Mijn Voertuig > E8X

2008 - E82 - 120d projectje

(1/4) > >>

SpongeRob:
Enkele weken deze bmw coupe met motorschade overgehouden.
Was op autosnelweg uitgevallen, startte wel nog eens maar geen power meer.
Reden: brandstofpomp stuk.

wou eigenlijk al even eentje kopen maar hoorde steeds van de problemen zoals Ketting, brandstofpomp.. . De prijzen op 2dehands sites waren te nipt voor de risico's vandaar nog geen gekocht.

Paar weken geleden verkocht ik mijn 530 aan een kennis en vroeg me zijn coupe over te houden met dit probleem.
Prijs was dan ook heel wat anders en vandaar ik het erop waagde. Wist van de schade en wat je zelf maakt kost dan ook geen fortuinen en je bent zeker dat die dingen vernieuwd zijn.

Dus om de pomp te vervangen moet de motor eruit, ook brandstoftank om te reinigen en als blokje toch los is geen risico's nemen en meteen distributie ketting set en koppeling set en vliegwiel. Injectoren worden getest en zonodig vernieuwen.

Is dus een 120d met stage 1 mapping en compleet open lijn met downpipe en akrapovic eindstukjes. Km stand 190d maar met deze veranderingen het volle vertrouwen.

Vorige zaterdag motor en tank uitgehaald, gisteren 31/12  alle onderdelen niet besteld, komende zaterdag alles op de motor monteren. Tegen eind volgende week zou deze weer op de baan moeten kunnen.

Erna, flank spuiten (kras ingetrokken) en op zoek naar dik velgensetje.  Nog op zoek naar de maten en na wat googlen zou er vooraan 8.5 x19 et 38 en achteraan tot 9.5 et 38 op passen.  :iono:  Iemand ervaring mee?

SpongeRob:
Eventueel nog recaro of sparco kuipstoelen in vooraan.   Nu is het lederen m Pack.
En ook eventueel halve rolkooi in.  Gewoon voor de looks.  Is een hebbeding en speelgoed :)

petrolhead_n:
Amai wat een project! Ik zie veel potentieel in een track weapon  :D.

Veel succes nog met het sleutelwerk, leuk topic! :thumbsup:

BIG charlie:
Leuke werken om uit te voeren  :thumbsup:
Veel plezier met het sleutelen.

Barney:
Zelfde voorgehad met mijn 118d destijds  :) Ook naar de knoppen.
Succes met de rebuild!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie