De Werkplaats > Banden & Velgen

[ALG] Zomerbanden 245/40 R19

(1/4) > >>

Draje:
Met de Jaguar des huizes ben ik aan het kijken naar nieuwe zomerbanden. De banden die er op liggen zijn kale P Zero's.
Winterbanden zijn nog goed genoeg op de nieuwe set voor 1 a 2 winters.

Afmetingen hiervan zijn 245/40 R19

Uiteraard wat research gedaan, maar mijn lijstje is nog steeds te groot vind ik.
Hierbij mijn lijst :

Pirelli P Zero 245/40 R19 98 Y XL (geen ervaring mee)
Continental Conti-PremiumContact 6 245/40 R19 98Y  ( naar eigen ervaring vroeger slijten deze rapper dan andere, geen idee of nu nog van toepassing)
Continental Conti-EcoContact 6 245/40 R19 101Y (geen ervaring mee)
Dunlop Sport Maxx RT 2 245/40 R19 98Y (geen ervaring mee)
Michelin Pilot Sport 3 245/40 R19 98Y (geen ervaring mee)
Michelin Pilot Sport 4 245/40 R19 98Y (geen ervaring mee)

Nu weet ik dat dit geen interessant topic is voor iedereen, maar ik had graag jullie ervaringen gehoord met een van de banden.
De PS3 en PS4 zijn hier volgens mij wel gekend.

Het belangrijkste voor mij is eigenlijk gewoon een balans tussen grip, slijtvastheid en nat wegdek. Ik ga met mijn 211pk niet door de bochten vliegen of circuit rijden, maar ik wil natuurlijk wel dat ik toch redelijke tractie heb op de baan. Slijtvast is gewoon normaal dat ik niet per jaar of 2 een nieuw set moet plaatsen ( momenteel 20 a 30k per jaar) Nat wegdek is gewoon voor mijn veiligheid.

Graag hoor ik jullie positieve en negatieve ervaringen over bovenstaande banden.
Indien er nog andere opties zouden zijn van merken, hoor ik het ook graag.

Thanks

Bart25277:
Op je jaguar Diesel zou ik nu niet echt Michelin Pilot sports opleggen ...

Ikzelf had die bandenmaat op mijn F11 van het merk Hankook en zeer tevreden over  :thumbsup:

pukkie007:
p-zero zowel 18,19 en 20 inch, goede ervaringen mee. Slijt wrs wel meer dan gemiddeld maar je kan ze echt oprijden tot op de laatste millimeter.  ;D

Draje:

--- Citaat van: Bart25277 op  1 mei 2021, 21:17:58 ---Op je jaguar Diesel zou ik nu niet echt Michelin Pilot sports opleggen ...

Ikzelf had die bandenmaat op mijn F11 van het merk Hankook en zeer tevreden over  :thumbsup:

--- Einde van citaat ---

Daarmee dat ik niet direct een aankoop wil doen van de banden.

Gaan die hankook lang mee ?

Bakerman911:
Vroeger met Hankook op mijn Cayenne gereden, gaan redelijk lang mee maar waren een ramp bij regenweer of vries temperaturen :blink: :blink: :blink:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie