Zullen waarschijnlijk (jammer genoeg) bijna allemaal wagens op de firma worden zeker. 😔
Een G80 vergelijkbaar met F80 geconfigureerd is toch een 10% verschil. Als je niet te gek doet en een 300€ ex BTW/maand brandstof verbruikt zit je toch snel aan een totale kost van 45.000/jaar op de zaak met een vrij basis M3 comp (alles geteld inclusief belastingen, verworpen uitgaven ...), terwijl je met een vergelijkbare F80 door lagere CO2 en catalogusprijs toch onder de 40.000 kon blijven. Dus ofwel 'puur professioneel' mee rijden, maar ik denk dat je op de zaak beter wacht op de touring en die in LV gooit als je een speeltje wil. Nu ja, als onze groene jongens 2026 doordrukken kun je hier natuurlijk het effect nog krijgen van 'de laatste keer gek doen', als corona u ondertussen niet financieel genekt heeft.
Mijn F80 gaat in elk geval zodra de renting afgelopen is naar de privé, met uitgespaard VAA en taksen kan ik met gemak BIV, taks en verzekering als loon uitkeren. En wat zinvollere zaken doen op de zaak dan alles in de bodemloze put van de overheid te gooien.
Het helpt wel dat ik nog altijd geen fan ben van de snuit om nuchter te denken, want qua interieur vind ik hem top.