Varia > Verkeer en Wetgeving

Info gezocht over inschrijven van ongekende E32 voor DIV

(1/1)

Low Budget:
Ik ben dus opzoek naar info, hoe volgend probleem op te lossen?

Een kennis heeft een E32 die minimum 20 jaar stil heeft gestaan.
kennis heeft een huis gekocht met auto in de schuur en vorige huis/auto eigenaar is overleden.
Hierbij is enkel een gelijkvormigheidsattest, afgeleverd door SBAT in Zwijnaarde in 1993.

Om meer info te vinden van het voertuig, chassisnummer laten natrekken bij de keuring in Webbekom, maar is geen historiek te vinden.  :iono:
Dan een bevriende verzekeraar eens laten snuiten in databanken, maar ook niks te vinden. :iono:

Politie uw vriend, dus daar maar eens gaan kijken, maar vinden niets en kom als brave burger binnen die hun loon mee betaald en ben buiten gegaan als gangster die auto’s omkat  :censor:
Want dit chassis nummer bestaat niet voor een E32 volgens hun.
Gelijkvormigheidsattest wordt enkel door de importeur afgeleverd volgens mevr agent.

Contact op genomen met Bornem en Chris van steen, en kunnen enkel een nieuw gelijkvormigheidsattest afleveren als we de wagen voorrijden in Bornem. Maar staan we even ver en €200 lichter.
Mr heeft me aangeraden om productie verslag op te vragen, om echtheid aan te tonen van voertuig.

Reeds op bimmer.works chassisnummer nagekeken en klopt volledig met de wagen.
Daaruit bleek de wagen gemaakt te zijn in 1989 en door info van Bornem, verkocht in 1990 in MŲngengladbach.
Dus gaat een import zijn die in 1993 in BelgiŽ is ingevoerd, gelijkvormigheidsattest gehaald maar nooit ingeschreven.
Vandaar ongekend bij alle diensten.

Nu moet ik voor de politie aantonen dat dit voertuig “wel officieel” bestaat.
Dus op moment nog een dossier lopen bij het MOW.
Als ik papieren heb van een officiŽle instantie moet ik me melden bij de politie en komen ze met een ploeg het voertuig controleren.

Iemand ervaring met zulke fratsen of tips bij wie/ wat ik terecht kan?
Ga een wagen met +/-40.000 km niet uiteen schroeven voor onderdelen. :jpshakehead:

Mvg
Low budget

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie