Mijn Voertuig > 7 Reeks

 2020 - G11 - 745e - Berninagrau M Pack

(1/10) > >>

Fikkiezero:
Voor het eerst in mijn leven in augustus een bestelbon voor een nieuwe wagen ondertekend, en wat voor één...  :D .

Momenteel rijd ik met een 535d (facelift F10 uit 2013) die ik tweedehands had gekocht begin 2016. Ik ben altijd zeer tevreden geweest van die wagen; de zescylinder is een waar genot om (veel) kilometers mee te rijden. Maar ondertussen zijn we bijna vier jaar verder en was het stilaan tijd om te kijken voor een opvolger. Eigenlijk was ik zeer onder de indruk van de nieuwe 8-serie, maar helaas moest ik ook serieus rekening houden met vadertje staat en daar knelde het schoentje. Opnieuw kiezen voor een diesel-zescylinderblok had ik zeer graag gedaan maar bleek fiscaal onhaalbaar :( .

Hoewel ik er volgens mezelf niet het ideale rijprofiel voor heb, werd ik fiscaal in de richting van hybrides geduwd. Ik ben gaan testrijden met een 530e, maar was eerlijk gezegd wat teleurgesteld in de motor. Begrijp mij niet verkeerd; het was een fantastische wagen en de testwagen was ook zeer netjes uitgerust, maar ik vond het qua vermogen een voelbare stap terug. Ik ben op aanraden van een vriend vervolgens ook eens gaan proberen bij Mercedes door een testrit met de toen pas pas uitgebrachte E300de, een dieselhybride, en eigenlijk reed dat ook zeer goed, snediger dan de 530e, maar was het nog niet helemaal wat ik wou.

En vervolgens kreeg ik lucht van de in mijn ogen ideale combinatie van de LCI 7-serie hybride: fiscaal interessant door de combinatie van 50 gram CO2 met een voldoende zware batterij, nog een zescylinderblok en dit keer benzine, en geen diesel, wat voor mij nog meer het "oerblok" van BMW is... Mijn nieuwsgierigheid was geprikkeld; nog meer dat omdat ik denk / vrees dat over vier jaar, als het opnieuw tijd is om uit te kijken naar een opvolger, zescylinders er wel zowat overal zullen uitgaan; of verboden zullen worden; of fiscaal nog veel zwaarder gestraft zullen worden. Als ik alleen al kijk hoeveel mijn verkeersbelasting voor de huidige 535 op vier jaar tijd gestegen is... Afin.

Vervolgens een testrit gedaan met de 7 hybride en hoewel ik op voorhand dacht dat het verschil met de 530e niet zo groot zou zijn, was het dat in mijn ogen wel. Ja, hij is veel meer op luxe en rijcomfort gericht dan op sportiviteit, en echt sportief kan je er niet mee rijden. Maar er is een overschot aan vermogen, en hij rijdt ongelooflijk comfortabel. Uiteindelijk doe ik vrij veel kilometers en voor elke vijf minuten dat ik de auto eens echt in sportstand zet, zit ik er zeker 60 in de comfortmodus te rijden. Gevoel van stilte en luxe aan boord was ook indrukwekkend. Enige (echt wel grote) nadeel is dat de batterij vreet aan de kofferruimte; maar gelukkig moet ik nooit veel bagage meenemen. Ik kan me wel voorstellen dat hier potentiële kopers op zullen afhaken; zo'n grote wagen met zo'n kleine koffer is moeilijk te verkopen denk ik.

Uiteindelijk aan tafel gaan zitten, mooie korting gekregen én een super overname kunnen krijgen voor de huidige wagen...En zo ben ik sinds augustus in "blijde verwachting" van onderstaande configuratie, die normaal eind december zou moeten binnenkomen en begin januari 2020 wordt afgeleverd (wel op andere bestelde wintervelgen (19 inch 647M jet black)).

Dat betekent dat vanaf januari 2020 mijn huidige winterwielenset (18" dubbelspaak '609' velgen met Continental Winter Contact TS830P winterbanden), die natuurlijk niet compatibel blijkt te zijn met mijn nieuwe wagen  ::) :D , beschikbaar komt voor verkoop; geïnteresseerden mogen altijd contact opnemen. Velgen zijn in perfecte staat; banden heb ik momenteel geen zicht op (liggen gestockeerd bij garage).


BMW 745e

Kleur: C3E Berninagrau
Binnenbekleding: NAMY Exclusief volleder Nappa Mokka

Standaard uitrusting
1CB Interne code
1DE Partikelfilter
2PA Antidiefstalbouten
2VB Weergave bandendruk
302 Alarmsysteem
322 Comforttoegang
3DS BMW Display Key
465 Doorlaadsysteem
694 Verwarmde zetels vooraan
4UR Sfeerverlichting
5AC High Beam Assist
610 Head-Up Display
6AC Intelligent Emergency Call - eCall
6AE BMW Teleservices
6AG eDrive Services
6AK ConnectedDrive Services
6C4 ConnectedPackage Professional
6NW Comforttelefonie met draadloos laden
6U3 BMW Live Cockpit Professional
6U8 BMW Gesture Control
6WD Voorbereiding WiFi hotspot
7CG BMW Garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
886 Handleiding Nederlands
Z21 Met monogram
ZPE BMW Pure Emotions (5 jaar)
ZSL Snellaadkabel


Opties
337 M Sportpakket
29V Alu velgen styling 817 M 20"
2TB Sportautomatische versnellingsbak Steptronic met schakelpaddles
4LM Edelhoutuitvoering Fineline Black met metaaleffect hochglänzend
710 M Sportstuur
715 M Aërodynamicapakket
775 Hemelbekleding Anthrazit
ZB1 Luxury
323 Soft Close Automatic voor deuren
403 Elektrisch schuifdak
456 Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
5DN Parking Assistant Pack Plus
258 Runflat banden
2VH Integral Active Steering
420 Zonnewerend glas achteraan
453 Actieve zetelventilatie vooraan
4NB Elektrisch gestuurde airconditioning, 4 zone regeling
4T7 Massagefunctie vooraan
5AU Driving Assistant Pack professional
5AZ BMW Laserlight
654 DAB-Tuner
688 Harman/Kardon Surround Sound System
6DR BMW Drive Recorder
760 Shadow Line hochglänzend
759 Shadow Line hochglänzend met bijkomende elementen
868 Spraakversie Nederlands
8SM Chassisnummer zichtbaar van buitenaf
ZKS Veiligheidskit








Ik heb ontdekt dat je bij de 7-reeks (nog) veel zotter kunt gaan in de optielijst, maar wat ik écht wou, zit er wel op.

Verder aftellen nu tot januari :)

jona86:
Heel mooi.
Benieuwd naar de foto’s die zullen volgen.

Alvast van harte proficiat

pukkie007:
Dikke aankoop, proficiat.  :thumbsup:

Maar de jaarlijkse afschrijving van een nieuwe 745e moet toch een pak hoger liggen dan die van een 2de handse 535d? Fixeer je je niet teveel op de taxen en mogelijke herverkoopwaarde? Zuiver financieel gezien moet een recente 740i of 730d toch pakken interessanter zijn, me thinks.  :thinking:

Fikkiezero:
Bedankt!  :)

Ik wou dat ik me niet teveel op de taxen moest fixeren, maar dan is er wel een boekhouder die het doet en de boodschap overbrengt  :P .

Het klopt dat de afschrijving nu een pak hoger zal liggen dan bij de tweedehands 535d.

De vraag is dan hoeveel daarvan je fiscaal "recupereert".

Ik werk als zelfstandige (natuurlijk persoon, geen vennootschap).

Vroeger was een auto voor iedereen voor 70% aftrekbaar (weliswaar nog te vermenigvuldigen met percentage beroepsgebruik).

Bij deze hybride kom ik met de nieuwe rekenformule vanaf 2020 uit op een fiscale aftrekbaarheid van ± 96% (weliswaar opnieuw nog te vermenigvuldigen met het beroepshalve gebruik van de wagen waardoor het eindpercentage wat lager ligt). Ik heb helaas geen glazen bol, de overheid kan die regels tegen 2021 weer volledig omgooien maar soit.

Bijvoorbeeld een 740i - wat ik puur als motorblok misschien liever zou hebben gelet op lager totaal gewicht van de wagen - wordt fiscaal genekt door z"n CO2 uitstoot van minimaal 161. Daardoor komt ie - tenzij ik ergens mis ben in mijn berekening - uit op 50% fiscale aftrekbaarheid. Dit percentage vermenigvuldigd met het beroepsmatig gebruik brengt je onder de 50% fiscale aftrekbaarheid, terwijl je er natuurlijk ook altijd wel 100% voor moet betalen...

Dat is een gigantisch verschil bij een afschrijving op vier jaar.

Daar komt nog bij dat de autogebonden uitgaven (brandstof maar vb. ook garagekosten enz.) hetzelfde aftrekpercentage volgen...

Dan is de rekening "helaas" snel gemaakt :) .

pukkie007:
Als de zaken zo in elkaar zitten dan kan ik je denkwijze perfect begrijpen. Alhoewel die 740i toch lang door mijn hoofd zou spoken (!) ...  ;)

Veel geluk en plezier met de siebener.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie