Varia > Computers / Gaming / Multimedia

autogames en jullie setup?

(1/50) > >>

Blue:
Ik ben aan't kijken om misschien toch terug wat auto games te gaan spelen tijdens de winterperiode  8)
(10j geleden ook wel eens gedaan maar weet dus totaal niet meer wat er tegenwoordig op de markt is)

1) welke games moet ik zeker checken?
Iracing
Asetto Corsa

2) welke hardware setup hebben jullie?
en wat is dus de moeite en wat niet?
vooral, welke pedalen zijn interessant?

paar voorbeelden:

(wel nice met een aparte display voor zijn stuur, lijkt me precies een telefoon te zijn?)
maar dat klikken zou ik precies zot van worden?

(knap, die heeft ook zo'n display staan maar zit aan de rechterkant, komt soms in zicht)
stuur is precies wel beter met handige knopjes :-)

deze heeft ook wel een mooie setup (op de achtergrond van het filmpje)

nog tips?
Misschien zijn er nog zaken die ik vergeet.

(kwa audio speelde ik meestal met een koptelefoon op)

ps:
we wants :-)

bmwmbart:
Veel hangt af van uw budget. Je kan al enorm veel fun beleven met een logitech g27 ( ongeveer 250 euro nieuw).
Thrustmaster t500rs (ongeveer 500 euro nieuw) is ook populair, zelf nooit mee gereden dus kan er weinig over vertellen.
Er zijn ook genoeg 2dehands te vinden voor een mooie prijs.

Zelf heb ik de complete fanatec setup zoals in het 2de filmpje, budget is wel serieus hoog ervoor.
Maar ik vindt het echt het beste wat er is.
Dat 2de display wat je ziet is een smartphone of eventueel een tablet met telemetry op van het spel.
Er zijn genoeg apps te vinden voor android of windows. zo kan je ook telemetry spelen op een 2de of 3de scherm.

qua games heb ik ondertussen deze, en vindt ze allemaal wel fijn om te spelen.
iracing daar twijfel ik over omdat het redelijk duur is, en weet niet hoe de handeling is.

- dirt rally
- projectcars
- raceroom
- assetto corsa

Vooral assetto corsa is enorm veel fun, rijgedrag is heel goed.

En motion is niet echt betaalbaar vandaag, deze optie heb ik op mijn stoel: https://www.rseat-europe.com/RS1-M4A-D-BOX-Motion-upgrade-kit-Black

Blue:
thanks Bart!

Ik ben nog aan't twijfelen welke schermen (3x PC of 1 of meerdere TV's)

Deze setup is ook wel knap met maar 1 grote TV. (geeft toch ook een goed gevoel precies)

(meerdere filmpjes)

Hij heeft nu ook een Motion stoel (basis)

zijn site:
http://www.simscreens.blogspot.se/search/label/my%20racing%20rig

zijn motion rig:
http://simxperience.com/

Wky:
Ik heb een playseat van 600euro en een G27. Groot scherm of soms projector. Wat ik wel tekort kom is tijd.  ;D
Tijdje IRacing gespeeld en geld uitgegeven. Frustrerend dat het basispakket zo weinig (bekende) circuits/wagens bevat en je moet gaan bijkopen. Je bent rap wat dollars kwijt. Ik vond er mijn weg niet echt in, en heb/had ook de tijd niet echt om alles uit te zoeken. Abonnementskost van 12$ per maand, als je het misschien gemiddeld 2 uurtjes per maand speelt, is wat onnozel geld.

Assetto corsa aangekocht en speel het nog altijd zeer graag. Zeer realistisch gevoel naar mijn mening. Prachtige graphics, veel wagens.

Moest ik vl tijd hebben, IRacing. Lijkt me wel leuk om daar in te groeien en competities te gaan rijden. Ze werken ook met licenties waardoor je bepaalde race classes kan unlocken.

Maar als occasionele gamer, is AC een betere optie volgens mij.   

Mr. SLASH:
@ Wky
Waar gaat je voorkeur naar uit ?
Een groot scherm of een projector ?
Ik race momenteel op mijn 50" plasma maar eens ik mijn eigen woning heb(volgend jaar) kan ik een hele kamer inrichten om te gamen en een projector stond toch wel op mijn lijstje.
Maar de meeste setups die je online tegen komt zijn telkens met (meerdere)schermen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie