Mijn Voertuig > E8X

2009 - E81 - 116i - Spacegrau

(1/1)

Michiel92:
Ik ben altijd al ge´nteresseerd geweest in BMW. Maar nog nooit de stap gezet om er effectief eentje te kopen. Deze zomer de stap gezet en nog geen moment spijt van gehad :) wat stuurt dat ding heerlijk :)

Bij verkoop is er een groot onderhoud uitgevoerd en zijn alle vloeistoffen vervangen. Ik heb ook de wielen laten uitlijnen en een flesje om de injectoren te kuisen in de brandstoftank gegoten, dat vond ie wel lekker. Ik heb redelijk snel die lange antenne veranderd naar een kleiner exemplaar, ik vind hem zo iets netter. Verder ga ik waarschijnlijk niet te veel aanpassen. Ik hou wel van standaard look van mijn BMW'tje. De standaardvelgjes vind ik ook wel mooi staan op deze 3-deurs.

Eventueel zou ik graag iets aanpassen aan de prestaties, voor mij is hij eigenlijk al snel genoeg ik hou meer van het rustig cruisen  8) 8) 8), maar soms is het wel leuk om hem eens te "testen" op de kleine landweggetjes.

Misschien het volgende:
*sportluchfilter
*laten chippen
Echter heb ik gelezen dat dit met deze NA motor niet zoveel verschil maakt en het eigenlijk verloren geld is, iemand van jullie deze mods al uitgevoerd of andere suggesties?

Ik merk ook wat windgeruis op de snelweg zeker niet luid maar soms wel storend, is dit normaal of zijn de deurafdichtingen aan vervanging toe?
Vandaag heb ik wat condens opgemerkt in 1 van mijn lichten. Is dit te verhelpen of een direct een nieuw exemplaar erin?

Graag jullie commentaren.

Groetjes,
Michiel

smeersd:
Proficiat.

Chippen is inderdaad overbodig op uw auto. Met inlaat en uitlaat ga je misschien nog een klein beetje winnen maar weet niet of de hoge investeringen de minimale verbetering in prestaties waard gaan zijn...

Spuit de deurrubbers eens in met GummiPflege of de nieuwe variant daarop (te verkrijgen bij BMW).
Met dit weer is codens vrij normaal. Het is al weken supervochtig en zo goed als elke dag aan het regenen, veel temperatuursverschillen geweest...
Normaal zat dit wel uitdrogen wanneer het wat warmer wordt  :thumbsup:

Michiel92:
Bedankt voor de info.

Zal zeker mijn rubbers behandelen. Na 10 jaar zullen die inderdaad al redelijk droog zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie