Mijn Voertuig > 7 Reeks

1993 - E32 - 730i V8 xenon

(1/25) > >>

beemerbuddy:
Beste forummers,

Bij deze wil ik mijn nieuwste aanwinst voorstellen, maar 'k durf gerust te zeggen dat ik met de aankoop van mijn 4de Bimmer eigenlijk niet naar buiten moet komen, want de kans dat men mij voor een tijdje "in rehab" steekt, lijkt niet onwaarschijnlijk, allé volgens mijn vriendin dan, die al langere tijd meent dat er ergens een vijs los zit  :jpshakehead:, maar die zal dan in één van mijn auto's steken, zeker  ;)

Alle gekheid op een stokje... Ik weet ook niet welke wervelwind er door mijn hoofd gewaaid is, maar ik ben sinds de aankoop van de E31 serieus gebeten door de oude-modellen-van-BMW-microbe... Vermits de E31 nog tot Aug. 2016 op stal mag/moet blijven staan, bleef ik toch stillekes zoeken naar een oudere BMW waar ik wel al mee kon rondbollen... Ondertussen heb ik een E36 323ti bijgekocht, maar dat is natuurlijk meer een fun-bakske en niet zo zeer een comfy cruiser, en die wordt momenteel ook ingezet als leswagen voor de stiefzoon, want is de enige handgeschakelde in huis... En vermits de E36 een 6cylinder is en de E31 een V12, was er een stemmetje dat zei dat er eigenlijk nog een V8 motor in bepaalde modellen in het vooronder huist ( en dat stemmetje liet natuurlijk bijna elke dag van zich horen >:D ) In dat opzicht is natuurlijk de 3Liter de beste keuze, want nog betaalbaar qua taksen (de BIV zal wel ergens rond de 1500 euro zijn, is natuurlijk eenmalig) en de zoektocht naar een 3Liter V8 E34 of E32 was een feit...

Na wat PM-verkeer met @kraftbayer ( waarvoor een welgemeend bedankt  :bow: ) en verschillende wagens te bezoeken, viel mijn oog op onderstaande wagen die in Waterloo te koop stond bij een handelaar onder het mom van 'etat neuf', maar dat zijn ze volgens de advertenties bijna allemaal... Na een eerste bezoek was ik echter aangenaam verrast, ondanks het feit dat ie ergens onder een boom stond, half bedekt onder een laagje bladeren en na een volgend bezoek met bijbehorende proefrit moest ik idd toegeven dat ie weldegelijk voor 90% in 'etat neuf' stond en vooral... wagen stuurt, rijdt, remt en schakelt als een nieuwe, heb ermee op kasseikopkes gereden en stuur en ophanging geven geen krimp...
Die bouwkwaliteit en het algehele comfort  :thumbsup:, daar kunnen verschillende huidige wagens nog een puntje aan zuigen...

Hier alvast wat pics van de afhaling en de VIN-info...

Grtjs...

Vehicle Identification Number    WBAGD21050DF27473
Type    GD21
Model    730i - EUR
Development Code    E32
Chassis    LIM
Steering    LL
Doors    4
Engine    M60/1
Displacement    3.00
Power    160
Drivetrain    HECK
Transmission    AUT
Color    Sterlingsilber Metallic - 244
Upholstery    Anthrazit Buffalo - 0442
Production Plant    DINGOLFING
Production Date    1993-09-24

Options
214    Automatic Stability Control+traction    Aut.stabil.-control+traktion(asc+t)
241    Airbag Driver/frt Passenger    Airbag Fahrer/beifahrer
288    Lt/aly Wheels    Leichtmetallraeder
302    Alarm System    Alarmanlage
352    Double Glazing    Doppelverglasung
354    Green Stripe Windscreen    Gruenkeil-frontscheibe
416    Sunblinds    Sonnenschutzrollos
428    Warning Triangle    Warndreieck
458    Seat Adjustment, Electric. F Driver/pass    Sitzverstellung Elektr.fahrer/beif.
472    Center Armrest Frt Driver/pass    Mittelarmlehnen Vorn Fahrer/beif.
488    Lumbar Support Driver/front Passenger    Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
489    Lumbar Support For Front Passenger    Lordosenstuetze Fuer Beifahrer
494    Seat Heating F Driver/front Passenger    Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
500    Headlight Washer Sys/intensive Cleaning    Scheinw.waschanl./intensivreinigung
508    Park Distance Control (pdc)    Park Distance Control (pdc)
510    Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam    Leuchtweitenregelung Abblendlicht
522    Xenon Light    Xenon-licht
528    Automatic Air Recirculation Control(auc)    Automatische Umluft Controll (auc)
534    Automatic Air Conditioning    Klimaautomatik
540    Cruise Control    Geschwindigkeitsregelung
553    On-board Computer Iv W Remote Control    Bordcomputer Iv Mit Fernbedienung
662    Bmw Bavaria C Professional Rds    Bmw Bavaria C Professional Rds
690    Cassette Holder    Cassettenhalterung
801    Germany Version    Deutschland-ausfuehrung
945    Beruecks. Preisabhaengigkeit    Beruecks. Preisabhaengigkeit

beemerbuddy:
Helaas mankeert de OHB maar ik kreeg bij de aankoop een map met inhoud mee :

kopie van de originele Duitse aankoopfactuur...
bewijs van afmelding in Duitsland in 2012...
bewijs van herinschrijving in Belgie in 2013... waarna de vorige Belgische eigenaar er nog verschillende euro's aan uitgegeven heeft, waaronder:

nieuwe batterij, nieuwe banden, onderhoud, nieuwe einddemper van Eisenmann, nieuwe verlagingsveren van Eibach met attest, m-technik sportstuur...

heeft ook een volledige respray gehad, maar 'k weet niet of dat door de vorige eigenaar gedaan is of eerder  :iono:

De style 5 velgen in 15" die er onder zitten, horen natuurlijk bij de auto, maar door de verlaging passen ze precies niet meer echt op de auto nu... Wat denken jullie ervan : terug hoger op z'n poten of een andere (lees 17") velg ?

ADR:
Ola!
Deze staat precies nog wel heel netjes.

Dikke aankoop  :thumbsup:
Dave

beemerbuddy:
En wat interieurpics...

Tom:
wauw, vind ik leuk  :thumbsup:  dit is 1 van de laatste E32's zeker?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie