen. Ik zal deze vergelijken met m'n E91 318D van 2010. Aangezien ik zopas een nieuwe besteld heb, heb ik toen ook even kort stilgestaan naar de 218 AT.
Ik weet het. Het is niet de wagen die je als BMW fan naar voor zou schuiven om -als sportievelingen die we zijn- rond te gaan rijden in het verkeer. Vooral het gegeven FWD is al een begrip dat ons niet aanspreekt. Verder is het 'hoger zitten' ook iets wat je tegenhoudt tot aankoop.

Maar goed, naar de wagen zelf. Dit exemplaar had behoorlijk wat opties. Professionele navigatie, lane assist, automatisch remmen bij impact gevaar, lederen verwarmde zetels, ... . Kortom, alles wat nodig is om het de bestuurder comfortabel te maken. Achterin is vrij veel ruimte. Ik ben er even in gaan zitten en er is meer ruimte dan in de 3. Ik zit zelf nooit achterin, maar in- en uitstappen is in ieder geval een pak handiger. Ik ben zelf nogal groot, en dan merk je zo'n dingen al rap op. De koffer is kwa inhoud vergelijkbaar te noemen.

De testrit. Ik koos voor de 218i omdat ik toch ook wel wou weten hoe de huidige 4cilinder benzine motoren presteren. De 18i motor geeft toch behoorlijk wat pit. Het vermogen bouwt zich op zoals bij een diesel. Van 1300 toeren om snel naar een max koppel te gaan ergens tussen 2200 - 2500rpm. Maar het leuke er aan is toch de mooiere grom en het hoger gaan in toeren vergeleken met een 18d. Nudat de diezelprijzen omhoog dreigen te gaan, wil ik toch iedereen aanraden om eens te kijken naar de benzine mogelijkheden. Ze hoeven kwa reactievermogen niet onder te doen voor de diesels met een hoger koppel. Nu goed, dit is een vergelijk dat opgaat voor ieder model met dezelfde motoren.

De rijligging zelf is behoorlijk sportief voor zo'n 'hogere' wagen. Hij voelt niet aan als een monovolume. Ik kan hem het beste vergelijken met een Golf 4 waar ik vroeger mee reed. Alleen zit ik wat hoger. Ronde punten gaan verrassend vlot, enkel het afrijden en gas geven geeft het gekende doorslippen op de voorbanden. Zolang je dus niet over de limiet gaat, rijdt hij best sportief.

Kortom, houd je van sportief rijden, en heb je een betaalbare grotere wagen nodig. Kijk dan zeker naar deze auto. Ideaal voor de soccermom zou ik zeggen ;).

Zelf ben ik toch blij dat ik gekozen heb voor een nieuwe 3 Touring. RWD en lager zitten geeft toch de doorslag.

samenvatting: Aangenaam verrast. Ik denk dat BMW hier een mooi aanbod levert voor dit marktsegment.

GeoBem007:
Leuke samenvatting.

Geen 4 GC geworden voor jou?

Bananenman:

--- Citaat van: GeoBem007 op  9 oktober 2014, 11:20:28 ---Leuke samenvatting.

--- Einde van citaat ---
Meen me dat ook te herinneren  :)

Noiders:

--- Citaat van: GeoBem007 op  9 oktober 2014, 11:20:28 ---Leuke samenvatting.

--- Einde van citaat ---

Helaas :(. Past niet echt in het fleet aanbod voor ons bedrijf.

Bananenman:

--- Citaat van: Noiders op  9 oktober 2014, 11:24:16 ---Helaas :(. Past niet echt in het fleet aanbod voor ons bedrijf.

--- Einde van citaat ---
Kut! Al is zo'n nieuwe 3 ook wel een knappe verschijning  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie