De Werkplaats > Banden & Velgen

[ALG] Velgen Afdraaien?

(1/2) > >>

soes:
is het mogelijk de ET waarde van velgen te veranderen door ze aan de bevestiging( binnenin) af te draaien. Wil namelijk CSL velgen plaatsen op mijn e90 maar de ET waarde is te laag waardoor ze teveel zouden naar buiten staan en misschien wel de kas raken.

bmwstijn:

--- Citaat van: soes op 10 maart 2007, 14:55:10 ---is het mogelijk de ET waarde van velgen te veranderen door ze aan de bevestiging( binnenin) af te draaien. Wil namelijk CSL velgen plaatsen op mijn e90 maar de ET waarde is te laag waardoor ze teveel zouden naar buiten staan en misschien wel de kas raken.

--- Einde van citaat ---

dat is idd mogelijk en er zijn verschillende firma's die dit doen, je moet er echter wel mee oppassen dat je niet teveel moet laten afdraaien, dit kan slechts in beperkte mate  ;) , ik DENK dat ze dat hier bv al kunnen : www.pucpolish.be

grtz stijn

Frits:
Niet doen!  Meer dan 2mm of zo kan je er al niet afdoen, en dat gaat u dus niet helpen voor die wielkassen niet te raken (dan kan je beter een smallere band leggen...), en de stevigheid van je velg wordt er minder van.  Er zijn een aantal dingen aan een auto waar je niet te licht over mag gaan.  Velgen is daar één van.

bmwstijn:

--- Citaat van: Frits op 10 maart 2007, 20:33:24 ---Niet doen!  Meer dan 2mm of zo kan je er al niet afdoen, en dat gaat u dus niet helpen voor die wielkassen niet te raken (dan kan je beter een smallere band leggen...), en de stevigheid van je velg wordt er minder van.  Er zijn een aantal dingen aan een auto waar je niet te licht over mag gaan.  Velgen is daar één van.

--- Einde van citaat ---

zoals ik al zei dus, niet te veel  ;)

maar ik denk dat een smallere band ook niet veel gaat helpen als de et fel verkeerd zit, meestal ben ik van het principe van dat ge een velg moet kopen die zonder boe of baa past onder de wagen, dit is volgens mij het veiligste en het beste voor de wagen  ;)

grtz stijn

Bort:
Ne smallere band kan wel veel helpen zenne.  Vergelijk eens een lichtjes getrokken band tov de "gewone" maat.  Dat verschil kunt ge uitdrukken in centimeters.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie