De Werkplaats > ICE & Navigatie

Mini Review: E61 Dension Gateway 500 iPod, USB aansluiting

<< < (5/5)

lverheul:
Ik heb zojuist op Ebay.de een Gateway 500 gekocht voor 340. Ik gebruik wel een iPod met de originele BMW iPod adapter, maar wil eigenlijk mijn iPhone gebruiken. Dat kan nu niet omdat de BMW adapter geen iPhone 3 & 4 ondersteunt; ook ben je dan handbediening kwijt. Dat is ook een belangrijk verschil tussen BMW iPod adapter & de Gateway.

Ik houd u op de hoogte

abynormal:

--- Citaat van: Pieter op 20 juli 2010, 15:20:00 ---Nice work,
ik zie dat het bij u nodig was om een cd wisselaar te plaatsen om den dension gateway te kunnen plaatsen.
het budget ligt hier wrs wel hoger dan wanneer je zou kiezen voor de bmw oem ipod interface?

grtz

--- Einde van citaat ---

Omdat de gateway de aansluiting/functie van de CD wisselaar gebruikt moet die functie eerst geactiveerd worden in je auto (indien je de optie CD wisselaar niet hebt natuurlijk). De meeste garages weigeren dit te doen zonder dat er effectief een OEM wisselaar geinstalleerd is. Eens geactiveerd heb je zoals Bimmerstyle reeds vermeld heeft de wisselaar niet meer nodig...wat prijzen betreft, die CD wisselaar (OEM kit van BMW) heb ik op ebay  aan 1/2 van de normale verkoop prijs kunnen kopen, in meen me te herinneren dat dit op zo'n 250 kwam. Het monteren heb ik zelf gedaan, alleen voor het activeren/programmeren van de functie wisselaar en vervolgens de radio MP3 compatibel te maken weet ik niet meer wat me dat gekost heeft, daarvoor moet ik in mijn facturen duiken. Dan de gateway heb ik juist geen 400 opgestuurd betaald...

W.H.:
Ondertussen zoveel jaren later al meer info?

USB 64GB kost niets meer
SSD zijn heel betaalbaar geworden

Misschien firmware updates geweest?

Ik ben zelf aan het kijken om ene te kopen voor mijn recent aangekochte X5 E70, ik heb nu geen BT hierin zitten en dat vind ik wel een must...

greetz

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie