De Werkplaats > Banden & Velgen

[ALG] [F40] Velgen calculator

(1/1)

Comet1975:
Hallo,
Ik zou nieuwe velgen op mijn 118i M sport (F40) willen plaatsen. Ik heb eerst geprobeerd bij velgenwijzer maar daar staat de F40 niet bij.
Ik heb ook geprobeerd met de Goca tool maar die link werkt niet.
Als iemand me zou kunnen zeggen of deze velgen zouden passen en nergens tegenaan (schokdemper, wielkast) komen en binnen 2% tolerantie voor de keuring.
Ik heb er zelf niet veel verstand van.
De betreffende velgen die ik zou plaatsen zijn :
8.5J x 19 inch ET45
5x112 CB 66.60
Banden:
235/35R19 91Y

Alvast bedankt,
Mvg

Woodykipo:
Ik ben geen held in velgen/bandenmaten maar ik kan je wel zeggen dat een OEM 19 inch set de volgende maten heeft:
8J X 19 inch ET54 met banden 235/35R19 91Y

b_ken:
Vergeleken met die oem 19" set, lijkt het enige verschil dus de 9mm lagere ET waarde. Dit betekent dat de velgen van uw keuze 9mm verder naar buiten komen dan oem. Als ze ergens gaan raken zal het dus al zeker niet tegen veerpoten zijn, misschien wel tegen de kassen .
Wie weet of die extra 9mm voorhanden is bij een F40  :thinking:

Woodykipo:
Die velgen zijn ook een halve maat breder dan de OEM. Als ik die OEM en nieuwe maten ingeef op willtheyfit.com krijg je volgend resultaat: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=235&aspect=35&diameter=19&wheelwidth=8&offset=54&width2=235&aspect2=35&wheel_size=19&wheel_width=8-5&offset2=45 .
De nieuwe velg zou aan binnenzijde 2,7mm verder weg staan van de veerpoot maar aan buitenzijde 15,4mm meer naar buiten steken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie