Aankoop en Verkoop > Te Koop

Verkoop Beoordeling Systeem

(1/8) > >>

BimmerBoard:
Dag BB-leden!

Vanaf vandaag is er een verkoop beoordeling systeem aanwezig op BimmerBoard.be

Waarom?
Vroeger was BimmerBoard.be klein, en konden de moderators bij alle verkopen een oogje in het zeil houden zodat alles vlot verliep. Dit is nu niet meer mogelijk. Er zijn te veel leden en te veel mensen die wij zelf niet persoonlijk kennen om dit nog goed te kunnen beoordelen en in te grijpen indien nodig. Daarom dat we ervoor gekozen te hebben om dit eens te proberen, namelijk de leden die andere leden beoordelen.

Hoe?
U hebt iets verkocht of gekocht van/aan een mede BB'er, schrijf dan wat feedback over deze verkoop/koop op die mede BB'er zijn profiel. Zowel goede als negatieve feedback is welkom! Want als het goed is verlopen mag dat zeker ook geweten zijn!
Om te voorkomen dat leden andere leden gaan pesten door slechte feedback te geven aan iemand die het eigenlijk niet verdient, is het zo dat de moderators deze feedback eerst dienen goed te keuren voordat deze actief wordt op die persoon zijn profiel.

Hoe werkt het?
Stel, ik ben testaccount en ik heb iets gekocht van het BB-lid BimmerBoard.be en ik ben hier tevreden over. Dan ga ik naar het account van BimmerBoard.be.

Vervolgens klik ik op "verzend feedback voor BimmerBoard.be".
Dan krijg je het onderstaande te zien:

Hier moet je dus selecteren of je de verkoper/koper was, of je positief,neutraal of negatief over de verkoop/koop was en kan je wat commentaar achter laten.

Nadat je de feedback verzonden hebt zal na een tijdje een moderator deze voor jou goedkeuren. Als de feedback zeer negatief is en de moderator verwacht dit niet van die persoon dan zal de moderator ook eerst eens luisteren naar het verhaal van de tegenpartij. Maar als de negatieve commentaar gegrond blijkt te zijn, dan zal deze zeker goedgekeurd worden.

Deze feedback komt dan te staan op zijn gebruikers profiel.

Wil je dus iets kopen of verkopen aan een BB-lid, kan je dus voortaan altijd eerst eens zijn verkoops-reputatie controleren door naar zijn profiel te kijken.

Dit biedt natuurlijk geen garanties maar dan weet je toch al welk vlees je in de kuip hebt.
Het is dan ook mogelijk om de feedback te bekijken die deze persoon gekregen heeft, door op het cijfertje van het aantal feedbacks te klikken, in dit geval dus (1). Dan wordt je doorverwezen naar de pagina waar al de feedbacks van deze persoon in detail te zien zijn.

Dit ziet er dan als volgt uit in dit geval:

Door op 'details' te klikken ga je dan naar de lange commentaar:

Om de goede werking van dit systeem te garanderen is het belangrijk dat iedereen het zoveel mogelijk toepast, zowel bij een vlotte/goede verkoop als na een mindere/slechte verkoop. ;)

jan.van.gent:
Opmerkingen/suggesties/fouten in/over het systeem mogen hier ook altijd gemeld worden.

Hopelijk werkt het naar behoren en is het een aanwinst voor het forum.

svenneke:
is wel iets handig kan je altijd zaken kopen van iemand die te vertrouwen valt.
als je hij of zij niet persoonlijk kent. wel goed gevonden. :thumbsup: :thumbsup:

Barney:
 :thumbsup: Nice mannen!
Kan enorm handig zijn in sommige gevallen.
Kunnen we ook een feedback geven over aankopen die reeds in het verleden hebben plaats gevonden? (0,5 - 1jaar terug)

jan.van.gent:

--- Citaat van: Barney op  5 juni 2012, 10:38:02 --- :thumbsup: Nice mannen!
Kan enorm handig zijn in sommige gevallen.
Kunnen we ook een feedback geven over aankopen die reeds in het verleden hebben plaats gevonden? (0,5 - 1jaar terug)

--- Einde van citaat ---
Zeker weten! Doen!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie