Elektriciteit is altijd een 'probleem' als je zoveel dingen wilt gaan aansluiten maar langs de andere kant, we hebben een generator bij (dit jaar krijgen we deze in bruikleen van Lodewijk, ook onze grote dank hiervoor!!

) dus heb ik besloten meer gebruik te maken van de generator en dit in 3 verschillende niveau's:
- 220V: komende van de generator al draaiende. Nodig voor de compressor (luchthoorns)
- 220V: omgevormd van een stevige batterij (of meerdere?) met een goeie omvormer. Dit kan (een tijdje?) gebruikt worden zonder dat de generator heel de tijd moet draaien.
- 12V: gewoon rechtstreeks aan de batterij.
Ik zit al wat rond te neuzen naar 'show'verlichting waar we onze aanhanger mee kunnen versieren. Voordeel is dat tegenwoordig zoveel met LED's bestaat => laag vermogen!
Je hebt spullen die op 12V werken en op 220V...beide zijn aanwezig dus ik kan nu stilaan over gaan tot kopen, maakt dus niet echt uit op welke spanning

Hoe gaat die batterij(en) het dan volhouden? Ik heb sinds kort een CTEK batterijlader gekocht, deze is aangesloten op de generator, dus telkens dat de generator gaat draaien krijgen de batterij(en) energie

Langs de andere kant...eigenlijk is dat een druppellader, dat is niet gelijk bij een alternator dat je batterij de volle 14V geeft om op te laden én tegelijk alles kan laten werken...dus ik betwijfel of ik genoeg de batterijen kan opladen en terwijl ook nog wat verlichting kan laten werken.
Als hier iemand een oplossing voor heeft...shoot! ik hoor het graag

Ik ben ook nog op zoek naar zo'n coole stereo keten...

(zie fotoke als voorbeeld)

Een disco-aanhanger zonder muziek gaat nu eenmaal niet

Deze zal ingebouwd worden langs binnen (regen of niet, alles is dan altijd beschermd). Bedoeling is dat deze een AUX ingang heeft, daarop sluiten we dan een 'jack'kabel aan die we verlengen naar binnen in de auto! Ipad, gsm,...erop aansluiten en je hebt een rijdende discotheek die je perfect langs binnen kan controleren (volume, playlist,...) zonder dat je de radio zelf moet bedienen.
Voor de rest ben ik op zoek naar allerij verlichting. LEDstrips, strobo's, spots, mss kerstverlichting ofzo...

Deze wil ik zeker:

Die vind je voor weinig geld (5 à 10€ per stuk), vermogen is niet te hoog (denk ik) en geeft een pak licht in't donker!

Heb je dingen waar je vanaf wilt? Post gerust hier! We willen er gerust een cent voor geven maar een donatie is ook altijd welkom