Varia > Verkeer en Wetgeving

 kilometerheffing

(1/21) > >>

gthq.peter:
Zijn er al mensen die eens hebben nagedacht over het feit dat onze regering toch redelijk overtuigd is om in de nabije toekomst kilometerheffing toe te passen op personenwagens.
Als dit daadwerkelijk wordt toegepast, dan denk ik dat op het moment dat dit voorstel wet wordt.....
Voor veel liefhebbers van de M, zal dit waarschijnlijk een goeie reden zijn om dan toch nog een M aan te schaffen.
Toch vooral diegenen die niet van plan zijn van veel km's af te leggen ermee.
want dan zal het voordeliger zijn dan nu het geval is.
dan wordt de jaarlijkse taks afgeschaft, en vervangen door x aantal eurokes per km.
om het voor iedereen toch wat betaalbaar te houden, zal het dus sowieso gooedkoop zijn voor personen die niet veel km rijden met hun wagen, of het nu een V8 of een vierpitter is.
Ik zou het een goeie beslissing vinden, want iedereen weet toch dat als je met een lichte wagen 100.000km aflegt per jaar, en met een zwaarder(bvb V8) maar 10.000, dat je met die V8 minder het milieu belast.
ik zie ze al vechten om dan de laatste tweedehands M3's snel te kunnen kopen, want ik denk dat ze zouden uitgevochten worden.
Nu, het zijn nog maar voorstellen, we zijn nog nie zover. Ik ben benieuwd

neil:
ik hoop dat ze het land plat leggen  :)
voor het werk doe ik al 30.000km, dus wat gaat me dat kosten? Dan zetten ze me beter op de dop, zo hou ik meer over en slijt de wagen niet.
Nu +-450 taks.. Neem nu nog 6cent per kilometer? 6*30.000 = 1800euro! (En het zal sowieso meer zijn dan 6 eurocent dus een grapje van 200euro per maand dat je kan aftrekken van je loon  :thinking: ).
Jammer genoeg verdiend niet iedereen meer dan 2000euro en gaan mensen die veel km doen omdat hun werk ver gelegen is daar de dupe van zijn.

Grote Smurf:

--- Citaat van: neil op  1 september 2016, 20:49:02 ---ik hoop dat ze het land plat leggen  :)
voor het werk doe ik al 30.000km, dus wat gaat me dat kosten? Dan zetten ze me beter op de dop, zo hou ik meer over en slijt de wagen niet.
Nu +-450 taks.. Neem nu nog 6cent per kilometer? 6*30.000 = 1800euro! (En het zal sowieso meer zijn dan 6 eurocent dus een grapje van 200euro per maand dat je kan aftrekken van je loon  :thinking: ).
Jammer genoeg verdiend niet iedereen meer dan 2000euro en gaan mensen die veel km doen omdat hun werk ver gelegen is daar de dupe van zijn.

--- Einde van citaat ---
Dan ga ik gewoon met de elektrische fiets werken..en  laad ik hem op met mijn door zonnepanelen opgewekte elektriciteit. ..

neil:
60km is me wat te ver en dan nog is naar huis  :razz:
Mijn Werkkoffer, helm etc zie ik me nog niet op een fiets zetten  :razz:

Phantom Five:

--- Citaat van: neil op  1 september 2016, 21:18:23 ---Mijn Werkkoffer, helm etc zie ik me nog niet op een fiets zetten  :razz:

--- Einde van citaat ---

Dat zijn de dingen waar ze volgens vermoedelijk geen rekening mee houden.
Mensen die wel verplicht zijn om met hun wagen naar het werk te gaan omdat er voor hun job materialen en dergelijke in liggen die ze nodig hebben.

De bedoeling van die kilometerheffing is volgens hun van "de vervuiler mag betalen". Dus als men veel rijd zal men veel betalen.
Ze willen op die manier de mensen ertoe aanzetten om het openbaar vervoer te nemen en te carpoolen met meerdere mensen in 1 auto.
Dit wil zeggen => minder file door minder verkeer en minder vervuiling om aan de Euronormen volgens de Europese Unie.

Maar ik wil inderdaad eens zien of mensen die tal van materialen voor hun job te doen ermee op het openbaar vervoer stappen of tegen de persoon die om de week rijd bereid is om zijn wagen vol te laden met materieel van een ander.

Ze stellen het zich allemaal simpel voor maar helaas is het alles behalve simpel. Ze zijn er echt een boeltje van aan het maken hoor  >:(

Maar dat de heren in de Wetstraat en hoogwaardigheid bekleders om de haverklap op een vliegtuig stappen om naar het buitenland te vliegen om er de belangen te behartigen, dat is geen vervuiling. Nee natuurlijk niet want dat dient voor de belangen van het land  ::)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie