Auteur Topic:  2021 - F40 - 128ti  (gelezen 10182 keer)

Offline Stefan.1207

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: 2021 - F40 - 128ti
« Reactie #60 Gepost op: 4 maart 2021, 21:19:28 »
Tnx voor de tip, heb inderdaad even nagevraagd bij @Spasta, benieuwd wat de eventuele oplossingen zijn voor de gps - of nog liever: Apple Carplay.
Wat de discussie handbak - automaat betreft: ik begrijp dat wel, maar ik ben het er niet mee eens. Zelfs al zou-ie met handbak leverbaar zijn, ik zou nog een automaat nemen. Met de flippers aan het stuur schakel je sneller dan met een handbak, en in de file - waarin ik gemiddeld een keer of twee per week in verzeild geraak, in niet-coronatijden zelfs elke weekdag - is een automaat veel relaxter.

Wat die I30N Performance betreft, al eens mee gereden? Ik wel. Ik ga eerlijk zijn: ik wilde een hothatch, maar ik vond de F40 niet zo mooi, en met de FWD-opstelling zijn 'premiumgeld' niet waard. Ik heb met zowat vanalles vergelijkbaars van andere merken gereden: A35 AMG, I30 N Performance, Golf GTI, Audi S3, Focus ST enzovoort. Ik ben uiteindelijk terug bij de F40 uitgekomen, die ik zo verketterde omwille van zijn FWD en zijn Japans uitziende smoel, omwille van de bouwkwaliteit, afwerking en vooral: de rijbeleving. Ik vind het nog steeds niet de mooiste in zijn klasse, wel de best rijdende. Die I30 N is in het rijtje dat ik proefreed zo'n beetje mijn 'worst experience'. Die betrekt je helemaal niet bij het rijden, die smeekt je niet om 'r eens goed op de verdoemenis te geven, haar alle hoeken van het bochtigste parcours te laten zien. Die ondergaat als een frigide trut al je bevelen zonder morren, dat wel. Maar zonder gevoelens, zonder emotie. En dat interieur ziet én voelt eruit alsof de onderdelen ervan je ieder moment om de oren kunnen vliegen.

Enfin, ik heb respect voor ieders mening, en ik begrijp kritiek, maar ik wilde alleen maar even schetsen waarom ik voor de 128ti koos  ;D
BMW 316i 1990 coach -> Daar begon de verslaving mee - BMW 318iS 1991 coach-> Al heel lang geleden verkocht - BMW 318i 1993 sedan-> Al heel lang geleden verkocht - BMW  - 25i 1994 coupé-> Al heel lang geleden verkocht - BMW 318 iS 1997 coupé-> Verkocht - BMW 320 i coupé 1998 coupé-> Verkocht - BMW 320D 2005 berline -> Verkocht - BMW  - 20D 2006 Touring -> Verkocht - BMW 318i 1999 Cabriolet Magritte -> Verkocht - BMW X5 3.0D 2007 -> Verkocht - Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark -> Een autoliefhebber moet  - och ooit eens een Alfa bezeten hebben? - BMW 220i coupé 2017 -> my Lady in Red

Online Liquid Li0n

• World Champion
  • 6 of 8 cilinders FTW
« Reactie #61 Gepost op: 4 maart 2021, 21:29:58 »
ja kritiek mag je zeker hebben en dat is het goede aan een forum. Ik heb ook al met de I30N gereden en ik vond hem wel leuk voor dat uurtje dat je dan eens kan proberen maar ben uiteindelijk ook voor de M135i gegaan natuurlijk.
Ik zou die 128ti ook eens moeten rijden maar hij is idd niet moeders mooiste, maar dat vond ik bij mijn F21 ook niet ze, nu ben ik hem al goed gewend. Een rijdersauto dat niet met manueel is, vind ik wat zonde maar voor dagelijks gebruik en files zal dat inderdaad wel handiger zijn, al heeft me dat nooit gestoord als ik van of naar huis reed vroeger.

Offline PIRRE.

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #62 Gepost op: 4 maart 2021, 22:06:09 »
Werkt apple carplay niet enkel als je gps professional hebt?
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #63 Gepost op: 4 maart 2021, 22:06:48 »

Klopt ID5/6/7

Offline Stefan.1207

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #64 Gepost op: 4 maart 2021, 22:22:14 »

Ik denk gewoon als je geen gps hebt, ik had in de vorige (2-serie coupé) wel een gps maar geen professional, en daar heb ik naderhand wel (vanuit connected drive store) Apple Carplay voor kunnen aankopen. In de 128ti blijk ik dus helemaal geen gps te hebben, zelfs niet de eenvoudigste waarvan ik dacht dat die bij de standaarduitrusting behoorde  ;D
BMW 316i 1990 coach -> Daar begon de verslaving mee - BMW 318iS 1991 coach-> Al heel lang geleden verkocht - BMW 318i 1993 sedan-> Al heel lang geleden verkocht - BMW  - 25i 1994 coupé-> Al heel lang geleden verkocht - BMW 318 iS 1997 coupé-> Verkocht - BMW 320 i coupé 1998 coupé-> Verkocht - BMW 320D 2005 berline -> Verkocht - BMW  - 20D 2006 Touring -> Verkocht - BMW 318i 1999 Cabriolet Magritte -> Verkocht - BMW X5 3.0D 2007 -> Verkocht - Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark -> Een autoliefhebber moet  - och ooit eens een Alfa bezeten hebben? - BMW 220i coupé 2017 -> my Lady in Red

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #65 Gepost op: 4 maart 2021, 22:25:29 »
Ik denk gewoon als je geen gps hebt, ik had in de vorige (2-serie coupé) wel een gps maar geen professional, en daar heb ik naderhand wel (vanuit connected drive store) Apple Carplay voor kunnen aankopen. In de 128ti blijk ik dus helemaal geen gps te hebben, zelfs niet de eenvoudigste waarvan ik dacht dat die bij de standaarduitrusting behoorde  ;D

Klopt niet helemaal. Enkel met optiecode 609 (navi pro) en vanaf  de ID5 evo units (vanaf 2016), ID6 evo van 2017 en heden de ID7 units MGU vanaf 2019

De allerlaatste business units met evo software zou het ook kunnen lukken. Maar
Is pas vanaf 2018/2019

« Laatst bewerkt op: 4 maart 2021, 22:36:21 door smeersd »

Offline Stefan.1207

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #66 Gepost op: 5 maart 2021, 06:10:06 »
Het bizarre is: als je nu naar de BMW-website gaat, en je configureert een 128ti: dan zit 'navigation professional' gewoon in de standaarduitrusting, net zoals ik dacht toen ik 'm vorig jaar in oktober bestelde. Volgens mij zijn ze mijn gps er gewoon vergeten in te steken, daar in Regensburg.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #67 Gepost op: 5 maart 2021, 08:41:49 »
Je hebt toch een ondertekende bestelbon? Best daar even op kijken :)

Online Liquid Li0n

• World Champion
  • 6 of 8 cilinders FTW
« Reactie #68 Gepost op: 5 maart 2021, 09:09:24 »
en Android Auto toch ook normaal gezien, ze zijn daar in 2020 toch mee gestart bij BMW.

Offline yakkoox

• Grand Prix Winner
« Reactie #69 Gepost op: 5 maart 2021, 10:42:01 »
Eigelijk kan je de 128Ti vergelijken met mijn Mini GP.
FWD, automaat, Torsen sper.. enkel heeft de Ti een teruggeschroefd B48E blok.

Dus stage 1 gaat die zowiezo naar de 306pk dat zowel de M135i als de JCW clubman als mijn Mini GP heeft.

Voor de 1reeks is er heel veel samen gewerkt me Mini.
M135i xdrive is eigelijk het chassis van de JCW clubman All4.

Alsinds veel plezier met deze leuke rijdersauto!
Hopelijk vind je een oplossing voor het GPS gebeuren.
Een Mini kan je ook uitrusten zonder GPS, maar met AppleCarplay voorbereiding, dus zou me verbazen dat dit niet kan bij uw 128Ti

Offline Nebo

• Grand Prix Winner
  • Be Happy !!
« Reactie #70 Gepost op: 8 maart 2021, 13:51:59 »

Dus stage 1 gaat die zowiezo naar de 306pk dat zowel de M135i als de JCW clubman als mijn Mini GP heeft.

Tunen is voorlopig nog niet mogelijk omdat men niet in de ECU geraakt  :(
BMW E90 318d - Sold
MERCEDES A250 - Sold
BMW F30 318d - Sold
BMW F15 X5 sDrive25d - Sold
BMW F40 M135i - Sold
Tesla Model X - Current

Offline Stefan.1207

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #71 Gepost op: 8 maart 2021, 15:23:22 »
Hier een klein verslagje over het afgelopen weekend. We hebben er een kleine duizend kilometer mee gedaan, omdat ik ‘m zo snel mogelijk ingereden wil zodat het gas er helemaal op kan, om een fatsoenlijk testverslag te kunnen schrijven voor ons magazine – dan ben ik eerder dan de pers-128ti er is haha. Zoveel kilometers, ook over Ardense wegen, is echter al genoeg om een kleine eerste indruk te geven.

De ophanging is best hard – harder dan pakweg die van een M135i wanneer die in ‘sportstand’ staat – maar niet oncomfortabel hard. Behalve dan misschien op zo van die wegen die bestaan uit ‘betonplaten’, waar je iedere vijf meter een dwarsnaad hebt, da’s wel redelijk stuiteren.

Het verbruik is nu al iets waar ik van onder de indruk ben, in positieve zin: dat hangt nu sinds begin op 8,6 liter per honderd kilometer. Door de file en in stadsverkeer verplaatsen in ‘Eco Pro’-modus is net alsof je met een elektrische auto rijdt: geluidloos, en de bak schakelt haast onvoelbaar. In de ‘comfort’-modus reageert hij zeer alert op het gaspedaal, zonder de hogere toeren op te zoeken. In de sport-stand is hij zeer alert, en krijg je – naast meer uitlaatgeluid, want dan gaat in de linker de klep open – ook een nepgeluid in het interieur, net zoals in de M135i dus. Er zijn mensen die zich daar aan storen, ik vind het nog wel iets hebben. Nog over dat geluid: ik heb inmiddels gemerkt dat er bij het op- en terugschakelen soms ‘pops&bangs’ komen, maar bijlange niet altijd en ook niet zo luid als ‘toen dat nog mocht’.

De wegligging is fenomenaal. Hij kleeft op de weg als een spin met secondelijm aan de poten – al kan dat natuurlijk ook wel gedeeltelijk aan de Michelin Pilot Sports liggen. (‘Standaard’ liggen er Bridgestone’s op, maar als je opteert voor ‘sportbanden’ krijg je dus Michelins).

Spelen op bochtige, Ardense wegeltjes gaat natuurlijk wel anders dan met een auto met RWD, maar toch is het een leuk speelkameraadje. Van zodra de 2.000 kilometers gepasseerd zijn gaan we zeker nog ‘ns terug om het duiveltje helemaal los te laten. WE en niet IK, omdat ik een vrouw en kids heb die het ook leuk vinden om te ‘spelen’. Als je van je gas gaat terwijl je de bocht instuurt, zet-ie zijn kont iets naar buiten. ‘m Volop de sporen geven terwijl je de bocht uitgaat is ook een mogelijkheid, je krijgt ‘m niet van zijn baan. Of met andere woorden: hij heeft niet, zoals de meeste andere FWD-auto’s, de neiging om rechtdoor te schuiven. Het is wel eigenaardig om tijdens het bochtenwerk zoveel aandrijfkracht op de sturende wielen te voelen, en je moet wel stevig wat kracht zetten om het te kunnen houden. Daar moet ik nog aan wennen. Ik rij voor mijn werk wel vaker met voorwielaangedreven persauto’s, maar het is de eerste keer dat ik in een voorwielaandrijver met zoveel power rij, en dat is met de 128ti toch wel iets meer ‘houden wat je hebt’ dan met een ‘normale’ FWD-auto.

Nog wel leuk: in de sporstand en met de pook naar 'handgeschakeld' heeft de ti zo'n 'race-toerenteller' in het dashboard: groene lijnen die links en rechts beginnen en, naarmate het toerental toeneemt, naar elkaar toekomen en veranderen naar geel wanneer het moment nadert om te schakelen naar een hogere versnelling. M2, M3 en M4 hebben dat ook, maar de M135i niet (of toch niet de persauto waar ik mee gereden heb) en dus had ik het ook op de ti niet verwacht.

Er wordt hier gesproken over stage 1-tuning. Die is er inderdaad nog niet voor de 128ti (nog 'in ontwikkeling', voor zover ik het kon nagaan. Maar mocht ze beschikbaar zijn, denk ik niet dat ik het ga doen. De auto is ruim snel genoeg (ik merk eigenlijk geen verschil met een M135i) en de voorwielen hebben nu soms al moeite met al dat geweld op het asfalt te krijgen - en dan heb ik 'm nog niet eens plankgas getrapt.

Tot slot: de vorige was een 2-serie coupé, een auto waar je wat lager in zit. Ik heb met de 128ti vanwege de hogere zit soms het gevoel met een SUV onderweg te zijn. Maar da’s allicht een kwestie van nog iets langer wennen.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #72 Gepost op: 8 maart 2021, 15:43:51 »
Zalig verslagje man, zoals ik reeds zei, beste en leukste nieuwe auto die bmw momenteel maakt.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #73 Gepost op: 8 maart 2021, 16:28:49 »
Hier een klein verslagje over het afgelopen weekend. We hebben er een kleine duizend kilometer mee gedaan, omdat ik ‘m zo snel mogelijk ingereden wil zodat het gas er helemaal op kan, om een fatsoenlijk testverslag te kunnen schrijven voor ons magazine – dan ben ik eerder dan de pers-128ti er is haha. Zoveel kilometers, ook over Ardense wegen, is echter al genoeg om een kleine eerste indruk te geven.

De ophanging is best hard – harder dan pakweg die van een M135i wanneer die in ‘sportstand’ staat – maar niet oncomfortabel hard. Behalve dan misschien op zo van die wegen die bestaan uit ‘betonplaten’, waar je iedere vijf meter een dwarsnaad hebt, da’s wel redelijk stuiteren.

Het verbruik is nu al iets waar ik van onder de indruk ben, in positieve zin: dat hangt nu sinds begin op 8,6 liter per honderd kilometer. Door de file en in stadsverkeer verplaatsen in ‘Eco Pro’-modus is net alsof je met een elektrische auto rijdt: geluidloos, en de bak schakelt haast onvoelbaar. In de ‘comfort’-modus reageert hij zeer alert op het gaspedaal, zonder de hogere toeren op te zoeken. In de sport-stand is hij zeer alert, en krijg je – naast meer uitlaatgeluid, want dan gaat in de linker de klep open – ook een nepgeluid in het interieur, net zoals in de M135i dus. Er zijn mensen die zich daar aan storen, ik vind het nog wel iets hebben. Nog over dat geluid: ik heb inmiddels gemerkt dat er bij het op- en terugschakelen soms ‘pops&bangs’ komen, maar bijlange niet altijd en ook niet zo luid als ‘toen dat nog mocht’.

De wegligging is fenomenaal. Hij kleeft op de weg als een spin met secondelijm aan de poten – al kan dat natuurlijk ook wel gedeeltelijk aan de Michelin Pilot Sports liggen. (‘Standaard’ liggen er Bridgestone’s op, maar als je opteert voor ‘sportbanden’ krijg je dus Michelins).

Spelen op bochtige, Ardense wegeltjes gaat natuurlijk wel anders dan met een auto met RWD, maar toch is het een leuk speelkameraadje. Van zodra de 2.000 kilometers gepasseerd zijn gaan we zeker nog ‘ns terug om het duiveltje helemaal los te laten. WE en niet IK, omdat ik een vrouw en kids heb die het ook leuk vinden om te ‘spelen’. Als je van je gas gaat terwijl je de bocht instuurt, zet-ie zijn kont iets naar buiten. ‘m Volop de sporen geven terwijl je de bocht uitgaat is ook een mogelijkheid, je krijgt ‘m niet van zijn baan. Of met andere woorden: hij heeft niet, zoals de meeste andere FWD-auto’s, de neiging om rechtdoor te schuiven. Het is wel eigenaardig om tijdens het bochtenwerk zoveel aandrijfkracht op de sturende wielen te voelen, en je moet wel stevig wat kracht zetten om het te kunnen houden. Daar moet ik nog aan wennen. Ik rij voor mijn werk wel vaker met voorwielaangedreven persauto’s, maar het is de eerste keer dat ik in een voorwielaandrijver met zoveel power rij, en dat is met de 128ti toch wel iets meer ‘houden wat je hebt’ dan met een ‘normale’ FWD-auto.

Nog wel leuk: in de sporstand en met de pook naar 'handgeschakeld' heeft de ti zo'n 'race-toerenteller' in het dashboard: groene lijnen die links en rechts beginnen en, naarmate het toerental toeneemt, naar elkaar toekomen en veranderen naar geel wanneer het moment nadert om te schakelen naar een hogere versnelling. M2, M3 en M4 hebben dat ook, maar de M135i niet (of toch niet de persauto waar ik mee gereden heb) en dus had ik het ook op de ti niet verwacht.

Er wordt hier gesproken over stage 1-tuning. Die is er inderdaad nog niet voor de 128ti (nog 'in ontwikkeling', voor zover ik het kon nagaan. Maar mocht ze beschikbaar zijn, denk ik niet dat ik het ga doen. De auto is ruim snel genoeg (ik merk eigenlijk geen verschil met een M135i) en de voorwielen hebben nu soms al moeite met al dat geweld op het asfalt te krijgen - en dan heb ik 'm nog niet eens plankgas getrapt.

Tot slot: de vorige was een 2-serie coupé, een auto waar je wat lager in zit. Ik heb met de 128ti vanwege de hogere zit soms het gevoel met een SUV onderweg te zijn. Maar da’s allicht een kwestie van nog iets langer wennen.

Knap verslagje... Lijkt me een heel fijne en goedsturende Bmw. Ik blijf alleen de looks zo jammer vinden... Wrm toch Bmw... Verder top...

8.6L verbruik is nog altijd stevig maar aanvaardbaar voor een auto met dat vermogen...

Tunen zou ik ook niet meer doen... Gebruik je verstand ivm herverkoopwaarde, garantie,... ze vinden het ALTIJD!

Offline XIII

• Qualifying
« Reactie #74 Gepost op: 9 maart 2021, 07:56:29 »

Tunen zou ik ook niet meer doen... Gebruik je verstand ivm herverkoopwaarde, garantie,... ze vinden het ALTIJD!

Als je de originele software terugzet of laat terugzetten bij overname door BMW bij aankoop van een nieuwe wagen of bij particuliere tweedehands verkoop ben je toch in regel ?

Offline Nebo

• Grand Prix Winner
  • Be Happy !!
« Reactie #75 Gepost op: 9 maart 2021, 08:00:13 »
Als je de originele software terugzet of laat terugzetten bij overname door BMW bij aankoop van een nieuwe wagen of bij particuliere tweedehands verkoop ben je toch in regel ?

Neen want ze laten je een papier tekenen dat je verklaart de wagen niet getuned te hebben....

Maar niemand kijkt dit na bij een overname ...

Ik heb mijne software gewoon terug gezet, ze hebben hem overgenomen, papier getekend en klaar ..
BMW E90 318d - Sold
MERCEDES A250 - Sold
BMW F30 318d - Sold
BMW F15 X5 sDrive25d - Sold
BMW F40 M135i - Sold
Tesla Model X - Current

Offline Stefan.1207

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #76 Gepost op: 9 maart 2021, 09:08:55 »

Ik denk dat dit allemaal afhangt van de goodwill van de concessiehouder. De vorige had een stage 1-vitaminekuur. Vorig jaar ging de wagen plots in noodloop. Hij werd getakeld en ik kreeg een vervangwagen voor de deur. Toen ik 'm weer ging afhalen later, las de meneer aan de receptie voor: 'Motor loopt niet mooi en vermogenverlies, was de klacht. Dat eerste is opgelost, de motor loopt opnieuw als een zonnetje, maar dat vermogen hebben we er maar uit gelaten want dat mag je tegenwoordig toch nergens meer aanspreken', gevolgd door een knipoog. Toen ik vertrok, merkte ik dat de stage 1-vitaminekuur daadwerkelijk verdwenen was. Er is daar verder nooit een woord over gerept, ik heb van die herstelling (bleek bobine kapot te zijn) nooit een factuur gehad want was onder garantie, en de concessiehouder heeft nu zonder vragen daarover de wagen overgenomen.

Offline XIII

• Qualifying
« Reactie #77 Gepost op: 9 maart 2021, 09:12:32 »
Neen want ze laten je een papier tekenen dat je verklaart de wagen niet getuned te hebben....

Semantische discussie: staat er getuned te hebben of getuned want als je hem binnenbrengt met de originele software is de wagen op dat ogenblik niet getuned.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #78 Gepost op: 9 maart 2021, 10:27:45 »

Zien ze altijd (als ze willen)! Ik herhaal altijd! Als de volgende eigenaar een defecte versnellingsbak heeft, mag je 2x raden bij wie ze komen aankloppen. Ken persoonlijk mensen die dat hebben voorgehad. Hebben de auto kunnen terugnemen. Bmw dreigde met een rechtszaak. Stond ook terug origineel...
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2021, 10:33:14 door smeersd »

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #79 Gepost op: 9 maart 2021, 10:31:19 »
Ik denk dat dit allemaal afhangt van de goodwill van de concessiehouder. De vorige had een stage 1-vitaminekuur. Vorig jaar ging de wagen plots in noodloop. Hij werd getakeld en ik kreeg een vervangwagen voor de deur. Toen ik 'm weer ging afhalen later, las de meneer aan de receptie voor: 'Motor loopt niet mooi en vermogenverlies, was de klacht. Dat eerste is opgelost, de motor loopt opnieuw als een zonnetje, maar dat vermogen hebben we er maar uit gelaten want dat mag je tegenwoordig toch nergens meer aanspreken', gevolgd door een knipoog. Toen ik vertrok, merkte ik dat de stage 1-vitaminekuur daadwerkelijk verdwenen was. Er is daar verder nooit een woord over gerept, ik heb van die herstelling (bleek bobine kapot te zijn) nooit een factuur gehad want was onder garantie, en de concessiehouder heeft nu zonder vragen daarover de wagen overgenomen.

Voor de dealer maakt dit niet veel uit. Bij ietsje van niks gaan ze er niet over vallen... Maar bij serieuze kosten heb je prijs...
Nieuwe Ista ziet trouwens, bij heel veel nieuwere Bmw’s, onmiddellijk, of de DME ooit gemanipuleerd is geweest. Zelfs al staat de software terug OEM.
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2021, 10:36:57 door smeersd »

Offline Danny65

• Grand Prix Winner
« Reactie #80 Gepost op: 9 maart 2021, 10:34:54 »
Zien ze altijd! Ik herhaal altijd! Als de volgende eigenaar een defecte versnellingsbak heeft, mag je 2x raden bij wie ze komen aankloppen. Ken persoonlijk mensen die dat heb voorgehad. Hebben de auto kunnen terugnemen. Bmw twijfelde met rechtszaak. Stond ook terug origineel...

+1   Vind dit ook allemaal raar wat ik hier lees zen  :thinking: 
Blijven ze sowieso zien...kan wel dat ze hem overnemen,maar dan rechtstreeks naar een handelaar doen die het hoogste bod heeft gedaan.
Maar premium zal deze BMW nooit te koop staan.
Heb zelf een BMW mogen terughalen bij De Schepper in Sint Niklaas waarvoor ze eerst wisten ( tweedehandsverkoper) dat deze getunede was;maar na een week
zei De Schepper dat ze hem niet moesten hebben,liet zelfs zijn huisadvocaat naar mij bellen ....Is nie prettig als je dit meemaakt. ;)

Offline Stefan.1207

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #81 Gepost op: 24 maart 2021, 18:39:16 »
Amper drie weken oud, en er heeft al iemand tegengezeten. Gelukkig wel iemand die zo vriendelijk was een papiertje achter te laten.

Offline Bakerman911

• Pole Position
« Reactie #82 Gepost op: 24 maart 2021, 19:46:46 »
Oei minder, gelukkig bestaan er nog eerlijke mensen :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Online BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #83 Gepost op: 24 maart 2021, 19:49:00 »
Gelukkig heeft deze persoon zijn gegevens achtergelaten  :thumbsup:
Schade is niet leuk maar komt wel goed.
Skoda Superb Combi IV 2022
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

Offline Sonny69

• Nieuw
  • *
« Reactie #84 Gepost op: 10 april 2021, 22:39:38 »

Leuk verslagje.
Ik heb zelf een testrit gemaakt met een 128ti en ik kan jouw ervaringen alleen maar delen.
Ik vond hem ook redelijk hard geveerd.  Ik reed op een gegeven moment ook op zo'n betonweg en die overlangse richels komen dan toch hard binnen vind ik.

Als ik hem vergelijk met mijn 125i dan moet ik zeggen dat mijn 125i comfortabeler rijdt.  Comfortabel en toch krachtig.
De 128ti rijdt daarentegen veel sportiever.  Veel meer power maar ook minder comfortabel.  Natuurlijk, daar kies je voor.  Extreem sportief én comfortabel zijn drie woorden die moeilijk samen gaan in de hot hatch klasse waartoe deze 128ti behoort.

Maar als je hem beoordeelt puur op z'n sportieve kwaliteiten dan scoort hij top.
Ook de afwerking binnenin is geweldig.

Extra vermelding voor de head-up display.  Ik heb geen enkele keer naar het digitale dashboard gekeken.  En bij de snelheden die het ding produceert, als je dan je ogen op de weg kunt houden, ... top!

Nog een extra vermelding: Ondanks het feit dat de nieuwe 1-reeks zeer weinig inboet aan rijplezier door de switch van RWD naar FWD kan je niet ontkennen dat bij het plankgas geven je de power in je stuur voelt.  Dat is bij elke voorwiel aangedreven auto dus ook bij de BMW. En ik weet wel dat BMW vindt dat de meeste 1-reeks bestuurders het verschil niet opmerken tussen RWD en FWD maar de reacties in het stuur voelt iedereen, toch?

Ik was er van overtuigd dat de BMW 128ti mijn volgende auto zou worden.  Maar de -in mijn ogen toch wel extreem- harde ophanging doen mij twijfelen.
Bovendien zou ik voor de 'look' ook gaan voor 19inch velgen, dan wordt ie nog harder...
Daarom vind ik het zeer jammer dat er tussen de 128ti (265pk) en de 120i (178pk) geen alternatief meer is.
Een gat dat bij de concurrentie wél opgevuld wordt.  Bijvoorbeeld de Mercedes A250 (224pk).

Maar soit, da's mijn persoonlijke mening.
Veel succes en rijplezier nog met jouw 128ti! 
« Laatst bewerkt op: 11 april 2021, 04:24:08 door Sonny69 »

Online hmn_pwr

• Pole Position
« Reactie #85 Gepost op: 11 april 2021, 00:23:25 »
Ik las dat hij bij aankoop geleverd is met Michelin PS (optie 'sportbanden') ipv de standaard Bridgestone banden.

Zijn beide RFT's?
Daar valt dan wel comfort te winnen bij aankoop van Non-RFT's.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2021, 00:31:23 door hmn_pwr »

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #86 Gepost op: 11 april 2021, 10:43:46 »

Leuk verslagje.
Ik heb zelf een testrit gemaakt met een 128ti en ik kan jouw ervaringen alleen maar delen.
Ik vond hem ook redelijk hard geveerd.  Ik reed op een gegeven moment ook op zo'n betonweg en die overlangse richels komen dan toch hard binnen vind ik.

Als ik hem vergelijk met mijn 125i dan moet ik zeggen dat mijn 125i comfortabeler rijdt.  Comfortabel en toch krachtig.
De 128ti rijdt daarentegen veel sportiever.  Veel meer power maar ook minder comfortabel.  Natuurlijk, daar kies je voor.  Extreem sportief én comfortabel zijn drie woorden die moeilijk samen gaan in de hot hatch klasse waartoe deze 128ti behoort.

Maar als je hem beoordeelt puur op z'n sportieve kwaliteiten dan scoort hij top.
Ook de afwerking binnenin is geweldig.

Extra vermelding voor de head-up display.  Ik heb geen enkele keer naar het digitale dashboard gekeken.  En bij de snelheden die het ding produceert, als je dan je ogen op de weg kunt houden, ... top!

Nog een extra vermelding: Ondanks het feit dat de nieuwe 1-reeks zeer weinig inboet aan rijplezier door de switch van RWD naar FWD kan je niet ontkennen dat bij het plankgas geven je de power in je stuur voelt.  Dat is bij elke voorwiel aangedreven auto dus ook bij de BMW. En ik weet wel dat BMW vindt dat de meeste 1-reeks bestuurders het verschil niet opmerken tussen RWD en FWD maar de reacties in het stuur voelt iedereen, toch?

Ik was er van overtuigd dat de BMW 128ti mijn volgende auto zou worden.  Maar de -in mijn ogen toch wel extreem- harde ophanging doen mij twijfelen.
Bovendien zou ik voor de 'look' ook gaan voor 19inch velgen, dan wordt ie nog harder...
Daarom vind ik het zeer jammer dat er tussen de 128ti (265pk) en de 120i (178pk) geen alternatief meer is.
Een gat dat bij de concurrentie wél opgevuld wordt.  Bijvoorbeeld de Mercedes A250 (224pk).

Maar soit, da's mijn persoonlijke mening.
Veel succes en rijplezier nog met jouw 128ti!

Een F40 128 is toch zeker geen upgrade komende van een F20 125? Niet qua rijden of ruimte en amper qua power.

Ga dan direct voor een 3 reeks ofzo? 330i of e als je dat kan aftrekken,... Op de 330i kan je ook een sper nemen, M pack, adaptieve ophanging, meer ruimte, rwd,...

Offline Sonny69

• Nieuw
  • *
« Reactie #87 Gepost op: 11 april 2021, 12:20:20 »
Een F40 128 is toch zeker geen upgrade komende van een F20 125? Niet qua rijden of ruimte en amper qua power.

Ga dan direct voor een 3 reeks ofzo? 330i of e als je dat kan aftrekken,... Op de 330i kan je ook een sper nemen, M pack, adaptieve ophanging, meer ruimte, rwd,...

Misschien niet meteen een serieuze upgrade maar ik zag de 128ti toch als een mooie opvolger van mijn 125i....
Bovendien, als ik in de 1-reeks wil blijven en niet voor minder wil gaan is de 128ti (of de M135i) de enige logische opvolger.
Maar de M135i is nog een pak duurder en ik vermoed nog een pak sportiever ingesteld.

Ik rijd altijd alleen en ik zie de 1-reeks als mijn ideale auto.  Niet te groot, niet te klein, goede kwaliteit, sportieve looks... 
Enfin, ik voel mij in de 1-reeks gewoon goed.
Ik heb nu nog niet gekeken naar de kostprijs van een 3-reeks maar ik neem aan dat die toch een pak duurder is.

Trouwens, de 1-reeks met z'n nieuw dashboard, sfeerverlichting,.. Het is gewoon nieuwere technologie. 
Mijn 125i dateert van 2014....

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #88 Gepost op: 11 april 2021, 12:23:34 »
Goede argumenten, behalve de laatste. Sfeerverlichting en nieuw dash draagt 0,0 bij aan autorijden...

Offline Sonny69

• Nieuw
  • *
« Reactie #89 Gepost op: 12 april 2021, 19:58:33 »
Goede argumenten, behalve de laatste. Sfeerverlichting en nieuw dash draagt 0,0 bij aan autorijden...

Niet aan het autorijden an sich maar wel aan de totaal beleving....
Head-up display, digitaal dashboard, sfeerverlichting, lederen interieur, goede geluidsinstallatie, geen gepiep of gekraak, automaat,...
Je kan het allemaal zonder als je puur gaat voor het autorijden maar voor mij persoonlijk is het totaalpakket van de autobeleving ook van tel.