Beste mede bb-ers,
Misschien komt dit voor sommigen als een donderslag bij heldere hemel, maar ik heb een paar weken geleden deze E31 verkocht

Ik speelde al even met het idee om toch minstens 1 of 2 wagens te verkopen , en deze beslissing had/heeft te maken met een paar gecombineerde feiten...
Ik ben o.a. sinds eind vorig jaar op een andere basis met m'n zelfstandige activiteit bezig, en merkte dat ik sowieso véél minder tijd heb , en blijf hebben, om nog regelmatig met mijn wagenpark te rijden zoals ik gewend was om te doen, en zoals ik ook meen dat het de bedoeling is als je over verschillende wagens beschikt ( regelmatig rijden

). Komt daar nog bij dat de hal waarover ik kon beschikken om de auto's te stallen, verkocht is geworden, en ik naar een kleinere hal diende te verhuizen... Dus evt. voor langere tijd ( onaangeroerd ) stallen was ook geen optie...
Toen een bevriende BMW-dealer verkoper ( met een nog grotere collectie allerlei BMW's ) zich liet ontvallen dat ie via een eigen veiling-lot een groot deel van zijn auto's wilde verkopen, ben ik mee op die kar gesprongen, en hebben we zo ( samen met onze huisgaragist hier in de straat, die ook wel van een paar auto's af wilde ) via een aparte veiling bij een veilinghuis een 23-tal wagens aangeboden...
Ik heb al mijn auto's aangeboden, behalve de zéér goede E32 7-reeks ( die als 4-deurs toch wel meer all-round is dan de rest ), en mits dat we allemaal een MINIMUM-prijs op onze kavels mochten plakken, maakte dat er ook weinig risico was...
En alzo is er uiteindelijk een zéér mooi bod uitgebracht op de 850i, die ik dan ook heb laten gaan...
Ik moet ook niet flauw doen over het feit dat de 850i het meeste geld zou gaan opbrengen, en dat dat geld momenteel ( ook deels te wijten aan Corona

) wel welkom is... Ik heb de laatste jaren, zakelijk gezien, wel wat ( troebele ) watertjes doorzwommen

Ook heb ik de balans opgemaakt van mijn 6-jarig bezit van deze E31, en ik heb het geluk gehad om hier een dikke 12000km mee te kunnen rijden, zonder motor-issues... Weliswaar met een paar nodige werken en up-date's ( o.a. stuurhuisrevisie, uitlaat, dakhemel, velgen en banden ) en er waren de laatste maanden toch wel een paar dingen die de kop opstaken :
Mijn pas beklede en gemonteerde dakhemel zou er weer uitmoeten, want 1 vd 2 geleidingen van m'n schuifdak was kapot, waardoor de binnenplaat niet meer naar achter schoof bij het kantelen, maar wel die geleiding met het nodige 'onheilspellende' geratel zijn werk wilde doen... Schuifdak-cassette moet daarvoor gedemonteerd...

De achterste remmen bleven af en toe hangen, dus zowel de rembekrachtiger als de -cylinder moest vervangen worden...
Ik bleef met wat speling zitten in het sturen, dus de stuurinrichting had nog wat aandacht nodig ( wss op te lossen door vervangen van één of andere pitmanarm

)
Maar vooral het feit dat ik tot nu toe gelukkig van ( grote ) motorproblemen ben gespaard gebleven, en wat niet is geweest nog wel eens zou kunnen komen, sterkte me toch wel in het idee dat nu misschien wel de tijd was gekomen om met een mooi bedrag ( dat de aankoop en de in al die jaren gedane kosten zou compenseren ) afscheid te nemen van een BMW-icoon

Ik heb 'm in ieder geval gedurende die 6 jaar met plezier gehad, vertroeteld en bereden... Dus ik kan met tevreden herinneringen terugdenken aan deze mooie en goede 850i waardoor ik ook vrede kan nemen met de verkoop...