De Werkplaats > Banden & Velgen

[ALG] RDC - RPA

<< < (6/6)

Bjorno:
@Hans_ACS : Goei vraag, ik weet niet wat er al allemaal standaard van bedrading in ligt. De hoofdmodule voor de RDC zit in de koffer maar ik weet niet of het gewoon plug and play is dan. Als ik er aan denk zal ik het is nakijken op een X5. Of is horen of er een na inbouw van bestaat.

@lili : tja ik denk ook dat ze er iets te snel mee zijn begonnen, maar ik heb gehoord dat er al een nieuw tyoe run flat is die veel zachter is maar wat er van waar is....

@Frits: Ik kan mij niet herinneren dat bmw een ander systeem had voor het RDC systeem of RPA moest toen ook al bestaan.
Het probleem van RDC is de kostprijs en de levensduur en werdt enkel op de X5 en 7 serie gebruikt (zover ik weet). RPA is een pak goedkoper. Zeer zeker geen sensoren meer op de velgen en ontvangmodule zoals de RDC. Dus velgen vervangen en dan gewoon even de RPA resetten.

Hans_ACS:
ok Bjorno Thanks !

Marcsken:
Merci voor de uitleg.  8)

Kga Vrijdag de velgen eens gaan bekijken, en als ze mij aanstaan .... kopen en er gewone banden op laten leggen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Frits:
@Bjorno:
2000 E39 M5: dat spel dat de omwentelingen telt
2002 E39 530i Touring: da spel met die sensoren in de wielen

Ik vind da systeem van de touring dus ferm klote.  Het voordeel is dat dat systeem wel juist kan zeggen welke band plat staat.  Maar als hij zegt dat er ene plat staat, kan ik wel effe uitstappen en eens gaan kijken.

Bjorno:
Ah hmm nog niet veel tegen gekomen, leek me toen een optie die niet al teveel voorkwam.

Nuja RPA zal idd afgeleid zijn van dat systeem.
Over het andere, ja maar niet elke bmw rijder wilt uitstappen om te zien welke er plat staat he....meeste rijden zelfs dan nog door ondanks het lampje brand want zolang de wagen vooruit gaat....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie