De Werkplaats > ICE & Navigatie

[X-reeks] [G05] Bowers and Wilkins of aftermarket

<< < (2/3) > >>

smeersd:

--- Citaat van: Motorsport88 op 14 oktober 2021, 00:17:43 ---Aftermarket sound systems (high end range)
Spelen minstens evengoed of beter dan de OEM beschikbare sets.
De B&amp;W set vind ik zelf wel een zeer knap systeem kwa looks, sound kwaliteit geen idee, maar vergeleken met een H&amp;K of Hifi speelt een deftig aftermarket systeem wel 10x beter.

H&amp;K vind ik trouwens altijd tegenslagen bij Bmw.. Is helemaal niets bijzonders.
Als je toch eveneens voor een aftermarket zou gaan, mag je altijd een PB sturen voor meer info.

Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

--- Einde van citaat ---

Op wat baseer je u dan? Mits deftige afstelling speelt een HK in zowel de F series als G series top! Of verkoop je aftermarket audio 😌 en wordt OEM daarom zonder argumenten afgekraakt?

Motorsport88:

--- Citaat van: smeersd op 14 oktober 2021, 08:16:32 ---Op wat baseer je u dan? Mits deftige afstelling speelt een HK in zowel de F series als G series top! Of verkoop je aftermarket audio en wordt OEM daarom zonder argumenten afgekraakt?

--- Einde van citaat ---
Omdat ik na vele bmw's en 15j nog steeds bmw rij, bmw fan in hart en nieren.
Maar kwa audio als je een deftige aftermarket hebt gehad, die afgewerkt is door een pro (instellingen etc) schiet OEM meestal te kort.
B&amp;W kan ik niet zeggen van de nieuwste serie's, die heb ik nog niet horen spelen.
+
De meeste kenners kopen dan ook gwn de meest basis audio en gaan onmiddelijk langs de ICE boer.

Mijn pa heeft zelf een G20 H&amp;K dus ik weet best wel hoe ze spelen..
E36, E46, E8., F30, G20, enz.
Niet dat ik hier even wat verzin, ik zeg niet dat dat slecht speelt maar je hebt altijd al betere optie's gehad.
Dus afkraken is een groot woord
En ik verkoop het zeker niet..
Heb jij al een deftige aftermarket horen spelen?

smeersd:

--- Citaat van: Motorsport88 op 14 oktober 2021, 10:01:32 ---Omdat ik na vele bmw's en 15j nog steeds bmw rij, bmw fan in hart en nieren.
Maar kwa audio als je een deftige aftermarket hebt gehad, die afgewerkt is door een pro (instellingen etc) schiet OEM meestal te kort.
B&amp;W kan ik niet zeggen van de nieuwste serie's, die heb ik nog niet horen spelen.
+
De meeste kenners kopen dan ook gwn de meest basis audio en gaan onmiddelijk langs de ICE boer.

Mijn pa heeft zelf een G20 H&amp;K dus ik weet best wel hoe ze spelen..
E36, E46, E8., F30, G20, enz.
Niet dat ik hier even wat verzin, ik zeg niet dat dat slecht speelt maar je hebt altijd al betere optie's gehad.
Dus afkraken is een groot woord
En ik verkoop het zeker niet..
Heb jij al een deftige aftermarket horen spelen?

--- Einde van citaat ---

Ik zie maandelijks tientallen BMW's verschijnen, niet eens 2% heeft een nageplaatste audioinstallatie. Eerst en vooral omdat niemand zin heeft om de hele auto uit elkaar te laten gooien voor wat betere klank en ten tweede omdat HK en BW OEM zeer goed zijn af-fabriek. Hifi is zijn geld niet waard, dat is waar.

Er bestaat beter dan OEM maar anno 2021 zijn het slechts enkelingen die daar nog hun geld in steken. Ken er genoeg die vroeger de ene compo set na de andere verkochten of een setje 6-9's op de hoedenplank met een woofertje, maar die tijd is al lang passť hoor... Die mannen zijn nu allemaal detailer geworden  :gayfight:

Motorsport88:

--- Citaat van: smeersd op 14 oktober 2021, 13:00:13 ---Ik zie maandelijks tientallen BMW's verschijnen, niet eens 2% heeft een nageplaatste audioinstallatie. Eerst en vooral omdat niemand zin heeft om de hele auto uit elkaar te laten gooien voor wat betere klank en ten tweede omdat HK en BW OEM zeer goed zijn af-fabriek. Hifi is zijn geld niet waard, dat is waar.

Er bestaat beter dan OEM maar anno 2021 zijn het slechts enkelingen die daar nog hun geld in steken. Ken er genoeg die vroeger de ene compo set na de andere verkochten of een setje 6-9's op de hoedenplank met een woofertje, maar die tijd is al lang passé hoor... Die mannen zijn nu allemaal detailer geworden  :gayfight:

--- Einde van citaat ---
Wat heeft audio nu met detailers te maken.. i mean.

De topic starter vraagt een alternatief omdat HK niet leverbaar is en B&amp;W kost trouwens 5800eur..
Dus mijn reactie daarop is: JA er is een alternatief.

Voor 3,5k heb je een top high end aftermarket systeem dat zeker evengoed of beter zal klinken dan een B&amp;W..
Dat is bijna 50% van de prijs.
Installatie duurd 1 dag.

Ja HK valt mee, voor zijn prijs. (+-1000eur)
Je kan hier nog uren over discussieren, ik geef een reactie op de vraag van de topic.
Niet meer niet minder.

smeersd:

--- Citaat van: Motorsport88 op 14 oktober 2021, 13:39:59 ---Wat heeft audio nu met detailers te maken.. i mean.

De topic starter vraagt een alternatief omdat HK niet leverbaar is en B&amp;W kost trouwens 5800eur..
Dus mijn reactie daarop is: JA er is een alternatief.

Voor 3,5k heb je een top high end aftermarket systeem dat zeker evengoed of beter zal klinken dan een B&amp;W..
Dat is bijna 50% van de prijs.
Installatie duurd 1 dag.

Ja HK valt mee, voor zijn prijs. (+-1000eur)
Je kan hier nog uren over discussieren, ik geef een reactie op de vraag van de topic.
Niet meer niet minder.

--- Einde van citaat ---

Dat het vroeger heel populair was om een vette audioinstallatie in uw auto na te plaatsen, maar er nu amper nog vraag naar is  8)

Ik reageerde gewoon op het feit dat je HK als niet goed (genoeg) beschreef, wat zoals je nu zelf aanhaalt, gezien zijn prijs zeker niet correct is. Men punt was dat amper 1% van het cliŽnteel dat een nieuwe wagen koopt, deze nog volledig laat openleggen om er betere audio in te leggen. B&W is duur, wellicht te duur maar niets zal er aftermarket zo proper afgewerkt uitzien (metalen covers, verlichting), in de originele menu's geÔntegreerd zijn als B&W. Ook zal je voor een B&W nog een kleine meerwaarde krijgen in herverkoop, terwijl aftermarket vaak het omgekeerde effect geeft.

In die optiek weet ik dan niet of het zo verstandig is om aftermarket iets te laten plaatsen. Tenzij de TS daar niet om geeft... Hou ook rekening met eventuele garantieproblemen, active sound design dat vaak niet meer werkt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie