Mijn Voertuig > 8 Reeks

1991 - E31 - 850i M70 - afgeteld tot 08/2016 and ready to roll !!

(1/38) > >>

beemerbuddy:
Geboren en, of eerder, getogen met het BMW virus (Pa heeft de microbe doorgegeven, is zelf jammer genoeg de 'freude am fahren' ontgroeid :jpshakehead:) ben ik na mijn eerste BMW, met daarna ook een paar zij(bokke)sprongen gemaakt te hebben, toch gelukkig weer gebeten door de  :///M: icrobe...

De eerste BMW waar ik grotendeels mee mocht rijden, een rode E30 - 324d van 1986, gekocht in 1989 door mijn pa, was een redelijke unieke wagen omwille van het optionele leder interieur en het servostuur, wat in die tijd op de eerste serie 324d een zelden genomen optie bleek te zijn.

Nadat vanaf '93 een BMW-loze periode volgde, heb ik in '01 mijn eerste nieuwe BMW kunnen kopen, een E46 320d Touring, en ik was zo wreed als een klein kind aan moeders borst :razz:
Naderhand gevolgd door een E39 520d Touring, want met 2 kleine spruiten en toch wat zakelijk gebruik vond ik de E46 al snel te klein uitgevallen.

Door privé-perikelen in '05 even afstand moeten doen van de E39, maar gelukkig heb ik de draad weer kunnen oppikken in '06 met een 2de-hands zilveren E39 525dA met M-pakket, want wilde automaat rijden en de BMW-goden hadden beslist van enkel de E39 6-cylinders in die jaren een optionele automaat te gunnen.
En toen heeft de  >:D toegeslagen... Wat een heerlijke wagen, die wegligging, die motor, die automaat, die bouwkwaliteit... Heb omwille van zakelijke prioriteiten in '08 een E61 525dA gekocht en de persoon aan wie ik toen de E39 verkocht heb rijdt er nog mee met momenteel bijna 300K op de teller :thumbsup:

en nu :ontopic: : ik heb in al die jaren altijd oog gehad voor de E31, maar dit was voor mij, en zoveel anderen, een onbereikbare droom :( en ik heb er eigenlijk ook nooit veel zien rijden, laat staan dat ik eens heb mee kunnen rijden...
Begin vorig jaar realiseerde ik me plots dat die wagens wel eens binnenkort oldtimer zouden kunnen worden, waardoor ik toch met enige interesse de markt ben beginnen afschuimen naar een exemplaar dat me kon bekoren. In den beginne had ik me voorgenomen dat het een Calypso-rode ging worden, want in die kleur had in tot dan toch wel enkele exemplaren gezien.

Maar naarmate mijn zoektocht vorderde en er verschillende wagens de revue passeerden (ook blauwe en grijze ondertussen, wilde persé géén zwarte), kreeg ik een NL-advertentie van een Lagunen-groene in het oog, en deze wagen ben ik eigenlijk pas na enkele maanden gaan bekijken en ik wist vanaf het moment dat ie IRL voor me stond, dat ie mee naar BelgenLand ging...
Had direct een goed gevoel bij de verkoper en de wagen, hing aan de druppellader en zag er zowel binnen en buiten prima uit, ondanks z'n 209K op de teller...

De auto is van '91 en is pas in '94 op NL-kenteken gezet, want heeft de eerste 3 jaren op NL diplomatieke nr-platen rondgereden... Is ook te zien in het onderhoudsboekje, de wagen heeft op verschillende plaatsen (BMW-dealers) z'n onderhoud gehad... Gelukkig heeft de laatste eigenaar het onderhoud ook laten doen bij een BMW-dealer (Martinistad Groningen), waar ik toch wat extra info heb kunnen inwinnen...

Natuurlijk heeft een auto van 24j ook z'n aandachtpunten, die aangepakt worden, en dat is bij deze niet anders...
Motorisch worden natuurlijk alle sapjes en filters vervangen, er zit blijkbaar ergens een lek ter hoogte van het remvloeistofreservoir, het stuurhuis heeft speling bij het in stilstand van L naar R schudden...
In 't interieur zijn er blijkbaar een paar clips weg aan de A- en de C- stijl, want daar heeft men een schroefje ingedraaid thv de dakhemel (die zelf overigens nergens doorhangt ^-^), En ik mis een schroef in de middenconsole onder de asbak, waar ie volgens mij mee vastzit op de transmissietunnel, waardoor hier dus ook wat speling op zit... De lengteverstelling vd bestuurdersstoel hapert, maar voor de rest werkt electrisch echt alles wat er op zit (verlichting, displays, zonnerollo, radio-cd wisselaar, ruiten, schuifdak)
Roest is er voorlopig nergens te bespeuren, behalve onder de afsluitrubber vd kofferklep en in de batterijbak...

Foto's en VIN-info volgen...

Grtjs...

beemerbuddy:
Data for vehicle identification number: WBAEG21090CB07929
Model description:    850Ci
Market:    Europa
Type:    EG21
E-Code:    E31
Chassis:    Coupé
Steering:    links
Doors:    2
Engine:    M70B50 - 5,00l (220kW)
Drive:    Heckantrieb
Transmission:    automatisch
Body Color:    Lagunengruen Metallic (266)
Upholstery:    (0226)
Production date:    21.06.1991
Assembled in:    Dingolfing

Code    Sonderausstattung    Optional Equipment
S245A
   Lenksäulenverstellung elektrisch    Steering wheel column adjustment,electr.
S301A
   Diebstahlwarnanlage    Alarm systems
S303A
   Innenraumschutz m. Neigungsalarmg.    BURGLAR AL. WITH TILT ALARM SENSOR
S401A
   Schiebehebedach elektrisch    Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S416A
   Sonnenschutzrollo hinten/seitlich    Roller sun vizor, rear lateral
S423A
   Fussmatten Velours    Floor mats, velours
S459A
   Sitzverstellung elektrisch mit Memory    Seat adjuster, electric, with memory
S500A
   Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig.    Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S528A
   Automatische-Umluft-Control    AUTOMATIC AIR FLOW CONTROL
S537A
   Standlüftung    Independent ventilation control
S676A
   HiFi Lautsprechersystem    HiFi speaker system
S687A
   Radiovorbereitung    Radio preparation

beemerbuddy:
Nog wat pics...

vts03:
De mooiste kleur :clap:

beemerbuddy:
En een paar verzorgd door het roestduiveltje >:D

Hierbij al een eerste vraag... Zou de batterijruimte L (R geen probleem) graag fatsoenlijk willen aanpakken en die metalen houder waar de batterij op staat is precies te demonteren, maar ik vrees dat dat langs onderen moet gebeuren, omdat er precies een paar bouten langs onder in gedraaid zitten...
Volgens mij heeft @Glenn.D hier wat ervaring mee?

Alvast thnx vd reacties...

Grtjs...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie