De Werkplaats > ICE & Navigatie

[E6X] [E63] ombouw I-drive van CCC naar CIC

(1/4) > >>

hmn_pwr:
Specifiek voor een E63 6-serie coupé van bj. 2007 of ouder.

Vanaf 2009 werd de I-drvive CIC. Met als gevolg o.a. navigatiegegevens op HDD (ipv via CD-ROM of DVD) en vooral (wat ik het belangrijkste vind) blijkbaar ook een serieuze upgrade van de processor want CIC werkt tig keer sneller dan CCC!

Waar in België (of evt Ned. of Fr.) kan ik dat 'perfect' laten in/ombouwen?
Dus ofwel CCC->CIC of evt. als er geen navigatie inzit (maar wel de oudere CCC I-drive)  toch de ganse CIC unit erin laten bouwen.
Evt. bij een forumsponsor of -lid die daar (heel) veel ervaring mee heeft? Misschien @Spasta?

Vragen:
1. Werking idealiter 100% perfect. Ik heb 3 jaar een CIC gebruikt in een E92 van 2010 en ooit >2 jaar de CCC in een E92 van 2008 en in een E93 van 2007. Ken beide systemen en de verschillen dus heel goed en wil niet meer zo'n traag systeem.
2. Is de inbouw zelf ook visueel zo goed als perfect/proper mogelijk in de bestaande middenconsole van een E63 uit 2007 of ouder?
a. Gleuf van de drive voor navigatieschrijf van CCC systeem valt weg.
b. Evt. (als het echt niet anders kan?) toch de oude draaiknop (met de enkele menuknop eronder) blijven gebruiken, mét nieuwe CIC hard- en software?
Want nieuwe draaiknop met 7 vaste knoppen (rond de draaiknop) is groter dan de oude draaiknop met die ene vaste menuknop.

Cfr. foto's voor verschillen tussen een E63 uit 2007 en een uit 2009.

En als dat mogelijk is (uiteraard liefst met draaiknop met 7 vaste buttons) hoeveel kost dat ongeveer? Inclusief werkuren in/ombouw?
Bijv. op https://www.bimmer-tech.net/category-bmw-cic-navigation-system-retrofit (site uit de USA) moet ik helaas een VIN nummer ingeven van een 'oude' E63 want kan niet selecteren naar BMW -> E63 -> bouwjaar 2007. Daar in de VS gaat het al richting 2.000 dollar :'(

hmn_pwr:
Niemand een idee?
Lijkt me toch doenbaar, denk ik, of ben ik te optimistisch?

flash:
Ik heb daar wel al eens offerte van gehad van Spasta voor in mijn e61. Ben het alleszins nog van plan om te laten doen. Meen toch ook dat dat ergens tussen de 1000 en 2000 euro viel

hmn_pwr:
Toevallig net hier opgebost https://www.navigatie-inbouw.nl/home/14-bmw-cic-nieuwste-navigatie-systeem-ombouw-e60-e61-e63-e64.html
Voor wie daarin ook geïnteresseerd zou zijn.

Twee bemerkingen:
- Geen nieuwe set (conditie: gebruikt), kan ook niet voor die prijs, dus hopelijk toch (minstens) 1 jaar garantie.
- De oude i-drive blijft zitten (en er wordt niet gezaagd of gevijld) lees ik. Ze bedoelen wsl. de i-drive controller? Maar dan heb je de niet de handige sneltoetsten van de controller van het CIC syteem. Wat ik al dacht want grootte en vorm beide controllers is serieus verschillend. Op zich maakt dat niet zoveel uit, kwestie van gewoonte, werkt gewoon iets trager zonder de sneltoetsen.

b_ken:
Ik zou intussen eerder uitkijken om te upgraden naar een android systeem.
Conversie van CCC naar CiC kost ook geld en moeite en uiteindelijk zet je alleen maar de stap van "hopeloos verouderd" naar "gewoon verouderd".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie