Specifiek voor een E63 6-serie coupé van bj. 2007 of ouder.
Vanaf
2009 werd de I-drvive
CIC. Met als gevolg o.a. navigatiegegevens op HDD (ipv via CD-ROM of DVD) en vooral (wat ik het belangrijkste vind) blijkbaar ook een serieuze upgrade van de processor want CIC werkt
tig keer sneller dan CCC!
Waar in België (of evt Ned. of Fr.) kan ik dat 'perfect' laten in/ombouwen?
Dus ofwel CCC->CIC of evt. als er geen navigatie inzit (maar wel de oudere CCC I-drive) toch de ganse CIC unit erin laten bouwen.
Evt. bij een
forumsponsor of -lid die daar (heel) veel ervaring mee heeft? Misschien
@Spasta?
Vragen:
1.
Werking idealiter 100% perfect. Ik heb 3 jaar een CIC gebruikt in een E92 van 2010 en ooit >2 jaar de CCC in een E92 van 2008 en in een E93 van 2007. Ken beide systemen en de verschillen dus heel goed en wil niet meer zo'n traag systeem.
2. Is de
inbouw zelf ook visueel zo goed als perfect/proper mogelijk in de bestaande middenconsole van een E63 uit 2007 of ouder?
a. Gleuf van de drive voor navigatieschrijf van CCC systeem valt weg.
b.
Evt. (als het echt niet anders kan?)
toch de oude draaiknop (met de enkele menuknop eronder) blijven gebruiken, mét nieuwe CIC hard- en software?
Want nieuwe draaiknop met 7 vaste knoppen (rond de draaiknop) is groter dan de oude draaiknop met die ene vaste menuknop.
Cfr. foto's voor verschillen tussen een E63 uit 2007 en een uit 2009.
En als dat mogelijk is (uiteraard liefst met draaiknop met 7 vaste buttons) hoeveel
kost dat ongeveer? Inclusief werkuren in/ombouw?
Bijv. op
https://www.bimmer-tech.net/category-bmw-cic-navigation-system-retrofit (site uit de USA) moet ik helaas een VIN nummer ingeven van een 'oude' E63 want kan niet selecteren naar BMW -> E63 -> bouwjaar 2007. Daar in de VS gaat het al richting 2.000 dollar