De Werkplaats > ICE & Navigatie

[E6X] [E63] ombouw I-drive van CCC naar CIC

<< < (3/4) > >>

tom_il:
Grootste nadeel bij zo een android ombouw is dat het geluid via de Aux ingang naar de wagen gaat.
Kijk ook naar de android versie die durft wel eens de stock oude 4.0 zijn.

b_ken:

--- Citaat van: tom_il op 21 november 2021, 13:54:25 ---Grootste nadeel bij zo een android ombouw is dat het geluid via de Aux ingang naar de wagen gaat.
Kijk ook naar de android versie die durft wel eens de stock oude 4.0 zijn.

--- Einde van citaat ---

Het geluid van alle android apps komt idd via AUX binnen. Ik zie daar niet meteen een nadeel van  :thinking:
De radio of andere originele bronnen zullen wel blijven spelen zoals voorheen denk ik.

tom_il:

--- Citaat van: b_ken op 21 november 2021, 14:46:01 ---Het geluid van alle android apps komt idd via AUX binnen. Ik zie daar niet meteen een nadeel van  :thinking:
De radio of andere originele bronnen zullen wel blijven spelen zoals voorheen denk ik.

--- Einde van citaat ---
Kwaliteit van Aux is niet zo geweldig, en als je aux niet opstaat heb je geen geluid uit de android. Je navigatie etc hoor je dan niet. Je bent bijna verplicht om altijd aux op te zetten. En dan de radio gebruiken van de android unit'
Ik meen dat het ook vervelend is om telkens aux te moeten kiezen als je de wagen start.
Gps ontvangst kan ook wat problematisch zijn op zo een unit daar deze niet gebruikt maakt van de gps antenne van de wagen.

Gewoon je telefoon gebruiken in een goed houder lijkt me en stuk eenvoudiger.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

b_ken:
AUX is een rechtstreekse bekabelde verbinding naar je (voor)versterker. Betere kwaliteit dan dat bestaat haast niet. Als het uw indruk is dat AUX een mindere kwaliteit heeft, dan moet dat wel te maken hebben met hetgeen je als bron gebruikt hebt op die AUX.

Ik heb destijds een AUX toegevoegd in mijn E61 (extra draadje insteken en coderen). Nooit geen klagen gehad van de kwaliteit.

Of je AUX moet kiezen telkens je de wagen start betwijfel ik ook. Volgens mij bleef mijn E61 staan op de bron die speelde toen ik hem de vorige keer stil gelegd had.  Verder hoor ik ook in het filmpje dat je kan instellen of hij in android boot of in het originele menu.

Enfin het lijkt wel alsof ik verkoper ben van die dingen, en dat is niet. Specifieke ervaring met dit systeem in een E61 heb ik ook niet, maar er is meestal toch wel over veel nagedacht.

In een E39 heb ik wel ooit een Andoid unit gestoken en die deed eigenlijk alles wat je daarvan kon verwachten. GPS had een externe antenne die misschien niet zo ideaal staat als de haaievin op het dak van van een E6x maar als je wil scheelt het wel niet veel. Ik had er ergens onder het dashboard een plekje voor gevonden (als er een deel gedemonteerd is kun je daar overal goed bij en ruimte zat) zodat er eigenlijk niets meer boven was dan het beetje schuim waar het dashboard van gemaakt is, en daarboven heb je dan de voorruit. Zo had die antenne wel zeer goed "zicht" naar buiten, zelfs beter dan een GSM die zo maar ergens hangt. Behalve in tunnels wist die steeds perfect waar ik was.

Moest ik nu nog een E61 hebben, ik was eraan bezig.  :thumbsup:

tom_il:
Heb een E61 maar pas voor die unit :). Mijn phone houder is meer als goed genoeg.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel andere zien klagen over die AUX. 100% tevreden waren ze niet over die units.
De units zijn uiteindelijk allemaal chinees.

Mijn post was meer bedoeld als, doe je huiswerk voor je er eentje aanschaft.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie