Varia > Verkeer en Wetgeving

Oldtimer en wetgeving België

<< < (4/184) > >>

Zorro:

--- Citaat van: 1 - BMW - 325 op 13 januari 2013, 18:18:03 ---Auto ouder dan 15 jaar maar nog geen 25 jaar?

Hier eens horen voor een verzekering, €200.

http://www.oldtimerweb.be/hobbytimer-verzekering-erard.aspx

Oldtimers, dus vanaf 25jaar, verzekering vanaf €90.

--- Einde van citaat ---

Ik heb ook veel gezocht en vergeleken en verwachte ook wel wat van zo'n hobbyverzekering.

Dit was voor mij alleszins niet echt voordeliger, indien je met heel je pakket van verzekeringen overstapt misschien, maar dat doe je ook niet van vandaag op morgen zonder dat er gegronde redenen zijn om je vertrouwde polissen op te zeggen die steeds correct zijn behandeld.

solberg:

--- Citaat van: Frits op 13 januari 2013, 17:37:22 ---Even verduidelijken... 

Je schrijft een auto in als gewone auto, of als oldtimer.  Dus gewone plaat en jaarlijkse keuring, of O-plaat en éénmalige keuring, en veel beperkingen.
Je verzekert je auto als gewone auto, classic of oldtimer met of zonder beperkingen.

Taks op een personenwagen van meer dan 25 jaar is altijd dat belachelijk laag bedrag.

Verzekering, dat is afhankelijk van welke beperkingen je wel of niet wilt, en wat er mogelijk is bij je verzekeraar.  Vanaf 15 jaar oud of zo kan je soms de wagen inschrijven als classic, als je daar nog een andere wagen verzekerd hebt, en mogelijk met km beperkingen etc.

Mijn voorbeeld: E24 M635CSi van 1984: 35 euro taks of zo, gewone nummerplaat, jaarlijkse keuring, verzekering zonder woon-werk-verkeer, max 7000 km per jaar, 350 euro dacht ik.

--- Einde van citaat ---

Hey Frits,

in uw voorbeeld dat je daar aanhaalt van de E24 op gewone plaat:is daar ook de beperking (binnen de straal blijven van xxx aantal km ) van toepassing?

Frits:
Enige beperking die ik heb, is dat ik geen woon-werk verkeer mag doen, en dat ik maar 7000 km per jaar mag doen.  Als ik merk dat 't meer km zouden worden, dan kan ik bellen om dat te laten aanpassen, en dan sturen ze een klein rekeningske achterna he.

Maar ik zou daar gerust 's nachts mee naar 't zuiden van Frankrijk mogen rijden, moest ik daar tijd voor hebben.

M-Power:
Aangepast: Het Wettelijke Statuut van Oldtimers : http://drivr.be/2013/03/25/aangepast-het-wettelijke-statuut-van-oldtimers/

devilxtreme:
Dat is intressant :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie