De Werkplaats > Banden & Velgen

[ALG] Vooraan RFT , achteraan NON-RFT

<< < (10/10)

b_ken:
Volgens de andere topics zijn er toch ervaringen genoeg die zeggen dat het wel te proberen valt. Ik zou dat dan ook doen. Je zal snel genoeg merken of het voor uw auto, voor uw rijgedrag problemen geeft en dan kun je nog de andere 2 ook vernieuwen.

Alleen lees ik weinig over: leg je nu de rft best vooraan of achteraan ?

dadoke:

--- Citaat van: b_ken op 19 augustus 2021, 09:23:15 ---Volgens de andere topics zijn er toch ervaringen genoeg die zeggen dat het wel te proberen valt. Ik zou dat dan ook doen. Je zal snel genoeg merken of het voor uw auto, voor uw rijgedrag problemen geeft en dan kun je nog de andere 2 ook vernieuwen.

Alleen lees ik weinig over: leg je nu de rft best vooraan of achteraan ?

--- Einde van citaat ---

Los van RFT/non-RFT zou ik de verse band vooraan leggen, zelfs ingeval van een x-drive wordt er meer vermogen naar de achterwielen gestuurd en zullen die dus iets sneller slijten.

En ja, bij onverwacht weggedrag zou ik gewoon de 2 RFT's ook vervangen.

Iksree:
Topics merged like a boss  8)

Liquid Li0n:
ik had een platte band en heb dan 2 non runflats gekocht voor achteraan en heb heel de tijd verder gereden met vooraan runflat en achteraan niet, eigenlijk niets gemerkt en zelfs op de keuring hebben ze er niets van gemerkt. zelfs niet doen mijn RFTs aan de binnenkant al versleten waren tot de draad lol. Ik merkte het toen ik de banden wisselden met mijn circuit set enkele weken na keuring haha.

Heb nu ondertussen non runflat rondom. 4x zelfde type band en het grootste verschil merk ik op een kasseibaan, dat rijdt veel zachter. Maar qua wegligging toen met non rft achter en rft voor op een ardennenrit met stevig sturen ging prima.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie