De Werkplaats > ICE & Navigatie

Problemen met cd-lader

(1/5) > >>

PsynceFiction:
Zeer vervelende problemen hier...

Vroeger kon mijn cd-lader zonder problemen geschreven cd's afspelen. Eender welk merk. Nu, na een dik half jaar van inactiviteit lukt dit niet meer. Althans niet meer met mijn cd's. Vorig weekend op de BB-Day kreeg ik van SK 3 geschreven cd's die hij zonder problemen aan nam maar als ik hier thuis een cd schrijf lukt het niet.
Ik gebruik de laatste nieuwe NERO Burning ROM. Heb het geprobeerd met Maxell CD-RW, Philips en TDK. Geen enkele cd speelt hij af.
Nu heb ik ook al een cd proberen te schrijven met de vriendin haar laptop en dit lukt evenmin. Ofwel vind hij de cd niet ofwel krijg ik een hoge ruis toon.
Daarstraks hier nog maar eens geprobeerd om een cd te schrijven die ik net ging testen zonder de wagen te starten. En ineens begint hij het eerste liedje af te spelen! Woohoo! Zelfs het 2de en 3de liedje volgden. Toen ik op dat moment de wagen startte om wat te willen gaan cruisen (de radio valt dan effe uit) kreeg ik na het starten van de wagen opnieuw geen geluid meer.  ???
Er zitten in de lader 4 geschreven cd's (die er niet zijn uitgeweest sinds een jaar) die hij ook zonder problemen afspeelt.

Wat kan dit zijn? Ligt het aan NERO? (Heb op de laptop gewoon via WMP gecopieerd) Ligt het aan de koppen van de lader? (Hoe komt het dat hij dan de cd's van SK wl afspeelt.) Ligt het aan het sluiten van de cd na het branden?

Ik weet het niet meer!  ???

Datake:
schrijf eens aan de laagst mogelijke snelheid (x4 x8, hoe minder hoe beter), waarschijnlijk schrijf je te snel, en kan em het nog net lezen bij stilstaan, maar van zodra ge rijd en er trillingen zijn zal hem teveel fouten krijgen en skippen...

Bort:
Zit er inderdaad dik in dat die te snel geschreven is.

PsynceFiction:
Nope, niet te snel geschreven. De eerste keer schreef ik op 48x. De volgende keer op 12x en de laatste keer op 4x. Allemaal geen avans!
Trouwens, vroeger schreef ik steeds op hoogste snelheid zonder problemen te kennen. Ik snap het niet!

Datake:
ge kunt misschien zo es nen cleaning cd proberen? en anders sja... aux in ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie