Varia > Verkeer en Wetgeving

Tijdelijk uitschrijving perso-plaat

(1/5) > >>

Zorro:
Hallo
Ik overweeg om mijn wagen tijdens de winterperiode uit te schrijven.
De wagen heeft een gepersonaliseerde nummerplaat die ik telkens na de winter terug wil inschrijven.

Ooit heb ik gehoord dat je 6 maanden je perso-nummerplaat kon uitschrijven maar ik vind geen info hierover.

Iemand die dit reeds doet of meer over weet?

Low Budget:
Normaal gezien ben je je persoonlijk plaat kwijt en moet je elk jaar 1000 neertellen ervoor.
Bij uitschrijven, krijg je schrappingsbewijs bij bpost. Dus komt de combinatie terug vrij, voor de volgende die 1000 ervoor overheeft.

Kan me de naam van het BB-lid niet herinneren, maar had een zwarte Corvette en blauwe f30 335i, schreef tijdens de wintermaanden een heftruck in op de persoplaat, om ze niet moeten in te leveren.

Mvg
Low budget

PIRRE.:
Als je je wagen uitschrijft doe je dit door je nr plaat in te leveren. Met als gevolg je de persoplaat kwijt bent. Wil je deze na de winter terug moet je opnieuw 1000€ betalen.

Wanneer je de auto verkoopt kun je de nr plaat bijhouden en is de plaat nog 4 maand geldig te tellen vanaf de verkochte auto op nieuwe eigenaar wordt ingeschreven of wordt uitgevoerd.

Zorro:
Ik dacht dat een uitgegeven perso-plaat niet meer in omloop komt wanneer ze geschrapt of gestolen wordt.

Is er dan geen andere manier om ze te houden buiten ze op een ander voertuig te plaatsen. 🤔

Snorkel:

--- Citaat van: Zorro op  1 oktober 2021, 17:08:25 ---Ik dacht dat een uitgegeven perso-plaat niet meer in omloop komt wanneer ze geschrapt of gestolen wordt.

--- Einde van citaat ---

Dat dacht ik ook.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie