BMW Algemeen > Testverslagen

Testverslagen testritten fan day 2012

(1/4) > >>

Hypnotize:
Laat iedereen eens meegenieten en deel u ervaring na de testrit op de fan day.  ;)

s2000jan:
ah gevonden hier ! :)

Wel een zeer kort verslagje van mijn ritje met de F11 M550xD (waarvoor dank @ Dadoke):

De wagen was zéér luxueus uitgerust, ik geloof niet dat er een optie ontbrak :)  tot zetelverluchting toe en panoramisch dak, dus dat was al best ok !

Qua rijden, kan ik maar 1 woord gebruiken: 'steriel'
Het gaf allemaal niet de idee van snel vooruit te gaan, maar een blik op de snelheidsmeter zei iets anders
In onze reeks konden we de M135i bijhouden maar ook niet meer dan dat .....

Met bijna 2100kg onderweg zijn heeft natuurlijk zijn (acceleratie)prijs

Qua gemiddeld verbruik zijn we niet boven 17,8 liter geraakt, we hebben nochtans ons best gedaan  ;D ;D ;D

YoeriS:
Hetzelfde met de X5 M50d, zeer leuke wagen an sich, maar heeft bitter weinig met M-Performance te maken.
Het ging goed vooruit, maar ik had mij er meer van voorgesteld, uiteindelijk moet een M-badge een beetje drama teweeg brengen en dat bleef volledig uit in mijn ogen.

Ik weet niet of het X5 chassis veel van de beleving heeft weggenomen aangezien Jan hierboven blijkbaar hetzelfde gevoel heeft ervaren. Wel verschoten van de standaardremmen op dat ding, die gingen écht goed, en ook het chassis hield goed baan, maar uiteindelijk schuif je wel over vier wielen in de bocht als je wat te snel instuurt  >:D Het blijft dan ook een top-heavy jeep.

Ik zie de X5 nog altijd graag, maar de meerprijs van de M50d is het volgens mij niet waard, tenzij geld absoluut niet uitmaakt. Ik zou dan nog eerder gaan voor de 'gewone' 40d, hier heb ik met meegereden in de 640d cabrio en ik vond die motor veel vinniger oppikken.

Uiteindelijk zijn dat wagens die zelfs meer kosten als een M3, geef mij maar dan nog altijd maar een M3. Ik was blij toen ik instapte en terug een echte rijervaring voelde :)

jan.van.gent:
Ik heb het geluk gehad van met  een Z4 35is te mogen rijden.

Eerste indruk: vet kleur! Mag echt wel op zo'n wagen met zo'n motorisatie.
Dat het exterieur kleur doorgetrokken is naar binnen, in bepaalde accenten is echt top. Zeeeer knap interieur.

Natuurlijk het eerste wat moest gebeuren is het dak er af. Dat duurt wel vrij lang vond ik, maar wel zonder vreemde geluidjes/krakjes.

Dan de motor starten. Heerlijke brom. Bij het terug schakelen heerlijke roffel en plofjes uit de uitlaat. De power is ongelooflijk, en nagenoeg altijd beschikbaar. Gasrespons mocht van mij NOG iets directer. De tractie controle grijpt mooi in en op het juiste moment. Laat nog een beetje spielerei toe, net genoeg.
De automaat doet ook goed zijn werk, snel, correct, en met heerlijk tussengas bij terug schakelen. Al besef ik dat ik echt geen automaat man ben. Ik wil die ploffen uit de uitlaat op eender welk moment kunnen produceren, ik wil 100% controle over de motor/bak. Moest het mijn eigen auto zijn zou ik ook grotendeels van de tijd zonder tractie controle rijden denk ik. Dus op dit vlak geef mij maar een oudere wagen. Maar op vlak van motor, interieur afwerking,... is dit echt een droomwagen! Al zou ik enorm snel mijn rijbewijs kwijt zijn... Op die 40 min. rijden, toch een 10-tal keer het befaamde 35is knoppeke gebruikt, dat knoppeke induwen in eender welke vitesse, op eender welk stuk weg, dat staat gelijk aan : "Bye Bye rijbewijs als ik nu gepakt wordt".
Enig punt van kritiek is de afvering, een putdeksel inrijden == serieus door elkaar geschud worden en hopen dat je geen putreed hebt.

Vergelijk tussen nieuwste generatie Z4 35is met Z3 1.9 M44:
Z3 vind ik spartaanser, puurder en meer roadster gevoel. De Z4 is dan weer een schitterende cruise wagen, met een hele stal aan paarden ter beschikking, die me zouden blijven verbazen (zolang ik een rijbewijs zou hebben)
Moest ik een weekend door de eifel gepland hebben: Z3, met de manuele boite
Moest ik een week bergpassen gepland hebben: (dus lange autostrade rit + bergpassen in Alpen) Z4 35is
Dus ergens begrijp ik S2000jan wel, dat hij zijn Z4 niet al te erg mist met zijn S2000.

s2000jan:

--- Citaat van: jan.van.gent op 22 oktober 2012, 15:02:02 ---Dus ergens begrijp ik S2000jan wel, dat hij zijn Z4 niet al te erg mist met zijn S2000.

--- Einde van citaat ---

ondanks dat die laatste zo maar eventjes 1,5 seconden trager is naar de 100  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie